Wij wonen in een droomhuis met grond in een klein dorp, destijds gekocht als opknapper, in een bos, kleine school in dorp........ Maar willen hier graag weg vanwege het gemis aan voorzieningen. Voor elk wissewasje pak je de auto. Ons kind zit bewust niet op de school in het dorp omdat het veel te klein is. Er zijn dagen dat ik vier keer op en neer naar dorp met school en voorzieningen rij. Geen zin meer in! Wij zouden dus graag weer in de bewoonde wereld willen wonen, alles lekker op de fiets en binnen handbereik. Vriendjes die aanwaaien en mensen om ons heen. Het is soms echt eenzaam hoor vergis je daar niet in.
Dit. Hier krijg je wellicht later toch spijt van als je kids wat dat betreft niet echt "vrij " zijn. Plus je zegt heel klein dorpje. Houd er dan ook serieus rekening mee dat zo een school op korte termijn kan verdwijnen. Gebeurt echt zo ontzettend veel. Scholen moeten allemaal samen gaan werken en brede scholen gaan vormen om nog te kunnen blijven bestaan. Hier zoveel dorpjes waar dat is gebeurt en je je kids minimaal 6 km verderop moet brengen. Je huis krijg je dan ook bijna niet meer verkocht als men weet dat de basisschool verdwijnt. Wij wonen nu in een groot dorp met 10.000 inwoners maar komen uit een dorpje met 500 man... waar de school ook dicht ging en de dichtstbijzijnde supermarkt 6km verderop was. Zo blij dat we kopers vonden voor ons oude huis en wij weg konden! Nu echt 10m min lopen naar alles en een compleet centrum hier en toch ook rustige wijk.
We zijn ondertussen ook verder aan het kijken mede door wat er miss allemaal bij dat erfpacht komt kijken. Wat jullie zeggen over 'geen mensen om je heen' daar ben ik ook wel ern beetje bang voor. Voor verbouwen hebben we voldoende geld maar dat willen we echt in een verbouwingen stoppen. Moet zeggen dat de verhuiskriebels wel wat meer zijn aangewakkerd maar denk niet dat dit het huis gaat worden.. De bezichtiging wil ik overigens wel gewoon door laten gaan
Is het particuliere erfpacht of is de gemeente de eigenaar van de grond? Bij dat eerste willen de banken dat niet mee financieren meestal. 7500/12 = 625 per maand bovenop de hypotheek. Het is idd aftrekbaar net als de hypotheekrente, maar niet dat je het geheel terugkrijgt. Stuur het evt het adres even via pb, kan ik nog ff kijken of ik zo 123 gekke dingen zie staan. Voor een 'leek' (sorry klinkt zo lullig) klinkt het zo mooi, te mooi om waar te zijn.
Ik zou niet graag 'in the middle of nowhere' wonen, niet voor mezelf en ook niet voor mijn kinderen. Als een droomhuis niet op de juiste plek staat is het geen droomhuis voor mij..