Wie nog meer slechte oren?

Discussie in 'De lounge' gestart door LLooijschelder, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoor slecht dat weet ik, vraag steeds aan iedereen hun, of wat zeg je?
    Heel irritant.
    Dus bij Hans anders zo'n gratis geboortestad laten doen.
    Nou daar schrok ik van, een normaal gehoor gaat tot 5 decibel en mijn gehoor aan 1 kant 28 en aan de andere kant 50 dus hoe hoger hoe slechter.
    Had er zelf eigenlijk niet zoveel last van, het is heel geleidelijk gegaan volgens mij.
    Ook af en toe van die vervelende zuisende oren.
    Wie nog meer?
    Ben trouwens 28

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hahaha gratis geboortestad ;) Damn you autocorrect! haha

Anyway ;)

Hier ook steeds Huh? Wat zeg je?
    En suizende oren.. maar eigenlijk nog geen gehoortest laten doen.. bang voor de uitslag denk ik..
    Kan ook niet tegen harde geluiden/muziek dan gaan mijn oren kraken..
    Binnenkort ga ik maar eens langs Hans..

(ik ben 24 trouwens)

3. LLooijschelder

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dan zou ik dat zeker doen, heb dezelfde sympthomen als jou.
    Overigens trouwens nooit echt harde muziek geluisterd waar het aan zou kunnen liggen.
    Ik schrok ook van het resultaat en word nu doorgestuurd

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier inderdaad ook weinig harde muziek geluisterd.. tenminste niet extreem.. tuurlijk gaat in de auto wel eens een nummer een tikkie harder maar niet zo hard dat je denkt phoe hee..

Vind het wel erg vervelend hoor want ben wel gek op muziek.. nu moet ie echt zacht staan wil ik geen last krijgen..

Succes, wanneer moet je?

5. singa

singa Niet meer actief

Hier sinds 2 weken hoortoestellen. Maar bij mij is het erfelijk en ik wist dus dat het eraan zat te komen. Ik ben 30.
    1 tip volgend jaar wordt de vergoeding waarschijnlijk een heel stuk slechter. Misschien is het verstandig om dit jaar nog toestellen aan te schaffen als je ze nodig hebt. Ook valt de vergoeding onder het eigen risico en dat gaat volgend jaar ook flink omhoog.

6. Geboortestad? Wat is dat?

Ik weet niet hoe slecht mijn gehoor nu is maar heb altijd al een slecht gehoor gehad, ben erg gevoelig voor ooronstekingen en er zit bijna altijd wel wat vocht achter mijn trommelvlies. Moet ook vaak mijn oor open knallen zeg maar. Ik vind het wel vervelend maar kan er mee leven.
    De testen die ik voorheen heb gehad waren bij de KNO arts en daarbij zeiden ze dan links is oke, rechts is wat minder (iets in die trend want heb geen idee meer)
    Zou ook wel weer naar de kno arts moeten omdat ik mijn oor telkens open moet knallen met blazen, dus zal wel weer vocht achter me trommelvlies zitten, maar heb geen zin dr in.. :)

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik heb in beide oren een gehoorapparaat en ben echt slechthorend. De gehoorapparaat sinds twee jaar maar dit had eigenlijk al veel eerder gemoeten. Bij mij door een ziekte met een auto ongeluk er bovenop?

8. LLooijschelder

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik moet 9 augustus en vind t best eng, wand komt niet in de familie voor.
    Bang om op mijn 40ste bijwijze al doof te zijn.

9. singa

singa Niet meer actief

Als je op tijd met hoortoestellen begint hoef je niet doof te worden. Zolang je oren gestimuleerd worden om te horen blijft het gehoor werken en ga je langzamer achteruit. Zo heeft mijn audicien het tenminste uitgelegd.
    1 vraagje waarom hebben jullie voor hans anders gekozen?

10. LLooijschelder

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Was meer voor de grap, er stond gratis gehoortest.
    Waar. Heb jij t laten doen?

11. singa

singa Niet meer actief

Ik ben naar schoonenberg gegaan maar meer omdat mijn moeder en oma daar al zijn en goede ervaringen hebben. En de hans anders bij ons is niet zo goed maar dat verschilt per vestiging natuurlijk.

12. LLooijschelder

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe oud ben jij dan? En hoezo ging je een test doen? Ook voor de gein?

