Hallo Allen, Graag jullie hulp... Ik ben opzoek naar tips! As donderdag krijgen wij gasten en ik probeer een feestelijk maal op tafel te zetten. Nu heb ik een paar amuses bedacht ( zalm, groente enz). Maar ben nu opzoek naar een lekker soepje, dat niet te stevig is, beetje luchtig en avontuurlijk. Dus liever geen kip.." Gele paprikasoep vind ik ook heerlijk, maar is vorige keer ook al gemaakt. Als ik niks anders weet ga ik het toch maken. Ik hoop echter dat jullie tips hebben. Wat voor soepjes maken jullie zoal? Bij voorbaat dank!
Venkelsoep Nodig: 2 venkelknollen 2 groentebouillontabletten 2 rundvleesbouillontabletten 1 flesjes kookroom Peper Citroensap Nootmuskaat Peterselie Bereiden: 1. 2 liter bouillon maken (water + bouillonblokjes). 2. Venkel in dunne reepjes snijden. 3. Venkel 10 min. Meekoken met bouillon. 4. ¾ deel van de venkel uit de soep scheppen en pureren met de staafmixer. 5. Puree toevoegen aan bouillon. 6. Kookroom toevoegen -> eerst paar scheppen soep met room mengen in aparte bak om schiften te voorkomen! 7. Op smaak brengen met peper en zout, nootmuskaat, citroensap.
Lekker vissoepje en dan serveren in een mooi kopje of een mok, met daarbovenop een dakje van bladerdeeg
Joh! Komt heel veel lekkers voorbij! En dat dakje van bladerdeeg wat leuk! Kan je dat bij elke soep doen of hoort het alleen bij vis soep? Ik ga alle soepjes even googlen en kijken welke het meest aanspreekt! Dank je!
Ik maak graag verse tomatensoep met de staafmixer en doe er tegenwoordig een potje geroosterde paprika bij mixen! Lekker pittig (niet te!!) en de soep blijft mooi rood. Daarna kun je er met koksroom een wolkje in gieten en met wat ringetjes bosui garneren. Wat ook lekker is voor ernaast zijn soepstengels met een plakje serrano- of parmaham er omheen gedrapeerd!!
Als amuse doet de tomaten cappuccino het leuk Ingrediënten: 1 eetlepel olijfolie 1 kleine ui, gesnipperd 6 pomedori tomaten, in stukjes 1 theelepel paprikapoeder 2 theelepels gedroogde Italiaanse kruiden 500 ml vlees- of kruidenbouillon versgemalen peper 100 ml slagroom 2 eetlepels fijngehakte verse peterselie Bereiding: Verhit de olijfolie in een pan met een dikke bodem en fruit hierin de ui zachtjes glazig. Schep de tomaten, paprikapoeder en kruiden erdoor en verwarm alles 2-3 minuten. Voeg de bouillon toe en laat alles 10 minuten zachtjes koken. Pureer het geheel met een staafmixer tot een gladde soep en wrijf de soep indien gewenst door een zeef om de velletjes en de pitjes van de tomaten eruit te halen. Breng de soep verder op smaak met zout en peper en warm hem nog even goed door. Klop intussen de slagroom half stijf met wat zout en peper. Schep de tomatensoep in kopjes en schep de room erop. Strooi er peterselie over ter garnering.
Haha! Oh dat klinkt allemaal erg erg lekker. Keuze wordt steeds moeilijker.. Tomaten amuse ga ik ook proberen te maken! Ik vind koken leuk, dus echt alle tips welkom! Ik zag courgette soep met slagroom, jammie