oh wat wordt dat moeilijk straks als ik écht ga stoppen...

Discussion in 'Borstvoeding' started by Juffertje83, Oct 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

Jan 20, 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nooit gedacht dat ik het er zo moeilijk mee zou hebben... Dochterlief kreeg vandaag voor het eerst een flesje Nutrilon, na 4 maanden volledig borstvoeding te hebben gekregen. Over 3 weken ga ik weer aan het werk. Ik wil dan van de 5 voedingen die ze nog krijgt 3 voedingen zelf geven (ochtend en 2 's avonds). De overige 2 vallen onder werktijd en die wil ik afbouwen. Daar zijn we dus vandaag mee begonnen. Ik moest gewoon huilen toen ze het flesje nutrilon van papa kreeg... vond het zó moeilijk. Dat belooft voor als ik echt helemaal ga stoppen...
    Maar goed, ik moet ook gewoon trots zijn dat ze al 4 maanden bv gehad heeft en ik stop nog niet volledig... De komende week krijgt ze gewoon nog steeds 4 keer borstvoeding en 'maar' 1 flesje Nutrilon per dag... Ben wel erg benieuwd hoe mijn borsten de middag gaan doorkomen... ;)
    Zo, dit ben ik ff kwijt. Ik denk dat het wel herkenbaar is?

2. Nemo81

Nemo81 Actief lid

Mar 16, 2010
    338
    0
    16
    Ik vond het erg onnatuurlijk voelen, toen ik onlangs een papje met appelsmaak uit een proefzakje gaf, gebaseerd op kunstvoeding. Ik vind het nu (na 6 maanden bv geven) steeds leuker worden. Daar waar het eerst noodzaak was, kan ik er nu echt van genieten. Ik wil ook nog niet stoppen. Je kunt ook kolven, heb je nog keus??

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Raar is dat he! Ik vond het ook wel vreemd om mijn kind melk uit blik te geven, heb me zelfs een beetje geschaamd toen ik het ging kopen. Maar toen ze het heel lekker bleek te vinden voelde ik me minder schuldig, en nu combineer ik het met plezier! 's morgens geef ik nog de borst en overdag krijgt ze lekker een flesje 'blikvoer', en ze geniet ervan!

Over echt stoppen hoef je je nog niet zoveel zorgen te maken hoor, als het op deze manier goed gaat hoeft dat nog lang niet.

4. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

Jan 20, 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga 2 voedingen vervangen door kunstvoeding, de andere 3 blijf ik de borst geven. Dat wil ik dan zo lang mogelijk blijven geven. Ik moest er even om huilen, maar dat was zo weer over na een dikke knuffel van manlief en dochterlief. Ik geniet wel heel erg van de borstvoeding hoor. Op een bepaald moment vond ik het erg vermoeiend, maar de laatste weken juist weer heerlijk. Ik denk dat ik straks eenmaal aan het werk extra zal genieten van de ochtend- en avondvoeding, juist omdat ik er overdag wat minder mee bezig ben.

5. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

Nov 8, 2007
    598
    0
    16
    office manager die niemand managet
    Eindhoven
    Heel herkenbaar! Ik ben ook aan het afbouwen en nu begin ik te twijfelen: kan ik echt nog niet even doorgaan?
    Ze eet tenslotte nu al een snee brood 's middags en 's avonds een potje warm eten. En ik kolf op mijn werk nog maar 1 keer. Merk wel dat het daardoor snel terugloopt. 's morgens en 's avonds voed ik zelf nog. Oh wat is dat moeilijk. Op de dagen dat ik vrij ben kolf ik nu stiekum toch wat extra om de terugloop te beperken.
    Lastig lastig!

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ga dan (nog) niet afbouwen maar het het er nu al moeilijk mee als ik er alleen maar aan denk hahaha! Dat beloofd nog wat...

suc6 ermee!

