Groningen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Spectre, 4 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Iemand tips voor de omgeving van Groningen?
    We gaan zonder kinderen.
    Wat zijn leuke uitstapjes? Eet gelegenheden? Kun je er leuk shoppen?

Magnolia29 vindt dit leuk.
  2. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ohhh het is hier zo leuk @Spectre :D

Shoppen; sowieso, binnenstad van Groningen is erg fijn om te shoppen en veel te zien.

Leuke uitstapjes; ligt er heel erg aan wat jullie leuk vinden? Zijn verschillende mooie musea te bezoeken, leuke dorpjes, plekken om te wandelen, borgen te bekijken enz.

Spectre vindt dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Musea zijn we niet zo van.. leuke dorpjes/ stadjes of natuur vinden we wel leuk :)

4. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Vesting Bourtange. Noordpolderzijl. Lauwersmeer.
    Prachtige borgen met landgoed. Blauwe stad.

liefsvanha vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Shoppen in de stad is erg leuk.

Eten:
    -Andre Dokter in Briltil (paar km buiten Groningen) of zusje van André dokter in centrum van groningen (reserveren is vaak wel nodig)
    -mr Mofongo in centrum is ook erg leuk
    - lunchen kun je heerlijk hij Pigalle

Lauwersoog om lekker te wandelen en visje te eten

6. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Oh wauw, bestaat Pigalle nog steeds? Ik heb gestudeerd in Groningen, in een ver verleden :p, alweer 22 jaar geleden dat ik afstudeerde. En 15 jaar geleden voor het laatst daar geweest omdat we een weekendje Groningen cadeau hadden gekregen voor ons huwelijk van man en schoonzus (man was er nog nooit geweest). Maar ik trakteerde mezelf altijd op een lunch bij Pigalle na afloop van elke tentamenperiode. Het zat vlakbij mijn faculteit.

Moeten toch maar weer eens een keer een weekendje naar Groningen, maar nu met de kinderen, denk ik :D

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Haha ja zit er nog steeds! En zit ook nog steeds vol volgens mij. Zeker een keertje met kinderen doen.
    Mijn man is vorig jaar afgestudeerd en die liep ook regelmatig even naar Pigalle.

8. liefsvanha

liefsvanha Niet meer actief

Goeie tips die @mariska165 zegt dat zijn inderdaad leuke plekjes :):thumup:. Nog eentje voor wie het einde van de wereld wil zien: uitwaaien bij Nieuwe Statenzijl!
    Als je lekker met zijn 2en uit eten gaat en de provincie wil zien, Schathoes Verhildersum of met wat meer budget Piloersemaborg :D Veel plezier!
    (Ik ben zelf Brabander maar mijn familie komt uit Groningen dus leuk om de tips hier te lezen :thumup:)

Deel Deze Pagina