Mag mijn werkgever mij verplichten om verlofuren in te zetten tijdens mijn quarantaine? Partner en dochter positief en ik negatief. Ik heb geen booster gehad dus dien in quarantaine te gaan. Werkgever zegt inpricipe dat ik wel had kunnen werken als ik geboosterd was en ik ben niet ziek. Mag dit zo maar? Zijn op zijn minst 2 weken verlof.
Ik weet niet of het mag. Ik begrijp het ergens ook wel weer. Je kan zonder klachten werken en dan iedere dag een zelftest doen? Of is dat niet mogelijk. Die booster maakt ook niks uit want heb nu zelf ook Corona ondanks mijn booster
Ik wil heel graag werken maar volgens mij mag het gewoon niet aangezien ik geen booster heb gehad. Dan gelden de "oude" quarantaineregels.
Volgens mij mag dit niet hoor!! Alleen als de corona/quarantaine een gevolg is van vakantie kan dit. En als je in een essentieel proces werkt kun je werken zolang je geen klachten hebt. Maar als het niet essentieel is maar ook niet thuis kan, moet je loon gewoon worden doorbetaald. Je werkgever mag niks beslissen op basis van of jij een booster hebt gehad of niet! Zie ook https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/ondernemen-en-werken-in-coronatijd/werknemers-in-thuisquarantaine#:~:text=Geen%20doorbetaling%20loon%20tijdens%20quarantaine&text=Het%20gevolg%20hiervan%20is%20dat,opneemt%20zolang%20de%20quarantaine%20duurt.
Beetje lullig van je werkgever ! Als het echt je verlofdagen kost zou ik aanbieden om gewoon te komen werken met als het niet anders kan elke dag een zelftest! (Niet dat die veel zeggen)
Je kan eventueel niet thuiswerken? Ik snap de twee weken alleen niet, het is vijf dagen vanaf het moment van klachten. En dan wel 24H klachtenvrij, maar dan nog kan je niet nu al weten dat dat twee weken wordt. Hopelijk kunnen jullie dan ergens in het midden uitkomen qua oplossing.
Je werkgever mag dit inderdaad aan jou vragen, maar jij mag dit ook weigeren. Ik weet niet wat voor werk je doet, maar je kan voorstellen thuis werk te doen. Misschien andere klussen dan die je normaal doet. Het is vaak nl ook een probleem voor een werkgever al die niet-zieken thuis, ik snap dat wel. En hij heeft natuurlijk wel gelijk met zijn opmerking dat jij ‘gewoon’ naar je werk had kunnen komen als je een booster gehaald had.
Na 5 dagen kun je testen en bij negatief mag je uit quarantaine... Je werkgever mag jou niet verplichten verlofuren op te nemen in ieder geval. Kun je niet gewoon gaan werken? Officieel niet de regels, maar zo strikt worden die toch niet meer nageleefd. Ik zou zeggen bij een negatieve test gewoon gaan werken tenzij je werkgever dat niet wil, dan moet hij gewoon die uren doorbetalen..
Na 5 dagen testen geldt toch alleen als partner en kind in isolatie zitten. Maar dit is niet het geval. Dus dan is de regel toch dat ik nadat hun 24 uur klachtenvrij ik op zijn minst nog 5 dagen in quarantaine verblijf en ik mij vervolgens laat testen. Ik vind het onzin en wil gewoon gaan werken, ook met een booster kun je evengoed besmet raken en als ik me gewoon elke dag zelf test zie ik het probleem eigenlijk niet...
Tenzij je tussen de 8 weken na je positieve test zit en nog geen 12 weken, waardoor je nog geen booster mag. Welke leeftijd heeft je dochter @Maan1989
Nee, herstel is 8 weken en je mag pas je booster na 12 weken. Maar het kan ook een bewuste keuze geweest zijn.
Ja precies dat ben ik met je eens, maar ik wil het dan netjes doen en me aan de regels houden. Maar de werkgever heeft ook niet gezegd nou dan test jezelf voordat je komt werken... alleen van waarschijnlijk wordt het wel verlof omdat je met een booster wel kon komen werken. Dus daaruit blijkt dat zij dus de regels willen opvolgen. Maar ik ga morgenvroeg bellen.
Dan is het aan je baas idd.. Of zo werken met thuis testen of hij betaald je ziekteverlof. De discussie wel/geen booster is in deze niet relevant.. Ik heb 3 prikken gehad, nu corona en moet gewoon in de zorg di aan het werk.. Zo dubbel al die rare regels..
Ja regels, regels, ik denk dat het tijd wordt dat we daar toch vanaf moeten gaan stappen. Ik snap je werkgever wel. Ik zou er ook horendol van worden als ik als werkgever steeds personeel heb thuiszitten en waarom heb je het over 2 weken? Na 5 dagen kan je al testen.