Wij hebben voor ons zoontje een nieuw kamertje ingericht met een peuterbed, vanwege de komst van een broertje/zusje. Vanavond hebben we voor het eerst geprobeerd hem er te laten slapen maar het was een groot drama. Ten eerste hij wil niet blijven liggen en daarnaast was hij ook helemaal overstuur. Uiteindelijk ligt hij nu weer in het ledikantje op zijn oude kamertje. We hebben nog ongeveer 3 maanden de tijd voordat de baby komt en ik weet even niet hoe we dit aan moeten pakken. Ik weet hij is misschien aan de jonge kant voor de overstap maar het zou wel moeten kunnen toch? Heeft iemand tips?
Onze dochter is sinds februari over naar een groot bed, ze is bijna 3! Dus ouder dan jou zoontje, wat hier goed hielp was het bed eerst neerzetten, veel op haar nieuwe kamer laten spelen zodat ze kon wennen! De overstap ging hier makkelijker dan verwacht, de eerste avond was wel even wennen maar is vanaf het begin goed gegaan! Ook zij moest naar een nieuwe kamer ivm komt baby
Zelf nog niet aan begonnen maar een collega van mij had hetzelfde probleem. Ze heeft het peuterbed en het ledikantje in dezelfde kamer gezet en haar dochter voor ieder slaapje laten kiezen. Bij haar dochter werkte het.
Ik wil dl met 22 maanden naar een peuterbedje doen. Ik ben van plan het ledikant helemaal op te ruimen (baby gaat toch eerst in de wieg) en dan te zeggen dat ze nu een grote meid is. Maar dus geen idee hoe dat uit gaat pakken, duurt nog even.. Ik denk zeker dat de meeste kindjes wel over kunnen hoor. En mocht hij er niet klaar voor zijn, zou ik hem eerst in zijn vertrouwde ledikant aan zijn nieuwe kamer laten wennen, en over een paar weekjes het peuterbed kunnen proberen. Wil het niet nog een paar weken uitstellen.. Misschien wil hij pas tegen de tijd dat je baby erin moet, door te zeggen dat hij nu een grote broer is en baby in het babybedje moet.. Succes!
Hierok eerst ledikant naast het Peuterbed en elk slaapje mocht hij kiezen, hij vond het erg spannend. Het heeft ongeveer 2 a 3 weken geduurd voor hij het wilde proberen in z'n Peuterbed. En dat was eerst z'n middagslaapje en later pas savonds. Bedenk wel dat het in een keer behoorlijk wat verandering is, en een nieuwe kamer en een nieuw en groter bed. Dus zou het rustig aanpakken. Hier was hij bijna 2,5 toen ik het probeerde en voor hij erin ging slapen.
Phoe... lijkt me lastig. Mijn zoontje is ook 23 maanden, maar die ligt gewoon nog in z'n ledikant en daar blijft 'ie voorlopig ook nog wel even. Hij slaapt er prima in dus geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om 'm in een groot bed te leggen. Maar ja... als er een volgend kindje in 'moet' zal hij er toch binnenkort uit moeten. Ik zou denk ik ook beide bedjes in z'n kamer zetten en hem gewoon steeds laten kiezen. Hij zal dan vast wel een keer voor z'n peuterbed kiezen. Is het anders geen idee om nog een wiegje voor de baby aan te schaffen, dan hoeft je zoontje ook nog niet zo rap uit z'n ledikant.
Ledikant in zijn nieuwe kamer zetten en aangeven dat dit nu zijn kamer is. In het ergste geval moet je een andere ledikant neerzetten voor de nieuwe beeb. Hier gingen ze met 16 en 18 mnd naar peuterbed.
Ik vond het artikel van ouders van nu wel ok Je kind in een groot bed - Peuter - 3 jr 6 - 9 mnd | Ouders van Nu Oa samen bed uitzoeken en in elkaar zetten vond ik een mooie gedachte. Alleen een haak op de deur of een hekje zodat hij z'n kamer niet uit kan..? Dat misschien iets minder, maar goed tegen de tijd dat F.lori.an die leeftijd heeft doen we het wel als we tig keer moeten lopen om hem in bed te leggen.