De juiste beha-maat...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hai meiden,

ik ging vandaag BH-shoppen.
    Ikke heel dapper in de Hünkemöller een pashokje in met een aantal 85C behaatjes.(= de maat die ik normaal draag)
    Druk passen, komt er een verkoopster vragen 'is alles naar wens?'. Ikke 'nou, ik weet het niet helemaal zeker, kunt u misschien even kijken?' Vond het dapper van mezelf, koop normaal nog niet eens een beha zonder te passen.:D

Zegt ze tegen me; 'nou, die is toch wel een stukje te klein aan de cups en de onderwijdte is ook niet goed, ik ga even kijken voor een 80E!'
    Ik dacht nog 'die is gestoord!':D

Wat blijkt nou, hij zat heeeeeeerlijk!:D(alleen die 80 is wel ERG strak, maar m'n beha trekt tenminste niet meer naar boven)
    Weg dubbele borsten!:D (en toch maar stug blijven beweren dat je een C hebt he;)) En het stond zoveel mooier/steviger/ronder onder m'n shirt!:)
    Heb 'm gelijk gekocht en haar vriendelijk bedankt.:D
    Was nog een andere aant passen maar ze zei dat ik daar misschien beter een F van kon nemen.:$ Was een ander modelletje met kleinere cups.;) Maar had helaas geen tijd meer om te passen.
    Maar ik ga zeker vandeweek terug!
    Nu het nog uitverkoop is hier profiteer ik ervan! (deze was -70 procent, yesssss!:D)

Het blijkt dat heel veel vrouwen een verkeerde en vaak te kleine bh dragen.(zoals ikke dus) En eerlijk gezegd, ik zie ook vaak vrouwen met een beha die echt te strak is, of 4 borsten lijken te hebben. Ik heb het bij mezelf alleen nooit écht GEZIEN, snappie?:D

Hebben jullie zoiets wel iets meegemaakt?
    Gewoon echt een heeeel andere maat hebben dan je dacht?

Ik ben in elk geval blij!:D

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Haha, grappig zeg.

Hier niet het geval. Voor zover ik weet tenminste. Mijn bh's zitten heerlijk en het ziet er ook niet raar uit, dus ik ga er maar van uit dat ik de goede maat te pakken heb ;).

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Haha, wat een leuk verhaal/ Dat er veel mensen met een verkeerde bh rondlopen wist ik al.
    Ik laat altijd de verkoopster helpen dus heb het probleem gelukkig niet. Maar er is niks fijner dan een bh die echt goed past!

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Je hoort het i.d. vaak.. Ik heb weinig borsten dus ben blij met mijn a cup..:D

5. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik meet echt elk jaar mijn borsten opnieuw ze zijn namelijk na mijn miskraam groter geworden en zo gebleven vroger altijd een 75 B nu een dikke 80 C

maar ga het weer laten na meten laaste tijd zit de onder bustw niet lekker..

maar inderdaad even schrikken van de maat maar oo zo lekker dat het zo goed eindelijk zit ,ik vind vaak bh's een ramppppppp om te zoeken:D:D:D:D:D

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb heel lang met een A cup bh rond gelopen en toen ik eens een keer advies vroeg, werd mij verteld dat ik minstens een 75C moest hebben en misschien zelfs wel een D. Shock :$ ik wist niet wat ik hoorde. Ik heb vanaf toen altijd 75C gedragen en zat een stuk beter. Nu draag ik inmiddels een D (door de zwangerschap).

7. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik WEET van mezelf dat ik altijd een te kleine bh koop , is denk ik ook een beetje vanuit vroeger zeg maar .. ik heb namelijk een jaar of 8 geleden een borstvergroting gehad en voor de operatie had ik maat 75a , en na de borstvergoting had ik 80c en nu ik wat flinker ben geworden moet ik dus nog groter kopen maar ik grijp standaard te kleine bh´s mee en thuis denk ik mwah , gaat net :)

8. knorretje78

10 nov 2007
    68
    0
    0
    hihi herkenbaar verhaal!
    Nou hebben we hier in de buurt een lingeriewinkeltje waar een paar dames op leeftijd (netjes uitgedrukt hè? :D) staan en die helpen echt zo super goed (meten, passen, drukken haha)!
    Tijdens en na de zwangerschap ben ik daar ook elke keer weer naar toe geweest om iets leuks te kopen wat lekker zit! En idd droeg ik ook een verkeerde cup en ging daarna van B naar C naar D en weer terug naar B (dat was dan weer jammer ;)).

