voor mijn zoons (maat 86/92 en 104/110) maar het liefst geen blauw. Ik hou van retrokleuren zoals (oker)geel,bruin, groen, oranje. En dat maakt het lastiger want alles in de winkels is grijs of blauw. Saaaaai. Waar koop jij je spulletjes? Merken?
Zara heeft wel mooie spullen zie ik. Ik bestel er wel iets van. Helaas zijn de mutsen grijs of donkerblauw. Of er is wel een leuke muts, maar geen bijpassende sjaal. Jaja, ik weet het. Ben niet snel tevree.
Ik wou zeggen zelf haken. Ik heb breinaalden maar zit altijd te etteren met wat nou voor en achter is, dus ik vertrouw maar op mn haaknaald, die snap ik nog. Ik heb voor mn dochter op de wilde gok handschoentjes gemaakt met een overslag voor dr vingertoppen dat was een uurtje werk ofzo en een poncho, daar was ik een week mee bezig, ben de snelste niet. Pinterest staat vol met ideeën en youtube is een geduldige leermeester. Ofschoon ik de royal van de zeeman erg fijn vindt werken gebruik ik voor dat soort spul liever scheepjes, is wat duurder maar blijft wel langer mooi, ik vindt royal nogal snel gaan pluizen als je t een aantal keer over een koppie heen trekt. Grote voordeel van zelf maken: je kan alle kleuren kiezen in de verhouding die je leuk vindt. Als je begint met een sjaal heb je de basics al, mutsje is wat lastiger maar wordt heel veel gemaakt door beginners dus veel aanwijzingen voor te vinden, handschoentjes heb ik er ook al aardig wat gevonden.
Zeeman krijgt vanaf eind september mutsen etc. Kijk maar eens in de babyfolder Ik vind ze erg leuk. Miss jij ook?