Mijn vriend en ik hebben net (in januari) besloten om voor een eerste kindje te gaan. Nu ben ik te weten gekomen dat mijn vriend , toen die een jaar of 8 was geopereerd is geworden aan 1 niet-ingedaalde teelbal. Ik weet niet goed wat te verwachten aangezien op internet geschreven wordt dat dit tot verminderde vruchtbaarheid leid. Zijn hier dames die een vriend/man hebben die ook zo'n operatie ondergaan heeft? Wat zijn jullie ervaringen? Wanneer zijn jullie hulp gaan zoeken? Ik heb zowiezo in augustus een afspraak met gynaecoloog (voor algemene check up, ging niet vroeger) , als het tegen dan nog niet gelukt is, ga ik het wel ter spraken brengen denk ik. Of mogen we al vroeger hulp zoeken? Bij huisarts bijvoorbeeld?
Mijn vriend heeft zo'n operatie gehad toen hij 15 jaar was, het heeft geen invloed op de vruchtbaarheid. Ze hebben niet voor niet twee ballen volgens de huisarts Aangezien wij al een ruim een jaar bezig zijn met proberen zwanger te worden hebben we wel bij de huisarts aangedrongen op een zaadonderzoek en dat was helemaal goed, dus zou me er niet te druk over maken als ik jou was
Geen ervaring mee maar ik zou idd gewoon nog even afwachten. Wat hierboven gezegd is: Een man heeft 2 ballen met weet ik veel hoeveel zaad. Er hoeft er maar 1 de snelste te zijn. Je bent ook pas vanaf januari bezig dus in principe (niet lullig bedoeld) heb je nog tijd zat. De meeste stellen raken zwanger binnen een jaar. Vandaar ook dat je meestal pas na een jaar proberen naar de gyn mag. Als het in augustus nog niet is gelukt kun je altijd even dit verhaal aankaarten bij de gyn waar je dan toch al een afspraak hebt staan. Succes!
ik heb ook zo`n topic geopend vorig jaar misschein heb je er nog iets aan ?? Zit in hetzelfde schuitje als jou. wij zijn nu sinds september bezig en nog niet zwanger, als het in juni niet raak is wil ik ook graag een zaadonderzoek Hier het topic http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/472069-balletjes-man-vroeger-niet-goed-ingedaald-zwanger-willen-worden.html
Hoi, Hier in hetzelfde schuitje en toch bij de gyneacoloog beland. Ik heb pcos waardoor ik van mezelf verminderd vruchtbaar ben. Zaad van ML is ook onderzocht omdat de gynaecoloog zich zorgen maakte over die operatie. Mijn vriend heeft deze ook ondergaan en je kan er inderdaad verminderd vruchtbaar door raken zei de gynaecoloog dus vandaar het zaadonderzoek. Een aantal weken zoals je hieronder leest de uitslag gekregen en die was niet goed. Nu eind april nog weer inleveren en dan wordt de zaadkwaliteit opnieuw bekeken. Maar dan zijn er nog wel behandelingen om alsnog zwanger te raken dus no worries! Het hoeft dus niet maar het kan wel!
Hier ook de operatie gehad vroeger. Zijn meteen toen we zwanger wilde worden naar de arts gegaan voor onderzoek. Daaruit bleek dat er geen zaadcellen waren. Of dat een gevolg was van de operatie wisten ze niet.
Mijn vader heeft dit ook gehad. Voor Over ik weet heeft dit geen problemen gegeveb, want heb ook nog een broer van 30
Hier heeft ML ook rond diezelfde leeftijd zon operatie gehaald. Zaad bleek niet superdenderend maar was volgens de HA goed genoeg. Ben ook zwanger geraakt.