Luxemburg camping birkelt

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mam1991, 4 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wie is hier geweest en hoe is het daar? 😁

We hadden in gedachten om naar de Ardennen te gaan maar de periode dat we heen gaan is de bungalow een keer zo duur vergeleken met nu dus ben verder gaan kijken. Nu kwam ik deze camping tegen in Luxemburg.
    Hoe is het land op zich om heen te gaan?

2. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Ik lees mee. Ook wij hebbenbij deze camping zitten kijken voor volgend jaar.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Luxemburg is een erg leuk land. Niet al te groot en dus goed te bereizen. Mooie natuur. Fijn wandelen daar. Leuke dorpjes. Interessante kastelen om te bezoeken.
    Luxemburgstad is ook erg leuk. En bijv. Trier in Duitsland is ook makkelijk te berijden.
    Echt een aanrader vind ik.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Is dat waar het dak van het zwembad open kan? ofja het schuift opzij geloof ik
    de naam komt me erg bekend voor, volgens mij zijn wij er 5 jaar geleden geweest, zonder kinderen toen nog.
    we hebben veel gezien en gedaan toen, paar x op de camping gegeten en dat was toen goed, sta caravan die wij hadden was ook prima

5. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Deze camping staat ook op ons lijstje voor volgend jaar :)
    In 2012 in Luxemburg geweest (huis gehuurd). Super mooi land, veel te zien en te doen, ook in de buurlanden. Wij zijn toen bijv naar Plopsa Coo geweest. Erg leuk!

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Luxemburg is leuk :) Birkelt schijnt heel leuk te zijn. Wij vonden hem te duur, maar vrienden van vrienden hebben het prima naar hun zin gehad.
    In luxemburg kun je goedkoop met het OV reizen, ideaal voor een dagje luxemburgstad. 4 euro per dag en kinderen onder de 12 gratis.

Verder zijn er leuke kastelen inderdaad. Vianden bijvoorbeeld, maar in vele dorpjes vind je ze. Mullertal is leuk voor een dagje. Voor onszelf vond ik in Clervaux de fototentoonstelling family of men érg mooi. Clervaux is ook een leuk stadje overigens.

Oja, als je een dagje meerdere dingen wil bezichtingen neem dan een luxemburg card - voor gezinnen is dat 28 euro en bijna alle toeristische attracties (musea, kastelen etc) kun je daarmee gratis bezichtigen voor 1 dag. 3 dagen is -geloof ik - 65 euro . Je kan zelf kiezen op welke dagen je de kaart gebruikt.

Robbescheier is trouwens leuk voor kinderen. Een soort kinderboerderij achtig iets, met allerlei leer elementen over de natuur. Je kan kaarsen maken, dieren voeren, ritje in de paardenkoets, ezeltje rijden
    Robbesscheier - Robbesscheier - Levend museum - Clervaux -wij kwamen pas om 13.30 maar dat was eigenlijk zonde, de kinderen hadden zich de hele dag kunnen vermaken. En wij hadden het nog gecombineerd met de fototentoonstelling ook, dus eigenlijk tijd te kort. (maar vanwege de luxemburg card koste het dus niet veel geld!)

hmm nu zit ik te kijken naar de geboortedatum van je kinderen :p misschien zijn ze wat te jong haha

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Oh wat fijn de positieve reacties tot nu toe ☺️ Zag dat er in de buurt parc merveilleux zit, lijkt me erg leuk voor ons oudste zoontje, hij is 2,5.
    Verder nog goeie tips om daar te doen/bekijken?
    Trier zet ik ook op het lijstje

Ja klopt Nicole18, gaat om die camping.

8. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Wij zijn er geweest en zou zo weer terug gaan. Leuke camping. Ben aan t denkn wat wij gedaan hebben daar. Parc merveilleux was erg leuk. Kasteel in vianden erg mooi. Verder een kasteeltje bij de camping, wandelen op het blote voetenpad (was ook dicht bij). Meer schiet met zo niet te binnen, maar er was genoeg in de buurt te doen

9. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Ik lees op zoover dat mensen het zwembad te klein vinden. Wij hebben namelijk een dochter van 8 die dol is op zwemmen. Is het zwembad een beetje te doen.

10. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Ik lees op zoover nog ele eens een reactie dat het zwembad te klein is. Wij hebben een dochter die graag zwemt. Is het zwembad groot genoeg en leuk genoeg voor een kind wat goed kan zwemmen?

11. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Ik kan het me niet goed meer herinneren, want wij zaten meestal in het peuterbadje wat los is van het overdekte zwembad. Mijn man zei dat het overdekte zwembad niet heel groot is idd. Tja of het voor je dochter leuk genoeg is vind ik moeilijk te beoordelen. Toen wij er waren, waren onze kinderen 2 en 3 jaar. Een hele andere leeftijd dus.
    Daarentegen de speeltuin zal ze waarschijnlijk wel heel leuk vinden met trampolines e.d.

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Wij zijn afgelopen zomervakantie naar Luxemburg geweest. Luxemburg is een heerlijk land. Het is niet te ver weg maar je hebt wel echt het buitenlandgevoel.
    Zelf heb ik geen ervaring met camping de Birkelt. Wij zaten op camping Nommerlayen. Wij vonden dit een hele leuke camping. (Ligt vlak bij Birkelt trouwens)

13. mvEenC

mvEenC Lid

24 nov 2013
    65
    10
    8
    Wij zijn er tien jaar terug geweest. Het zwembad was niet heel veel bijzonders. Maar blijf je de hele dag op de camping en moet je dochter zich de hele dag in het zwembad vermaken? Dan is ze ws snel klaar. Of ga je veel op pad en is het zwembad voor een snelle duik?
    Ik kan me herinneren dat je vanaf de camping zo een heerlijk bos in liep, ideaal met de hond.
    En er stond een vaatwasser bij het sanitairgebouw.
    De speeltuintjes waren ook leuk.
    Het personeel in het restaurant wat toen niet zo vriendelijk, maar het is al lang terug dus dat kan inmiddels veranderd zijn.
    Alles zag er wel netjes uit.

14. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
  15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Als iemand trouwens een goede locatie vind voor verblijf met 5 personen dan hoor ik het graag. En dan bedoel ik een bungalow of huisje (geen caravan, tent, chalet of i.d.) of een ruime familiekamer of appartement.
    Al eerder naar gezocht maar niet gevonden helaas.

16. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Kijk eens op letzeburg.nl
    Daar hebben wij 3 jaar geleden een huisje via gehuurd.

Deel Deze Pagina