Kosten wintersport

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Isabella2020, 22 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Wie kan ons helpen...

.. voor winter 2020/2021 willen wij als gezin (waarschijnlijk met opa en oma) op wintersport. Graag ga ik goed voorbereid op reis, en wil vast inzichtelijk krijgen wat de kosten ongeveer gaan worden en welk gebied geschikt is, voor 2 ouders 3 kinderen (7, 3 en 1 jaar).

Welke kosten mis ik nog naast verblijf (appartement en eten/drinken), skipas, materiaal huur, skilessen, aanschaf skikleding en de reis?

We zijn aan de schoolvakanties gebonden, dus zal het Kerst- of voorjaarsvakantie worden. Wanneer heb je de beste sneeuw?

Hoe hoog zullen de kosten ongeveer zijn? Wie kan een indicatie geven?

Alvast dank!

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.478
    3.934
    113
    Vrouw
    Volgens mij is de sneeuw in de voorjaarsvakantie beter. Met de kerstvakantie is het seizoen pas net begonnen en is er wellicht nog niet zoveel gevallen.
    Houd rekening met een vignet of tol en ik vind zelf het eten op de piste altijd nog een aardige kostenpost. Check ook even je verzekering met wintersportdekking.

Het inschatten van de kosten vind ik heel lastig en hangt natuurlijk van veel dingen af. Hele grove richtlijn:
    Appartement: €1500
    Skipas: €250 per volwassene (kinderen zijn goedkoper en soms gratis)
    Skiles: €250 p.p. voor een week incl. materiaal (vaak kun je de skihuur hier ook met korting regelen).
    Eten op de piste: €20 p.p.p.d.
    Benzine, vignet: ?
    Kleding: kun je zo duur maken als je zelf wil.
    Verzekering: ?

Isabella2020 vindt dit leuk.
  3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Prijzen hierboven kloppen. En de voorjaarsvakantie is inderdaad sneeuwzekerder. Bovendien zijn de dagen dan alweer wat langer.

Via wintersport.nl kun je heel veel info over alle gebieden lezen.
    Het loont om te zoeken naar een gebied waar kinderen een gratis pas krijgen. En waar je makkelijk van de pistes in je huis komt vice versa, omdat je waarschijnlijk niet allemaal tegelijk gaat skiën.

Skikleding kun je in deze tijd goedkoop bij lidl kopen online of via marktplaats. Of decathlon.

Isabella2020 vindt dit leuk.
  4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Wij hebben verschillende soorten wintersport. As voorjaarsvakantie zijn we €2200 kwijt aan huis, skipassen en les voor dochter. Spullen hebben we zelf. We gaan deze week met vrienden, zal dus elke dag (luxe) eten en veel drinken worden. Dus zomaar €150/200 per dag erbij. Dan nog benzine etc. (Oostenrijk)

Maar wij gaan ook (bijna) elk jaar in de kerstvakantie voor €1500 incl appartement, vervoer, skipassen, les. Alleen eten nog, maar dan kook ik ook elke dag zelf. Meer dan €2000 zijn weden niet kwijt met zijn 3en.
    Zuid-Frankrijk, gebieden al Joue de Loupe en Les Orres. Heel fijn met kleine kinderen, kleine klasjes en ze zijn nooit ver wegen dat vond ik erg prettig de eerste 2 jaar les voor mijn dochter. Daar heb je ook mooie huizen appartementen voor 6 personen. Wij boeken dat meestal via Sunweb oid.

5. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Dit zijn al hele zinvolle reacties, dank daarvoor!

Indd, de verzekering niet geheel onbelangrijk om te regelen!

Butchke vindt dit leuk.
  6. Butchke

Butchke Niet meer actief

#6 Butchke, 22 nov 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2019
    Denk niet dat er richtlijnen zijn... per land zijn de kosten zeer verschillend. En welke waarde hecht je aan je verblijf. Kortom het ligt geheel aan je wensen en eisen. Luxe of basic.... Skilessen en -passen zijn in Zwitserland zeer duur (skiles voor kinderen circa €400/week per kind). De kwaliteit van de lessen is echter ook veel beter dan de Oostenrijkse lessen (beter geschoolde leraar en kleinere groepen).

Toen wij opa en oma nog mee hadden, huurden we een groot huis in Oostenrijk. Lunch en diner altijd in een hut of restaurant. Het is tenslotte vakantie. :oops::D Huis kostte circa 2000,- per week. Spullen huren doen we niet, we hebben allemaal ons eigen materiaal. Per dag waren we aan drankjes en lunch+diner circa €150-200 kwijt voor 4 personen. De drukte van de Oostenrijkse skigebieden staat ons echter erg tegen. Daar gaan we alleen nog in het laagseizoen naar toe of voor een shortski.

tegenwoordig gaan we met onze vriendengroep en alle kinderen, meestal naar Zwitserland of Italië in een luxe hotel met zwembad en HP. We gaan altijd in de carnavalsweek. We houden van luxe en hechten waarde aan rust op de piste. Dit kost voor ons gezin van 4 personen circa € 4000-4500 per week incl. Lunches, skipassen en lessen voor de kinderen.

Frankrijk slaan we liever over, gewoon slechte ervaringen mee.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben qua accomodaties tijdens de wintersport altijd wel een koopjesjager haha. Maar wij hoeven niet perse aan de piste te zitten. Wil best even 10 minuten in de auto zitten naar de lift.
    Het skigebied hoeft niet 200km te zijn en apres ski vind ik niet boeiend want ik kom om te skiën.
    Oostenrijk wordt wel steeds duurder, maar wij vonden Oetz (Hoogoetz) erg leuk voor de kids. Niet te groot, Nederlandse skileraren.
    Nu gaan we naar de Italiaanse Alpen ( Aosta vallei ). We hebben een super leuk luxe appartement met jacuzzi en sauna voor nog geen 500 euro. Mijn man en ik nemen 4 uur privé les. Kost 200 euro. Kids hebben 4 dagen les voor 300 euro. Skipassen kosten 700 euro.
    We rijden gratis, auto van de zaak, vignet en tol door de st Bernard tunnel is 60 euro bij elkaar dacht ik. Eten op de piste maar nemen ook wel eten mee. Het is daar erg goedkoop. Ik verwacht ongeveer 70 euro per dag uit te geven.
    Al met al rond de 2000 euro.

Deel Deze Pagina