Lieve dames, Wie kan mij wat opheldering geven? Ik zit in ronde 3. Eerste ronde 36 dagen, tweede ronde 41 dagen Ik ben deze ronde begonnen met ovulatietesten. Op dag 16 had ik een positieve ovulatietest in handen. Heb daarna elke dag nog testen gedaan en hij werd dag 19 ook nog vrij donker maar daarna lichter. Nu zit ik inmiddels op dag 37 en geen menstruatie, ook niet zwanger.. Nu vraag ik me af, hebben die ovulatietesten wel zijn werk gedaan? Ik zou toch al ongesteld moeten zijn? Anders is de luteale fase wel heel lang?! En vandaag heb ik 'voor de gein' nog eens een ovulatietest gedaan, en deze is niet positief, maar wel erg donker voor mijn doen.. Conclusie, ik snap er niks meer van.. Iemand hetzelfde meegemaakt? Ook ervaring met ovulatietesten die onterecht positief aangeven?
Ovulatietesten kunnen vals positief aangeven als je met ochtendurine test. Weet niet of je dat gedaan hebt? Vrouwen met pcos hebben vaak ook vals positieve ovulatietesten. Weet je zeker dat je niet zwanger bent? En ben je zeker van de positieve ovutest op dag 16 (dus teststreepje minstens even donker als controlestreepje)? Dan is een bezoekje aan de huisarts niet overbodig m.i. Succes!
Ik heb de ovulatietesten niet met ochtend urine getest, gewoon s middags. Vandaag nog een zwangerschapstest gedaan die negatief was. Die positieve test ben ik 95% zeker van. Ik heb daarna nog 2 weken doorgetest en alleen maar lichtere gezien. Ik heb vorige maand ook al bij de huisarts gezeten, wat weinig opleverde. Die houdt de lange cyclussen op ontpillen. Zij had volgens mij niet het vermoeden dat ik PCOS zou hebben. Ik had alleen gehoopt dat ik mijn ei kon gaan vinden door de ovulatietest, maar het wordt er niet duidelijker op zo Overigens heb ik al een zoontje van 2. Die in ronde 3 'gemaakt' is. Ook toen langere cyclussen. Maar daar heb ik zonder testen blijkbaar goed gemikt
misschien is tempen een idee ?? dan weet je in ieder geval of je ei ook echt gesprongen is. success !!
Vervelend is dat! Ik heb geen verstand van ovulatietesten, maar ik zit ook in de 3de cyclus na het stoppen met de pil en wacht op menstruatie. Al 2x getest maar negatief, ben 20 dagen overtijd (ik ga dan uit van een cyclus van 34 dagen, het gemiddelde van de eerste 2 maanden). Ik ga er maar vanuit dat het onder het ontpillen valt?
Als je aan het ontpillen bent dan kan dit toch? Dat de ovulatie test aangeeft dat het hormoon wel aangemaakt wordt maar het eitje nog niet springt. Zou het gewoon nog even rustig afwachten.
Oh, fee90, dat wist ik niet. Had ik nog nooit gehoord.. Enna87, vervelend hè, dat wachten en niet weten waar je aan toe bent.. Laat mij gewoon ongesteld worden, dan zit er nog enigszins logica in de cyclussen Rose2887, daar zit ik inderdaad over na te denken. Bedankt voor de reacties!
Ten eerste kan ontpellen wel 8mnd duren en ten tweede wil een positieve ovulatietest niet zeggen dat een eitje ook springt.