Hoi, Gister zaten mijn man en ik te praten over vakantie en Luxemburg kwam ter sprake. Nu weet ik er gewoon 0,0 van en op internet vind ik ook niet veel. Leuk land? Wij spreken geen Duits of Frans dus wie weet of we met Engels uit de voeten kunnen? We zoeken een huisje/ bungalow. Liefst 4 slaapkamers maar minimaal 3. Wat zijn leuke dingen om daar te zien. We houden van landelijk, bos, cultureel. Wel of geen aanrader
Echt een huisje weet ik zo niet. Wij gingen vroeger altijd naar een camping in Luxemburg, omgeving echternach / vianden Kasteel van vianden is leuk om te zien , wandelen door mullerthal , Eifelpark was ook leuk
Echtenach is mooi! Ook goede herinneringen aan. Trip naar Luxemburg stad is ook leuk, als je van historie houdt kun je daar de kazematten ook bezoeken. En ja hoor in Luxemburg spreken ze ook wel Engels. In de stad zeker! en met steenkolen duits vermengd met Nederlands kom je er ook.
Luxemburgs lijkt ook wel.wat op Nederlands. Ik vond het erg leuk. Luxemburg stad is ook een aanrader. Luxemburgpas voor het hele gezin is ook een aanrader. We hebben erg veel gedaan.
Wij zijn er afgelopen zomer geweest. Wij zaten op Domaine de Sapiniere. Niet zoveel te beleven op het park maar niet duur en het zwembad naast het park vond ik echt mooi. Op heel veel plekken in Luxemburg spreken ze Nederlands of Engels. Het land zelf is erg mooi, niet te groot en rustig. Als je van spektakel houdt zou ik het niet doen maar als je van rust en natuur houdt zeker een aanrader. En qua cultuur zijn er heel veel mooie kastelen te bezoeken!
Wij zijn er geweest! In Echternach, leuk dorpje. Ook naar vianden geweest met de stoeltjeslift, dat was een feest (kids waren 6 en 3). Dan doorlopen naar het kasteel. Ook wandelen kan je mooi, de kuelscheier kloof (Of zoiets) was erg leuk om door heen te lopen. Engels gaat vast prima daar hoor! Wij waren er voor een paar dagen En toen had ik het ook wel gezien, het is natuurlijk ook niet zo groot.
Ik heb positieve ervaringen gehoord over camping https://www.fuussekaul.lu/ maar ik ben hier zelf nog niet geweest.
Ja, Luxemburg is leuk! Naast de bovengenoemde steden en uitstapjes hebben wij heerlijk gewandeld in 'Klein Zwitserland', prachtig natuurgebied.
Wij zaten 2 jaar geleden in landal hochwald en van daaruit een dagje Luxemburg gedaan. Wij zijn naar bourscheid geweest wat dochter van toen 7 erg leuk vond, mooi uitzicht had je daar ook. verder daar wat rond gereden en kasteel vianden gezien maar niet in geweest wij vonden de stoeltjes lift best eng eruit zien met onze toen 1 jarige zoontje. Dit jaar willen we weer naar landal hochwald en gaan nu wel met de stoeltjeslift naar kasteel vianden, ook willen we naar Luxemburg stad.....denk dat we 2x naar Luxemburg gaan rijden. ook is er vlakbij hochwald een mooi buitenzwembad bij een camping Trier is ook een mooie stad
Ik ben ook aan het oriënteren voor Luxemburg. Vond via volgens mij Vacans Soleil 2 campings die er leuk uitzagen met chalets. Maar lees even mee voor meer tips