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Dat had ik ook hoor toen Simone zo oud was. Inmiddels zou ik er wel vrede mee hebben als ze zou gaan weigeren.... Aan alles komt een eind he :)

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Oh, je hoeft toch nog lang niet echt te stoppen? Ik ben net vorige maand gestopt, toen mijn jongste 2,5 jaar was. Tot 6 maanden heeft hij fulltime bv gehad (wel gekolfd op werkdagen). Vanaf 9 maanden ben ik gestopt met kolven, hij kreeg toen op mijn werkdagen nog wel aardig wat voedingen, omdat hij 's nachts vaak kwam. En vanaf dat hij 1,5 was of zo, kreeg hij alleen nog 's ochtends en 's avonds. Laatste maanden ben ik die gaan afbouwen, soms gewoon overslaan, dan weer wel, dan weer niet. En ineens was ik er wel klaar mee en toen ben ik gewoon gestopt. Hij vraagt er nog wel nog steeds naar hoor, en zegt dan dat hij ook nog een baby is, maar hij moet er zelf om lachen.

Schijnt dat je vanaf 9 maanden makkelijker verschillen in vraag kunt opvangen en dat je dan dus ook makkelijker kunt stoppen met kolven, zonder gelijk helemaal te moeten stoppen met bv. Geniet er in elk geval van zolang het duurt, het is zo heerlijk.

9. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,

Dat heb ik ook zo ervaren!
    De eerste weken BV vond ik best wel zwaar, eerlijk gezegd, daarna begon ik er enorm van te genieten en na 6 maanden heel langzaam begonnen met pap/fruit/groenten en daar geniet mijn zoon zo enorm van dat dat ook wer leuk is. Ik voed hem 's ochtends, 's avonds en 's nachts nog zelf en dan genieten we allebei. Je groeit er echt in mee, is mijn ervaring

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je hoeft de komende anderhalf jaar toch nog helemaal niet te stoppen? Daar zou ik me voorlopig nog maar helemaal niet druk over maken.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kind is pas 7 maanden! Dan kun je toch gewoon doorgaan met zelf voeden? Niemand die zegt dat afbouwen moet hoor! Gewoon vaker aanleggen.

12. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0

Daar denkt het Cb bij ons anders over....zij vonden dat ik maar in de ochtend met pap moest beginnen en na zn avondmaal een flinke bak yoghurt. Dan heef thij ook genoeg melkproducten en dikke kans dat hij doorslaapt, volgens hen.

HUH???? Ik WIL helemaal niet stoppen en hij MAG nog gewoon 's nachts komen, daar heb IK geen problemen mee, maar goed.....
    wat ik bedoelde te zeggen is wat zoals meerdere mama's hiervoor hebben geschreven.
    Lekker doorgaan en langzaamaan vallen er wat voedingen af, maa rjouw melk is nog echt van groot belang!

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier wou ik bij nr 1 ook af gaan bouwen toen ik moest gaan werken maar ik kon het niet. Ben toen toch op het werk gaan kolven wat ik eerst niet wou en ben zo blij dat ik het toch gedaan heb.
    Uiteindelijk heeft ze 6 maanden volledig gehad en daarna gedeeltelijk, toen werd het kolven mij te veel. Ze heeft tot 15 maanden nog gedeeltelijk gekregen.
    Hier ook een cb dat erg pro bv is en er ook veel van weten, heb toendertijd ook veel complimenten gekregen. En bij de bevalling van de 2e in het ziekenhuis stond ik ook bekend als de langvoedster, dat maakten ze zelden mee dat iemand zo lang voed.

14. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Is er een reden dat je niet wilt/kunt kolven tijdens het werk dan? Want je hoeft natuurlijk nog geen voedingen te vervangen met kv als je kolft tijdens het werk...

Ik moet er ook niet aan denken om mijn kleintje flesvoeding te geven, niet omdat ik anti flesvoeding ben maar gewoon omdat ik het niet wil. Ik wil graag dat ze mamamelk krijgt om te groeien totdat ze oud genoeg is om gewone koeienmelk te drinken. Tuurlijk is het soms vervelend om te moeten kolven tijdens het werk maar aan de andere kant word je er ook handig in. Tegenwoordig zie ik het als een extra pauze, ik heb ontdekt hoe ik de borstschelpen tegen het bureau aan kan klemmen zodat ik handsfree dubbelzijdig elektrisch kolf en lekker een kwartiertje kan zp-en, bevalt me eerlijk gezegd prima!

Share This Page