Hallo dames, Mijn zoontje van 3 maanden heeft zichzelf een nieuw ritme aangemeten die mij prima bevalt. Hij slaapt van 8 tot 8 en komt overdag om de 4 uur voor een voeding. Hij is erg vrolijk, heeft voldoende plasluiers en groeit goed. Nu mijn vraag; hij krijgt dus maar 4 voedingen per dag. Is dit wel voldoende?
Oh lekker! Als hij niet om meer vraagt, is het goed toch? Voeden op verzoek wordt heel erg aangeraden vanuit het cb.
Heerlijk toch! Had onze oudste ook vanaf 12 weken! Ben aan het hopen dat de jongste het ook zo gaat doen. Nachten breken me een beetje op op dit moment
Bedankt voor de reacties, ben gewoon wat onzeker. Tessy: bij ons waren de eerste 8 weken ook verschrikkelijk, misschien is ZL het nu aan het inhalen
In principe slaapt hij 's nachts 2x 5 uur, dus mag niet klagen. Is verder ook een slaapmonster overdag Alleen in combi met iedereen ziek thuis en een peuterpuber is het op het moment even zwaar. Bijna weekend dus dan doet VL de nachtvoeding, jippie
Ik ben jaloers op je! Meid maak je niet te druk ik zou me pas zorgen maken als hij niet meer goed groeit, of een afbuigende curve heeft. Of minder plasluiers. Maar zo te lezen doet ie het perfect!
Ik denk sowieso dat luisteren naar de baby het beste is. En als hij dit zo aangeeft dan zal het wel goed zijn. Als hij honger had dan had je het wel gehoord
Het hangt er volgens mij vanaf of je borst- of flesvoeding geeft. Al is het advies inderdaad bij borstvoeding op verzoek, er wordt volgens mij wel een minimum van 5 voedingen aangeraden om je productie op peil te houden. Maar als je flesvoeding geeft zit er natuurlijk geen productie-risico aan en kan ik me voorstellen dat je gewoon luistert naar zijn behoefte.
Dit had ik ook maar cb zei dat ik 5 keer bv moest geven heb dat gedaan tot 6 maanden zo spijt van mocht mijn volgende kindje ook zo zijn dan doe ik dat niet meer