Onze kleine man is nogal een slaapkop. S nachts in ieder geval. zijn zus sliep met 1,5 jaar ongeveer door, dus je zou zeggen, niets te klagen. Klopt, maar toch weer onzeker hè. We hebben hem een tijdje rond 23.00 nog wakker gemaakt voor een fles, die dronk hij telkens een kwart leeg om dit vervolgens om de drie uur te herhalen. Toen hem maar laten slapen vanaf 19.00 uur, dan komt ie s nachts meestal rond 4.00 uur. 9 uur dus, soms een uitschieter van tien uur. Is dit nog niet te lang? Lees horrorverhalen over glucose coma bijv. Moet er toch niet aan denken. Hij zal inmiddels wel iets over de 5 kilo wegen en is wel echt wakker als ie wakker wordt.
Ik vond het ook een beetje eng toen m'n dochtertje rond dezelfde leeftijd was. Ik heb haar eigenlijk altijd wel wakker gemaakt.. Liet haar nooit langer dan 7 A 8 uur slapen. Ik geef bv. Ze heeft een tijd gehad dat ik haar dus echt wakker moest maken. Sinds ze 4,5 maand is geweest wordt ze eigenlijk standaard om 4 uur wakker en wilt ze wat eten. Als ze nu ook weer langer door zou gaan slapen zou ik haar denk ik ook nog wakker maken..
Mijn zoontje weegt ook ongeveer 5 kilo en hij slaapt 's nachts ook rustig 8-10 uur. Zolang hij de volgende voeding normaal wakker wordt maak ik me er geen zorgen om en geniet er van! Onze dochter deed dit ook al vroeg, dus ik heb er misschien wat meer vertrouwen in.
Mijn zoontje was ook al snel een goede slaper en sliep in de nacht soms 10 uur achter elkaar. Het probleem was bij hem alleen dat hij een paar keer suf wakker is geworden. Waarschijnlijk was dat omdat zijn suikerspiegel te laag was vanwege de lange tijd niet drinken. Ik mocht hem dus niet langer dan 8 uur laten slapen. Het ene kind heeft hier wel last van en het andere niet. Let er dus vooral op of je kindje alert en actief wakker wordt. Dan is er niets aan de hand.
De oudste sliep vanaf de 2 weken gerust 12 uur door als ik hem niet wakker maakte. Tot de leeftijd van 10 maanden heb ik hem altijd gevoed voor ik zelf ging slapen. (gewicht op de 0 lijn) De jongste kan sinds een paar weken ook goed slapen. Hierbij doe ik het hetzelfde. En als hij te slaperig is om te drinken dan geef ik hem gelijk even een schone luier, dan is hij weer wakker genoeg om wat binnen te krijgen. (gewicht op de +3 lijn). Ook al het een stevig mannetje is, toch doe ik het vanwege het vochtgehalte. Ik kan me vergissen, maar het zou kunnen dat de coma verhalen alleen bij kindjes met een stofwisselingsziekte horen. Maar pin me er niet op vast. Maar ik denk dat de kleine zeker nog te jong is om lang door te slapen zonder voeding.
In de Kraamweek sliep dl al van 23.30-6, in de tweede week een uitschieter tot 8 (en haar toen wakker gemaakt). Na 3 weken sliep ze van 22-9. Volgens het cb geen probleem aangezien ze alert en vrolijk wakker werd. Dl was 4200 gram bij de geboorte en ik gaf bv. Heb Mbt slapen altijd haar ritme gevolgd.
Verschillende ervaringen dus. Vind het best eng hoor, al lijkt ie geen probleem te hebben met 9 uur zonder voeding. Moet vrijdag naar de kinderarts, als ik er toch ben, dit ook maar even voorleggen.
Onze zoon sliep met 2 maanden van 7 tot 7. Volgens het cb mocht hij niet langer dan een uur of 10 slapen, dit hoorde ik later pas en ben hem toen echt niet meer wakker gaan maken. Bij een week of 2 sliep hij al zo'n 7 uurtjes achter elkaar. Nou was hij wel zwaar, 6,5 kg bij 6 maanden. Ik ben er altijd een beetje vanuit gegaan dat hij zich vanzelf meld! Zeker nu het goed gaat zou ik het niet gaan aanpassen hoor.
Het is net of ik mijn eigen verhaal lees 😃 Onze zoon doet dus precies hetzelde. Hij krijgt om 19.00/19.30 uur zijn laatste fles en dan ligt hij om 4.00 nog te slapen. Ik maak hem dan ook wakker omdat hij ander te lang slaapt maar ook omdat hij dan niet op 5 flessen uitkomt op een dag. Als ik hem o, 23.00 wakker maakt komt hij zelf om 4.45 schiet ook niet op. Ik heb contact gehad met het cb en zij gaven aan dat het zo prima is, ik ga graag vroeg naar bed dus ik vind het ook top zo! Voor de fles van 23.00 uur moest ik ook vaak m'n wekker al zetten..! Vooral zo blijven doen!