Wees voorzichtig! Schorpioenen zijn met name voor kleine kinderen erg gevaarlijk, in ca. 20% van de gevallen is deze zelfs dodelijk. Ik zou ook licht panisch zijn met zo'n beest in huis zeker met mijn kindjes erbij.....brrrr. Ik had er een keer één in m'n bed, ik vloog letterlijk 5 meter de lucht in. Zorg dus dat je goed de slaapkamer van je dochtertje nakijkt in elk geval!
... nou, ik schrok ook even: ik dacht die beesten hebben we toch niet hier in Nederland?! Maar 'gelukkig' zie ik dat ze bij jou in het buitenland voorkomen! Heb het niet zo op beesten met meer dan 4 poten, met of zonder angel en scharen!!
Oh poepsie zeg, maar zijn die beesten dan agressief of steken ze alleen als ze zich bedreigd voelen? In je bed is helemaal een drama zeg, was dat in NL?
Nee, was op Borneo. In principe steken ze alleen als ze zich bedreigd voelen maar als je er (bijna) op gaat liggen of staan en zo heb je dat al snel. Kijk dus even heel goed alles na voordat jullie gaan slapen en mocht je het kreng tegenkomen kan je hem het beste met een pincet bij de staart oppakken. Als je dat durft natuurlijk. Heb je hulptroepen in de buurt? Sterkte!
Iekkkkkkkkkkkkksssss, wat vreselijk!!! Was me ook kapot geschrokken hoor......ik ben al als de dood voor een spinnetje
Mm wil je niet nog banger maken, maar bij schorpioenen schijnt het zo te zijn dat hoe kleiner ze zijn hoe gevaarlijker.. Nou wil ik niet zeggen dat dit beest je n een keer lam steekt ofzo, want veel verstand heb ik er dus niet van, maar zou zelf denk ik op jacht gaan om zeker te weten dat je weg is!! Succes met verbouwen!!
Oh een schorpioen In Indonesië kwam ik er een tegen (zwart 15 cm) prachtig beest! Ik ging er uitgebreid naar kijken hoor, niks aan het handje Later heb ik wel stenen gesjouwd waar ook schorpioenen tussen zaten (kleine grijze). Volgens de lokale dorpsbewoners kon dat geen kwaad en ze deden het zelf ook. Ik ben dus niet zo bang aangelegd! Wat ik wel echt smerig vind zijn maden, naaktslakken en slangen!
Ik dacht net hetzelfde en "ach, zo groot is ie toch niet?" mja schorpioen is ander verhaal natuurlijk. En grootte maakt volgens mij niet uit (als ik me niet vergis ooit eens ergens gezien op tv of pc... of wetenschappelijk tijdschrift?.... ja weet niet meer ) Kleintjes kunnen ook giftig zijn volgens mij. Ik zou er ook van schrikken! Kon je'm niet doodmeppen met je schoen of zo?
Het is waarschijnlijk de stinkende kortschildkever; Stinkende kortschildkever - Wikipedia Bij dreigend gevaar krult dat beest zijn staart net zo op als een schorpioen. Volgens Wikipedia komen schorpioenen niet in Nederland voor omdat het hier te koud is.
Ts woont ook niet in NL.. En op de foto is zeker een baby schorpioentje. Lol voor de meiden die bang voor spinnen zijn moeten dit maar niet kijken! Big Spider Attacks Daddy - YouTube Bij 0:48... enjoy. haha *gniffle*.
Ja de eerste keer dat ik hem bekeek schrok ik me ook een ongeluk haha, kreeg overal kriebels ben namelijk ook als de dood voor spinnen.
Oh herkenbaar. Ik was er dus op voorbereid om een slang tegen te komen want die hebben we al drie keer in ons appartement gehad. Een keer gebeten ook, dus daar ben ik nou niet meer bang voor. Wij hebben ook van die grote spinnen en die vind ik zo vies. 1x was ik alleen met dochterlief die nog baby was en hij zat op haar kamer. Ik heb mn mama in nederland gebeld voor morele steun. Een zat er bij ons op de slaapkamer, die heeft manlief met een bezem aangepakt maar toen hij hem doodgemaakt had kwamer er allemaal kleine spinnetjes uitgekropen. En kleine spinnetjes worden groot!! Verder nog die nare grote kakkerlakken en gekko s kunnen je ook flink laten schrikken hoewel die superlief zijn. Nee die beestenboel is aan mij niet besteedt!!
Ik durf niet veel te bang. Wat ben ik ook een watje . Vandaag ga ik in iedergeval nog niet klussen. Ik geef hem nog een dagje om weg te gaan
Voor de grootte en het uiterlijk van het diertje zou ik niet bang zijn. Ik vind dit er toch wel anders uit zien dan een spin. Wel zou ik bang zijn dat ik gebeten werd en dat beestje gif spuit. Maar gelukkig leven we hier in NL.