luxe probleem. Zoontje bijna 2 slaapt ineens heel veel.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MommyB, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Mijn zoontje van bijna 2 is altijd een slechte slaper geweest. De nachten dat hij door heeft geslapen op zijn eigen kamer zijn tot voor kort op 1 hand te tellen geweest. Altijd veel wakker niet te troosten en om half 6, 6 uur weer wakker.

Nu sinds een week slaapt hij door op zijn eigen kamer! Heerlijk natuurlijk want eindelijk nachten zonder onderbrekingen!! Maar hij slaapt ineens van 19.30 tot makkelijk 09.00 uur. Ik wek hem dan omdat ik denk dat het veel te lang is. Overdag slaapt hij ook ineens ruim 2.5 uur terwijl dat eerder max 1 uur was. Dus van 11 uurtjes slaap nu ineens naar 16 uren.

Is dat een normale fase? Hij is overdag heerlijk actief, zit goed in zijn vel en eet verder ook prima. Praten deed hij al heel goed, en behalve dat de uitspraak nu beter wordt is hij niet echt druk bezig met iets nieuws wat de vele slaap zou kunnen verklaren.

Beetje blond misschien. Maar moet ik me zorgen maken?

2. susy26

susy26 Niet meer actief

heerlijk toch? Mis wel bijslapen ...hihi ik als je verder niks merkt zoals je typt, lekker van genieten!

3. misa

misa Niet meer actief

Heerlijk en lekker laten gebeuren! Ik zou hem savonds dan toch wel een half uur eerder naar bed doen. Ik denk ook dat hij aan het bijslapen is. Als hij verder actief is wanneer hij wakker is, dan is het prima. Als het over een aantal maanden nog zo is dan zou ik toch even kijken of er een andere reden voor is.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    14 uur slaap voor een peuter is heel normaal ( 12 uur in de nacht en 2 uur overdag zeg maar ) maar ik vind dit nog niet zorgwekkend, mn dochter had ook van die perioden. Heerlijk! Hij zal er wel van bijkomen!

5. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Vind het ook heerlijk. Na 2 jaar gebroken nachten weet ik gewoon niet wat me overkomt. En dan is het ineens een beetje gek dat hij ineens zo uit het niets zo goed en lang slaapt.

Hij is ook een stuk vrolijker en zit een stuk beter in zijn vel. Denk dat het misschien nu ook een tijdje bijtanken is voor hem. Bedankt voor jullie gerust stelling..

6. misa

misa Niet meer actief

Wat fijn zeg! Lekker van genieten dus! Ik herken het goed hoor, die immense langdurige vermoeidheid door die koters...... ;)

7. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ja hoor, heerlijk van genieten, is volgens mij heel normaal. Mijn oudste had dat ook: op een dag 'viel' ze in haar ritme en toen begón ze me toch te slapen. Terwijl het daarvoor alleen maar geëmmer was. En nu is het nog steeds een goede slaper. Ik had het gevoel dat ze toen eindelijk een goed 24-uursritme kreeg en dat ze minder overgevoelig werd voor prikkels.

Deel Deze Pagina