Mijn lieve oude omaatje heet lena. Mocht ik een meisje krijgen (we weten het geslacht nog niet) zit ik te spelen met het idee haar deels te vernoemen. Het hoeft niet letterlijk.. De eerste naam wordt waarschijnlijk Mirre en Mirre Lena vind ik niet echt lopen ofzo. Helena of elena vind ik niks (al loopt dat beter als je het uitspreekt, Mirre Elena).. Ik weet dat hier een heleboel super creatieve dames zijn en ik vroeg me af of iemand nog een mooi idee had met lena erin?
Ik vind Mirre Elena prima klinken, maar hier wat andere ideetjes: Alena, Anneleen, Catalena, Celena, Elianne, Elinore, Heleen, Ilena, Jelena, Kathleen, Leandra, Lenna, Magdalena, Marleen, Milena, Olena, Selena, Shaleen, Valena, Yelena
Ik vind Mirre Lena juist heel lekker lopen, beter dan Mirre Elena (die dubbele E achter elkaar vind ik niet fijn). Ik zou gewoon kijken of jullie Lena lekker als tweede naam kunnen gebruiken. Niet vervormd dus, maar gewoon als Lena. Das het grootste eerbetoon aan je oma en ook gewoon een leuke, lieve meisjesnaam.
Mooie naam Mirre <3 Ik vind Elena heel mooi en ook goed klinken achter Mirre hoor. Adalena / Adelena Charlena / Carlena Carolena Celena / Selena Jelena / Jalena / Jolena Madelena Milena Philena
Annelena Arlena Charlena Ilena Jalena Philena Rosalena Selena Mirre Lena vind ik helemaal niet raar. Van bovenstaande namen vind ik Philena en Rosalena de mooiste combinaties met Mirre, maar dat is een kwestie van smaak denk ik.
Mirre Lena, Mirre Elena of Mirre Helena vind ik wel echt de mooiste opties als je de vernoeming duidelijk wil houden. Verder vind ik Mirre Leanna een mooie optie.
Bij ons was Malena een optie voor een meisje. Is een Spaanse/italiaanse, maar ook Zweedse naam, komt van Maria Magdalena. Oh lees nu dat van Mirre pas. Vind Lena daar best achter passen eigenlijk.