http://www.smulweb.nl/recepten/1354869/Bufalina-con-pancetta http://www.smulweb.nl/recepten/1108796/Een-amuse-van-calvadosappel-met-pate En natuurlijk: gevulde eieren, oesters, met garnalen kan ook veel, gevuld filodeeg, garnalenkroketjes, etc etc
Ik keek net op google gewoon "luxe hapjes" intikken. Genoeg inspiratie, ook wat je met de glaasjes kunt doen. Dan kan je zelf wat verzinnen wat betaalbaar en lekker is.
Wat ik ook heel lekker vind: courgette rolletjes. Je schaaft lange plakken van courgette, die je even grilt. Als ze afgekoeld zijn rol je er een vulling in (geprakte feta met fijn gesneden gegrilde paprika). Kun je gewoon koud opdienen.
Zongedroogde tomaatjes met minimozarella aan een stokje. Minimozarella ca. 8 uur van te voren marineren met pesto. Af maken met een blaadje basilicum. Die minivormpjes kan je ook halen bij de Xenos.
Oh en gerookte kip salade in van die wegwerp amusebakjes. Gerookte kip in kleine blokjes, sla, stukjes komkommer, paprika en appel met een kerriedressing bijvoorbeeld
Prikkers met tomaatje - blaadje basilicum - mini mozzarella https://www.laurasbakery.nl/cranberry-feta-wraps/ (echt heel lekker) Bladerdeeghapjes, die je vooraf al bakt Ham met asperges Rookvlees met ei Rookvlees met roomkaas en verse bieslook Kaasplank
Hier doen de “hawaii prikkertjes” het altijd goed: Kipfilet bakken met zout, peper en flink wat kerriepoeder. Goed laten afkoelen (ik maak het altijd de avond van te voren) en aan een prikkertje rijgen met daarbovenop een stukje (verse) ananas en een flinke pluk rucola
O hapjes heerlijk. Bladerdeeg hapjes doen het hier ook altijd goed, zowel warm als koud. Je kan ze vooraf bakken en koud eten of de dag van tevoren vast maken en op dezelfde dag in de oven schuiven. Hier zijn de kip met aardappelflapjes en spinazie met geitenkaas altijd een hit Mini hamburgertjes op een prikkertje, kleine rondjes uit broodjes steken, stukje sla, half mini gehaktballetjes, rondje cheddar erop en nog een broodje. Op een tapasprikkertje. Groot succes hier. Als je sateetjes zou willen zou je ze de dag van tevoren al kunne grillen en op de dag zelf opwarmen in satesaus.
Salade Rolletjes parmaham, rucola met roomkaas Zelfgemaakte kaasballetjes Paprika met dipsaus Stukjes stokbrood met salades/smeersels Balletjes in tomatensaus/pindasaus Wraps met verschillende vulling Evt kopje soep
Hieronder nog wat inspiratie voor koude hapjes. Wat er ook altijd mooi uitziet vind ik zijn hapjes op een (plastic)amuselepel. Bv met wat grove pate, wat alfalfa en rode compote. Of met ham/meloen, etc etc Ik heb er nu allemaal zin in Maak je tzt een foto van je buffet? Ben erg benieuwd wat het wordt!
Bij een poelier kan je soms ook een grote pan kipsaté bestellen in een warm-houd-pan (of hoe het dan ook echt heet). Gaat hier ook altijd erg goed en iets warms lijkt mij een goede aanvulling op de lekkere koude hapjes.
heeft de Wibra ze altijd dan? Aangezien ik ervoor naar een andere plaats moet? Voor de Makro ook, maar dan weet ik bijna zeker dat die ze heeft....
Ik maak tegenwoordig op verjaardagen altijd deze wraps: Sausje maken van: crème fraiche, parmezaanse kaas en groene pesto. Uitsmeren over een wrap, plakjes kipfilet erop en rucola. Dan oprollen en een prikker erin Moet er altijd veel maken want zelfs in een klein gezelschap zijn ze hier altijd zo op.
klinkt lekker, hoe is de verhouding ongeveer? En hoeveel wraps kun je met 1 potje creme fraiche van 200 ml?