13. singa

singa Niet meer actief

Ik ben 30 en bij mij komt het gehoorverlies door een erfelijke afwijking. Ik wist dus dat er aan zou komen en na mijn bevalling is mijn gehoor veel slechter geworden. Nu alle veranderingen in de zorg eraan komen ben ik maar eens actie gaan ondernemen.

14. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend lijkt me dat! Ben je dan ook niey een stuk sneller moe omdat je je steeds moet focussen op van alles?

Mijn vriend heeft gehoorschade aan 1 oor door veel naar feesten te gaan (hardstyle) zonder bescherming. Hij weigerd alleen naar wen audicien te gaan. Hij kan maar aan 1 kant telefoneren en draait heel erg met zn goede oor naar je toe als je een gesprek hebt. Verder heeft hij vooral moeite in groepen en in een omgeving met veel lawaai en geroezemoes op de achtergrond.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier iets tijdelijks (hoop ik) al gaat het op en af. Sinds februari dit jaar ben ik al aan het tobben met een chronische middenoorontsteking. Op het moment gaat het gelukkig erg goed maar het is echt heel slecht geweest (kon bijv niet met mijn buurvrouw in het ziekenhuis een gesprek voeren toen ik een keizersnede had gehad).

16. LLooijschelder

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Snel moe niet, maar Indd ik kan ook maar met 1 oor telefoneren heel irritant.
    Draai ook met mijn goede oor naar t gesprek en inderdaad op feestjes met al dat geroezemoes moes is het heel vervelend.
    Weet niet hoe t komt ben nooit naar hardstyle feesten geweest, en ook in de auto niet overdreven hard de muziek aan.

17. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik heb er ook last van.

Ik ben zangeres en tijdens repetities gebruik ik eigenlijk geen gehoorbescherming (slecht, I know) alleen met optredens werk ik met in ear monitor en gehoorbescherming.

Ik moet ook gaan laten testen maar zie er een beetje tegenop.. zingen met oordoppen in is echt niet tof.. maar doof worden ook niet.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb ook slechte oren, of eigenlijk slechte buizen van Eustachius (verbinding tussen neus en oor), die zijn waarschijnlijk wat nauwer waardoor ik snel problemen heb met mijn oren. Vooral links, toen ik 9 was aan geopereerd (nieuw trommelvlies) en flink wat gehoorverlies. Ik heb ook snel een oorontsteking of iets wat erop lijkt (volgens huisarts oorontsteking, volgens kno arts geïrriteerd trommelvlies, maar ik weet het niet, voelde me ook niet helemaal lekker en antibiotica sloeg wel aan, dus tja...). Ik kan ook alleen maar met rechts bellen, kan wel met links misschien maar gaat niet lekker en klinkt raar. Mensen die zacht praten versta ik heel vaak niet, moet dan meerdere keren vragen wat ze zeggen, heel irritant. En vind het in rumoerige ruimtes ook lastig. Ik moet over 3 maanden weer naar de kno arts, ga wel even vragen of ze mijn gehoor kunnen testen. Eerst mijn oor weer even tot rust laten komen.

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik ben als kind zijnde slechthorend tot ik buisjes kreeg
    hierdoor had ik een spraakachterstand
    tegenwoordig hoor ik ook niet alles, moet me soms erg concentreren
    maar sommige dingen (zoals sirenes) hoor ik wel gewoon goed
    ik heb laatst bij beter horen een test gedaan en die was helemaal goed zei die man, en toch mis ik veel dingen .....

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn man is aan een kant bijna geheel doof en aan de andere kant voor 30% of zo.. Al vanaf zijn jeugd.

Hij vertikt het om een gehoorapparaat te nemen, hij wordt dan echt gek van alle geluiden.

Ik erger me er dood aan, hij hoort heel veel niet, zegt maar gewoon ja als ie twijfelt waardoor hij afspraken mist. 's nacht gaat hij op zijn goede oor liggen en hoort dus echt niets, kan er dus telkens uit als de meisjes huilen of roepen. Vind dat ook best eng, straks gebeurt er wat..

Na feestjes is hij doodop, hij kan de geluiden niet goed onderscheiden en het kost hem dan heel veel moeite om een gesprek te volgen.

Uh... Niet zo positief allemaal hè ;) succes er mee!

Deel Deze Pagina