ik maak me een klein beetje zorgen.... ons zoontje van 13 weken is de afgelopen 3,5 week amper gegroeid in gewicht... hij is met 9 pond geboren en heeft 5 dagen kv bijgekregen ivm zijn bloedsuiker. (vond ik niet leuk maar goed...) hierna volledig borstvoeding op verzoek gekregen en hiermee groeide hij erg goed! na 5 weken was hij 5.4 kio en 4 weken later 6 kilo. maar sinds het laatste bezoekje aan het CB is meneertje bijna niet gegroeid... wel ben ik sindsdien 3 dagen gaan werken dus ik weet wel hoeveel hij overdag op die dagen (drinkt zo'n 250-300 ml afgekolfde melk) maar ik weet niet wat hij verder op de dag binnenkrijgt en of dat genoeg is.... wel lijkt hij tevreden te zijn na een voeding (7-9 voedingen per dag) heeft voldoende plasluiers. hij poept tegenwoordig 1 keer in de week 2 luiers vol. (en rompers en broekjes) en hij ontwikkeld ook eigen ritme (dat wisselt ook wel weer om de paar dagen) 's nachts slaapt hij wat langer door, maar komt toch wel 1 keer per nacht een paar minuten drinken. qua ontwikkeling gaat het naar mijn idee ook goed, hij lacht veel en we hebben gezellige gesprekjes!!! ook is hij anderhalve week geleden ook al zelf van zijn rug naar zijn buik gerold...(was op een verjaardag dus er waren meerdere getuigen!!) het koste hem wel een klein uurtje proberen en daarmee ook de nodige calorieën ga ik zo vanuit... hij heeft vaak aan 1 borst genoeg en de ander krijg ik dan echt niet aangelegd! dan wordt hij boos... en dat terwijl ik meestal maar 80 ml uit 1 borst kolf.(hij haalt er waarschijnlijk meer uit, maar toch) Maar buiten dat.... is hij in drie weken maar zo'n 100 gram gegroeid... en volgende week moeten we weer naar het CB ik heb ergens wel het idee dat het gewoon goed is, dat hij de laatste weken qua ontwikkeling erg gegroeid is en daar al zijn energie in gestoken heeft... maar toch... baby's horen toch te groeien? begin nu toch wel onzeker te worden... en ben een beetje bang voor de reactie van het CB...
Op borstvoeding.com kan je een BV groeicurve invullen: het klinkt allemaal erg normaal wat je schrijft (NB ik zie je kindje natuurlijk niet voor mij maar wat je schrijft klopt allemaal) dus het kan prima passen bij een normale afbuiging van de groeicurve bij 3 maanden. Weet jij of ze bij het CB de BV curve aanhouden?
ow gelukkig! ik denk dat ze de "normale"curve aanhouden, maar er is wel een lk op het cb aanwezig. maar ik hoef dus niet bang te zijn dat ze me bijvoeding gaan aanpraten! en ga gelijk die curve maken. Dankjewel!