hoi heidi, Er heeft al eens 1 lactatiekundige naar gekeken en een verpleegkundige van het CB, maar toch twijfel ik heel erg. Als ik naar plaatjes van korte lipbandjes kijk op internet, dan lijkt die van mijn zoon er heel erg op, vandaar mijn twijfel. Ook las ik dat als het lipbandje te kort is dat er eigenlijk bijna altijd wel een kort tongriempje is ook. Ik wil dit graag weten omdat voor mijn gevoel de borstvoeding niet zo goed gaat als dat het zou moeten. Het enige voordeel wat ik heb is dat ik zo'n gigantisch goede productie heb dat ZL niet heel veel moeite hoeft te doen om te drinken, anders was het al lang mis gegaan (aldus de lactatiekundige) Het voeden doet pijn, hij krult zijn lippen niet goed naar buiten, laat vaak los en klakt veel tijdens het drinken. Ik ben al 2 keer behandeld voor spruw overigens. Ook hebben we problemen met de fles/speen. Heb al verschillende flessen geprobeerd maar hij drukt ze uit z'n mond en gaat kokhalzen. De calma speen geeft nog het beste resultaat. Hij zuigt eraan, maar spuugt de melk uit. Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is en dat je me kunt helpen Alvast bedankt
Iemand met kennis van zaken laten beoordelen is het beste om uit te sluiten. Het is zaak te zien wat je kindje kan in mondmotoriek. Sommige kindjes laten nog groei zien hierin. Waarom werd je behandeld tegen spruw? Was er zichtbaar duidelijk spruw in het spel of wezen symptomen hier naar? Sommige kindjes met korte riempjes kunnen ook last van spruw hebben omdat ze minder handig zijn in hun mondmotoriek. Vandaar ook iemand liefst met veel ervaring die evaluatie doet. Kijk eens via borstvoeding.com Veel succes!
Ze zagen geen spruw in zijn mondje, maar wel duidelijk roze tepels bij mij, ook had ik veel pijn. Nu is de pijn zo goed als weg, maar het klakken (dus niet de vacuum kunnen behouden) is gebleven.
Dat kan duiden op kort aangebonden lidbandje. Het feit dat je pijn weg is is natuurlijk heel fijn. Kun je aangeven in welke regio je woont? Dan kan ik je verwijzen naar iemand met veel ervaring Mag in DM
Hoi, Ik heb gezocht voor je en kom deze link tegen, niet echt om de hoek... https://www.borstvoeding.com/zoekdskndgn/lipbandjeNL.html Lees ook hier verder: https://www.borstvoeding.com/problemen/lipbandje/lb1.html Ik vraag nog even voor je verder, hoop dat ik nog een link bij jou in de buurt kan vinden.