Luxemburg? Leuk? Waar?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door paula1984, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi,

Gister zaten mijn man en ik te praten over vakantie en Luxemburg kwam ter sprake.
    Nu weet ik er gewoon 0,0 van en op internet vind ik ook niet veel.
    Leuk land? Wij spreken geen Duits of Frans dus wie weet of we met Engels uit de voeten kunnen?

We zoeken een huisje/ bungalow.
    Liefst 4 slaapkamers maar minimaal 3.
    Wat zijn leuke dingen om daar te zien.
    We houden van landelijk, bos, cultureel.

Wel of geen aanrader :D

2. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Echt een huisje weet ik zo niet. Wij gingen vroeger altijd naar een camping in Luxemburg, omgeving echternach / vianden

Kasteel van vianden is leuk om te zien , wandelen door mullerthal ,

Eifelpark was ook leuk

paula1984 vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.687
    27.323
    113
    Vrouw
    Echtenach is mooi! Ook goede herinneringen aan.

Trip naar Luxemburg stad is ook leuk, als je van historie houdt kun je daar de kazematten ook bezoeken.

En ja hoor in Luxemburg spreken ze ook wel Engels. In de stad zeker! en met steenkolen duits vermengd met Nederlands kom je er ook.

4. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Luxemburgs lijkt ook wel.wat op Nederlands. Ik vond het erg leuk. Luxemburg stad is ook een aanrader. Luxemburgpas voor het hele gezin is ook een aanrader. We hebben erg veel gedaan.

5. Ansj84

Ansj84 Actief lid

10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Wij zijn er afgelopen zomer geweest. Wij zaten op Domaine de Sapiniere. Niet zoveel te beleven op het park maar niet duur en het zwembad naast het park vond ik echt mooi. Op heel veel plekken in Luxemburg spreken ze Nederlands of Engels. Het land zelf is erg mooi, niet te groot en rustig. Als je van spektakel houdt zou ik het niet doen maar als je van rust en natuur houdt zeker een aanrader. En qua cultuur zijn er heel veel mooie kastelen te bezoeken!

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Vianden is heel erg mooi.
    Treinreis naar Luxemburg stad is ook erg leuk en kost bijna niks.

7. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.912
    387
    83
    Wij zijn er geweest! In Echternach, leuk dorpje. Ook naar vianden geweest met de stoeltjeslift, dat was een feest (kids waren 6 en 3). Dan doorlopen naar het kasteel.

Ook wandelen kan je mooi, de kuelscheier kloof (Of zoiets) was erg leuk om door heen te lopen. Engels gaat vast prima daar hoor!

Wij waren er voor een paar dagen En toen had ik het ook wel gezien, het is natuurlijk ook niet zo groot.

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.182
    12.196
    113
  9. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ja, Luxemburg is leuk!

Naast de bovengenoemde steden en uitstapjes hebben wij heerlijk gewandeld in 'Klein Zwitserland', prachtig natuurgebied.

10. Silvana1981

23 apr 2018
    77
    21
    8
    Vrouw
    Wij zaten 2 jaar geleden in landal hochwald en van daaruit een dagje Luxemburg gedaan. Wij zijn naar bourscheid geweest wat dochter van toen 7 erg leuk vond, mooi uitzicht had je daar ook. verder daar wat rond gereden en kasteel vianden gezien maar niet in geweest wij vonden de stoeltjes lift best eng eruit zien met onze toen 1 jarige zoontje.

Dit jaar willen we weer naar landal hochwald en gaan nu wel met de stoeltjeslift naar kasteel vianden, ook willen we naar Luxemburg stad.....denk dat we 2x naar Luxemburg gaan rijden.

ook is er vlakbij hochwald een mooi buitenzwembad bij een camping

Trier is ook een mooie stad

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben ook aan het oriënteren voor Luxemburg. Vond via volgens mij Vacans Soleil 2 campings die er leuk uitzagen met chalets. Maar lees even mee voor meer tips :thumup:

Deel Deze Pagina