Vliegen met baby

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Brynn, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond,
    in september gaan wij vliegen naar Spanje met een baby van 9 maanden. Wij hebben een bugaboo, ze kan dan in buggyseat, hoe deden jullie dat qua meenemen? Kon die mee tot de gate? En namen jullie ook een maxi cosy mee? Hebben vanaf de luchthaven prive transfer, of mag ze dan op schoot? En wat namen jullie mee qua voeding voor in de vlucht? Alle tips zijn welkom!

2. sjak

sjak Niet meer actief

Bugaboo mag niet mee tot de gate, alleen paraplubuggy's. Maxi cosi kan mee, als je een stoel gereserveerd heb voor je kind, het vliegtuig in, anders moet je hem ook inchecken.
    Voeding voor baby mag mee, dus neem zo'n torentje melkpoeder mee, een fles en een thermosfles, die kan/mag je laten vullen met heet water na de douane. En een flesje Spa blauw kopen. Hoeft niet, maar dan ben je niet afhankelijk van stewardessen.
    Verder 'mag' je een potje fruit oud meenemen, liever niet, maar ze doen er ook niet al te moeilijk over. (Ligt er toch ook echt aan wie je treft bij de controles) en koekjes, broodjes, krentjes er mag allemaal.
    Denk ook aan speeltjes of iets om je kindje te entertainen.

Ik had een pakjes melk bij me, daar moest ik er twee van ieveren en eentje mocht mee het vliegtuig in. En ik had twee potjes fruit en een groente potje, waar een discussie over ontstond (douanemensen) maar uiteindelijk mochten die mee.

3. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Maar bugaboo kun je dus wel inchecken? Bijzonder dat zo'n torentje wel mee mag, gezien het feit dat ze over alles zo moeilijk doen, maar dat is wel fijn!

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Wij zijn december met een kind van 11 maanden gevlogen.
    We hadden de buggy (onderstel Quinny Zapp) al ingeleverd bij de koffers en de baby in een draagdoek verder meegenomen. Vonden wij zelf handiger en zo konden we de wagen verpakken in een tas, zodat hij wat minder beschadigd aan zou komen.
    We hadden ook de maxicosi mee, omdat we een huurauto hadden ter plaatse. De MC fungeerde dat weekje ook als buggy.

Wij mochten ook een fruitpotje meenemen. Melk zou ik niet weten, ik geef borstvoeding. Ik had wel een paar lege flesjes water mee, die heb ik na de douane gevuld bij de toiletten, zodat we voor de kinderen in elk geval iets te drinken hadden. We wisten niet precies hoe dat zou gaan aan boord, en we hebben nogal nathalzen hier in huis.

Eerder heb ik ook wel eens vanaf een Duits vliegveld gevlogen met een eenjarige en toen had ik een paar pakjes sap meegenomen, zogenaamd voor hem en die mocht ik ook gewoon meenemen aan boord.

5. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Luppy: Ok, en de MC plus onderstel had je dan al van tevoren ingeleverd dus?

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.820
    2.679
    113
  7. sjak

sjak Niet meer actief

Handig jessy!!

8. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier mochten we de duowagen vorig jaar gewoon meenemen tot aan de gate hoor. en ook dit jaar waren er genoeg mensen die hun bugaboo en joolz kinderwagen mee namen tot aan de gate. Ligt dus aan de vliegmaatschappij.

De andere dames hebben al goede info gegeven over het eten en drinken

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ligt aan vliegmaatschappij!
    Klm mag gewoon mee je kinderwagen of buggy
    Budget (trasavia, easyjet etc) moet inchecken of anders kleine buggy

Deel Deze Pagina