Wanneer mag een baby eigenlijk in een buggy? Vanaf dat ze een beetje kunnen zitten of is dat nog te vroeg?? En dan bedoel ik niet de buggy van de kinderwagen (wij hebben zelf de Bugaboo en daar zit Lucas al in de buggy), maar gewoon een losse buggy. Wij hebben nl een hele kleine kofferbak en als wij de Bugaboo mee willen nemen moet het achterstel achterin, maar het buggy gedeelte moet dan al op de voorstoel omdat het anders niet past. We zijn dus op zoek naar een buggy die zo klein mogelijk in te klappen is. De prijs maakt me niet zo heel veel uit, ben niet echt op zoek naar een merk, dus bijv. kruidvat vind ik ook prima. Voor ons is de voornaamste reden dat hij achterin mijn Kia Picanto past! Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Wij hebben deze buggy gekocht Quinny Zapp Black Line 2012 | Quinny Zapp Buggy | Baby-Dump Als je hem inklapt is hij echt super klein ( kleiner dan bv een kruidvat buggy) en je kunt hem op 3of 4 verschillende standen zetten. Van helemaal plat liggend tot helemaal rechtop... Dus hij zou daar nu al in kunnen tot de tijd dat hij geen buggy meer nodig heeft. Ik ben echt blij met deze... ( bij mijn dochter had ik een gewone simpele buggy en ik merk toch echt veel voordelen met die wat ik nu heb)
Ik denk dat je kindje er al wel in zou kunnen, maar het is wel minder comfortabel. Wij hebben er eentje van prenatal zelf, maar ik vind het niet fijn. Prima voor zo weinig als wij he gebruiken, maar als je het vaker wilt gebruiken dan zo ik kiezen voor een iets betere. Desnoods een tweedehandse goede. Mc claren, koelstra en quinny lees ik goede dingen over. Van mc hebben ze ook leuke buggys. Ik zou even in de winkel uitproberen met je kindje en ook in de auto.
Wij zijn naar een babyspeciaalzaak gegaan met dezelfde vraag (binnenkort op vakantie!) Wij hebben de chico easylite gekocht(denk ik, ik laat hem altijd in de auto en het regent nu.....)Deze is vanaf de geboorte te gebruiken en kan volledig plat.
deze zapp kan heeft maar 1 stand en kan niet versteld worden. de quinny zapp Xtra heeft wel verschillende standen. je hebt dan alsnog een onderstel en losse zitting. denk dat je die bedoelt. ze kunnen in een buggy zodra ze kunnen zitten. zou dan wel een buggy nemen met standen. ik heb de zapp gehad maar snel weer weg gedaan. kon klein opgevouwen worden. dat wel. maar wat een rammelding. onstabiel. ik zou gewoon even naar de prenatal gaan en er een paar uitproberen. het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. in ben bijv. mn quinny buzz gebleven, vindt buggy´s verschrikkelijk rijden.
Vanaf een half jaar zeggen ze normaal. Toch vind ik de buggy van de kinderwagen vele malen confortabeler (voor zowel kind als duwer ) dan mijn buggy die officieel vanaf de geboorte kan (Chicco Liteway). Maar als je anders geen ruimte hebt zou ik die keren gewoon de buggy gebruiken al hoor.
Ja, je hebt gelijk. Dit is de buggy die wij hebben. Quinny Zapp Xtra Black Line 2012 | Quinny Zapp Xtra Buggy | Baby-Dump
Ik geef zelf ook de voorkeur aan de buggy van de Bugaboo en deze zullen wij ook zeker blijven gebruiken als we bijv. gaan wandelen, of ergens naar toe gaan (kinderboerderij of dierentuin of zo). maar voor even snel ergens heen, bijv. supermarkt of even naar de winkels hier, is zo'n inklapbaar ding ook wel makkelijk lijkt me! Misschien is het wel een idee om een keer naar de winkel te gaan. Nu is het meestal zo dat ik gewoon de MC gebruik op het onderstel, die moet ik toch al meenemen om Lucas in te vervoeren. Maar als hij straks niet meer in de MC zit, maar in een opvolgstoel (die in de auto blijft) is een buggy dus een welkome aanwinst!
wij hebben de koelstra voor erbij (is lichtgewicht en kan mee op de fiets) verder vind ik de bugaboo fijner, maar deze ligt in de auto voor tussendoor
Wij hebben als wandelwagen de X adventure! Vind m super om mee te lopen, maar te lomp om mee te sjouwen, dus deze gebruiken we alleen als we een stukje gaan lopen. Als we weggaan dan gebruik ik de quinny zapp, maar nog niet het buggy gedeelte. Ik klik de MC er op! Hij kan goed zelfstandig zitten, maar het lijkt me niet zo confontable zitten in dat ding. Straks als die wat ouder is en inderdaad niet meer in MC past. Voor nu nog fijn de MC. Hij valt ook met regelmaat in slaap in de auto en dan kan ik direct de MC er uit pakken en er op klikken.