Ik denk ook dat er een hoop dames zijn die zonder dat ze het door hebben in de verkeerde cup lopen.

Ja, zoals de mannen altijd zeggen Meten = Weten ;)

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Nicole; dat dacht ik ook altijd toen ik thuiskwam! :D

@All; fijn dat het herkenbaar is! :p

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik ga toevallig morgen ook weer een nieuwe bh kopen. Ik had twee goeie die ik afwisselde, zat de één in de was, dan had ik de andere aan. Maar nu is laatst de beugel van één van de twee bh's kapot gegaan, door midden, en dat doet heel veel pijn als dat in je vel prikt. Dus die kon ik wel weggooien.
    Dus ik MOET een nieuwe.

Ben benieuwd of ik van cupmaat D misschien ook op E of F kom?:D

11. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Dat probleem heb ik ook wel is gehad heb altijd een cupje B.
    Vraagt er idd een medewerkster wilt het lukken uhmz nee niet echt .
    Zegt ze ja maar mevrouw die is ook te klein kwam ze aan met een C cup , sindsdien altijd een 85 C :$

12. Revit

Revit Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde. Droeg altijd C, terwijl ik E heb.
    Soms pas ik D en soms moet het F zijn, ligt aan de bh :)

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Oh ja. heel lang een C-cup gedragen terwijl ik al die tijd gewoon een D-cup moest hebben. Wat een openbaring was dat.
    Door de zwangerschap zijn ze weer schrikbarend gegroeit :$ (Pamela Anderson eat your heart out!!!;)) Dus ik weet dat ik eigelijk aan een andere bh moet, maar vind al dat positie ondergoed niet echt charmant. Er zit geen voering (voorgevormd) in??? Vind het verschrikkelijk met dit weer dat iedereen kan zien dat je het koud hebt zeg maar!!!! ;)

14. nicole26

nicole26 Niet meer actief

En weet je ,ik heb net besloten dat ik me deze week ook eens een keertje laat raadplegen door iemand die er verstand van heeft :)

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

me too:)

16. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ja, datzelfde had ik ook.

Maar echt heel veel vrouwen dragen de verkeerde maat. En hoe groter de omvang is, hoe kleiner je cupmaat andersom. Veel vrouwen kopen als hun borsten groter zijn geworden ipv bijvoorbeeld een 70B, een 75B... De bandjes zijn alleen maar een om de stof mooier te laten vallen, niet om het hele gewicht te dragen. Daarom hoort een BH juist (erg) strak te zitten op het begin, want dat draagt het gewicht.

En als de achterkant omhoog kruipt, koop alsjeblieft een goede BH!!! Het is heel slecht voor je borsten om de verkeerde BH te dragen. Liever wat meer geld kwijt aan een goede BH, dan zo'n goedkoop ding van de H&M

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik had het probleem vorige week ook, maar dan precies andersom en dat was wat minder leuk :p
    Ik het pashokje in met 75B, zoals altijd.
    Komt die verkoopster, oh mevrouw, ik pak even een ander.
    Komt ze aan met 75AA :$
    Voelde me toch knap lullig :p

Moet dan ook eerlijk bekennen dat ik zonder bh's de winkel weer heb verlaten, ik vertik het om een AA te kopen :D
    (als ze dan toch echt AA zijn hoeven ze geen ondersteuning te hebben ook haha)

18. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Nou eerlijk gezegd weet ik bij goed niet welke cup maat ik heb...ik word er echt gestoord van! in iedere winkel heb ik weer een andere maat. Bij de makro heb ik D Bij de hunkemoller heb ik C dan bij de h&m past er geen een en laatst bij de v&d had ik eentje van C die paste en eentje van B die paste....rara welke maat heb ik. Ik zelf zie mezelf meer als een B maar ken me ook vergissen zelfs zie ik vaak de dingen anders. zoals ik vond mezelf altijd dik terwijl ik helemaal niet dik ben(weeg altijd tussen de 50 en 55 en ben 1.68) en dit is precies ook hetzelfde met alle andere dingen...ik zie ze soms groter of kleiner

19. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    owja..wie heeft dit probleem ook? het maakt niet uit hoe groot of klein ik een bh koop maar als ik voorover buk hangen ze er zo uit of als ik in bed lig op me zij dan hangt er ook altijd eentje uit

20. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    JA dat probleem heb ik nou ook! Maar betekend dat nou dat de bh te klein is, of juist te groot?

Naja ik ga na mijn zwangerschap ook maar eens advies vragen bij een goede winkel!

Deel Deze Pagina