te klein, te licht

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door duikster, 3 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi hoi,

ik was gisteren op het CB en Chris was te klein en te licht. Nu was hij maar 2500 gram bij zijn geboorte en groeit hij keurig in zijn eigen lijntje verder, zowel qua lengte als gewicht. Hij krijgt nog steeds BV 3 a 4 x per dag en eet verder wat fruit en groente. De CB arts vroeg wat hij per dag aan melk binnenkreeg. Ikke: geen idee....hij drinkt bij mij. Ze keek me nog even aan en noteerde het toen. Wel bleef ze dubben...Ze vond dat hij eigenlijk naar de kinderarts moest. Ik vroeg me af waarom. HIj is namelijk superactief, heeft in 6 weken tijd van rollen naar zitten, tijgeren, kruipen en zich optrekken tot staan geleerd. Ze gaf aan dat hij eigenlijk meer zou moeten drinken om beter door te groeien.
    Nu heb ik aanvankelijk redelijk wat overproductie gehad, waardoor hij het niet verwerkt kreeg. Inmiddels zijn we goed op elkaar afgestemd en Chris wil gewoon niet meer/vaker drinken. HIj begint echt gewoon te bijten als ik hem aanleg als hij geen behoefte heeft. De fles is en blijft hij geen fan van en daar drinkt hij dus minimaal uit. momenteel tussen de 80 en 140 cc op dagen dat ik werk. in de middag rond 15.00 krijgt hij sinds 2 weken nu 1x per week wat water bij papa, omdat hij de melk dan meestal laat staan en dat vindt ik toch nog steeds zonde van al mijn kolfmoeite... Gekke is dat hij bij de gastouder de 2e keer wel gewoon drinkt :)
    Heeft iemand hier ervaring mee en ook met het doorsturen naar de kinderarts. Heb namelijk geen idee wat die dan zou moeten/willen. Hij doet het hardstikke goed en heeft ook voldoende plas/poep luiers.
    Is er nu gewoon weer iemand aan het zeuren? of moet ik me toch zorgen maken?

2. wat een toeval ik had vandaag ook zoiets
    julia is in een maand maar 220 gram aangekomen.
    ik dus zwaar aan de twijfel.
    kom ik thuis vul ik het in op de bv curve op borstvoeding.com en lijkt het nog best mee te vallen
    ze was maar 3220 bij geboorte en is een keer ziek geweest en daardoor afgevallen en dat heeft ze eigenlijk niet ingehaald.
    volgende keer gaan ze verder kijken
    ik kreeg als tip om rijstebloem door de gekolfde melk te doen maar ik kolf eigenlijk nooit meer omdat ik mijn meisje mee kan nemen naar het kdv waar ik werk
    misschien is dat een optie voor jou?
    zou me er iig niet te druk om maken en anders gewoon een keer naar de KA gaan, kan nooit kwaad lijkt me

xxxxxxxxxxxxxxxxx

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Als je rijstebloem door je melk doet zorg je alleen maar voor een langer gevuld gevoel en kan haar zoontje misschien nog minder van gaan drinken. Heb je de bv-curve al eens ingevuld? Volgens mij doe je het gewoon hartstikke goed!

Deel Deze Pagina