wel of niet tandpasta????????????

Discussion in 'Verzorging' started by san 14, Aug 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. san 14

san 14 Actief lid

Dec 22, 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    Hoi allemaal!
    Ons zoontje is nu bijna 11 mnd en hij heeft al bijna 9 tandjes!
    N kreeg hij bij ong 6 mnd de eerst en ben ik dus meteen gaan poetsen met tandpasta (zendium met nijntje erop)
    Maar nu hoor en lees ik allemaal dat een kindje onder de 2 en half helemaal nog geen tandpasta mag!(ivm fluoride)
    Dus heb ik die tandpasta van weleda gekocht maar nu staat op hun site dat die tandpasta bedoeld is voor kindjes vanaf 2 en half!
    Doe ik het nou verkeerd of zijn er nog meer moeders die tandpasta gebruiken en mag het eigenlijk wel????alleen met de tandenborstel vind hij nl niet zo leuk want de tandpasta is toch wel lekker haha!
    groetjes en alvast bedanlkt

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

In die speciale peuter/baby tandpasta is het fluoride gehalte aangepast. Dus ik ga het gewoon gebruiken.

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Ik ga ook speciaal tandpaste gebruiken voor kleintjes.. van een merk heet het Stage tandpasta, daar heb je ook borstels van.. Ga ik alvast aanschaffen, al zijn ze er hier nog niet.. Maar ik heb een vermoeden dat ze er aan komen :)

4. Keiko

Keiko Actief lid

Jul 28, 2008
    497
    0
    0
    Ik dacht wel dat je van begin af aan het beste fluoridehoudende tandpasta kon gebruiken ja. Die van Nijntje is speciaal voor kindjes die nog zo jong zijn dat ze het allemaal inslikken. Daar zit expres maar heel weinig fluoride in.

5. Ja, ze moeten dat beetje fluoride toch ook wel binnenkrijgen geloof ik.
    Hebben ze me op het CB ook gezegd; tandjespoetsen hoeft in het begin nog niet zo consequent elke dag goed als je kindje tegensputtert.. als ze dat beetje tandpasta maar van de borstel eten/likken is het goed.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Op www.ivorenkruis.nl kun je veel info vinden over mondverzorging voor volwassenen en kinderen.

7. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,817
    4,057
    113
    Ik heb colgate tandpasta voor kinderen van 0 tot 2 jaar.
    Heb ook teletubbie en die is ook van 0 tot 2 jaar.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hebben hier de elmex junior van 0-5 jaar geloof ik. Daar zit ook minder fluoride in, zodat het niet erg is als ze het inslikken.
    Vanaf 2 jaar ga je 2 keer per dag poetsen, omdat ze dan ook wat meer fluoride mogen.

9. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    Ik gebruik de Teletubbies tandpasta van Prodent. Is speciaal voor kinderen van 0 tot 5 jaar en mogen ze inslikken.

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    precies die gebruiken wij ook

11. wij gebruiken die ook

Share This Page