Rijangst:ervaringen gezocht met cursus

Discussion in 'De lounge' started by Maedra, Jan 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Het moet er nu toch echt weer van gaan komen dat ik zelf ga autorijden. Ik heb 13 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en toen direct veel te weinig gereden. De eerste jaren durfde ik wel (ook lange stukken alleen, in de stad, op de snelweg), maar nu al een paar jaren echt niet meer. Inmiddels hebben we een auto voor de deur staan en schaam ik me dood dat ik er zelf niet mee op pad kan. Helemaal nu er een kindje op komst is vind ik dat ik het straks echt moet kunnen, ook in noodgevallen.

Er zit bij mij geen "trauma" verborgen onder de rijangst, ik heb rijden nooit leuk gevonden en nu durf ik gewoon echt niet meer omdat ik al zo lang niet heb gereden.

Goed, een heel verhaal :)

Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die van dit soort rijangst af zijn gekomen. Hoe heb je dat gedaan? Kun je een rijschool of instucteur aanraden (het liefst in Rotterdam)? Ik ben benieuwd naar de reacties. :)

2. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Kan je geen goede rijschool aanraden, maar ik had hetzelfde.

Ben uiteindelijk weer op rijles gegaan, en heb 5 lessen gevolgd. Daarna durfte ik weer zelf te gaan rijden. Maar ik ben en blijf geen fan van de snelweg. Daar ga ik ook echt niet op, en rij gerust 10 km om :)

Maar ik kom met mijn kindjes zo wel overal wat belangrijk is.

Succes!

3. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

Jul 11, 2011
    1,738
    0
    0
    Big City
    Ik weet niet in de buurt van Rotterdam, ben ook maar import ;)
    Maar ik heb destijds een dag rijles gevolgd op een cirquit om te wennen aan de auto en het rijden. Even nog geen verkeer om me heen. Dat was een goede start voor mij, daarna heb ik wekelijks rijles gevolgd.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    via mijn ppd ben ik bij Yulius terechtgekomen, daar kwam ook naar boven dat ik eigenlijk al jaren een angststoornis heb, die steeds erger werd. Waaronder dus een angst voor autorijden.

Maar ik ben via hen gestart met een cursus 'angst de baas' . De deelnemers groep is heel divers, maar ook mensen die rij angst hebben. Bij mij zat dat er dus ook bij.

En ik rij nu weer over de snelweg in de omgeving etc alleen. Lange stukken alleen durf ik nog nét niet. Hoewel ik dat nu een paar keer gedaan heb. Maar dat is nog erg zwaar. Maar ik ben al zóveel verder! Dus ik kan het je ook écht aanraden!

Ik had overigens ook in m'n achterhoofd om zo'n speciale rijcursus te volgen maar schrok ervoor terug omdat het zo prijzig is...

Share This Page