Hi, Ik heb 1 oktober een miskraam gehad, tot 2 weken erna had ik nog positieve zw.testen maar (nadat ik nog een stukje weefsel had verloren) daarna niet meer. Sindsdien ben ik niet meer ongesteld geweest....maar ik ben ook niet zwanger (vrijdag getest). Is er een termijn te noemen waarbinnen mijn eerste menstruatie weer zou moeten komen...of eigenlijk liever gezegd: is het nodig om na een bepaalde tijd niet ongesteld te zijn geworden na een mk en ook niet opnieuw zwanger te zijn naar de huisarts te gaan? Ik had voorheen een cyclus van +/- 33 dagen Vanwege de mk heb ik geen idee wanneer ik een eisprong zou moeten hebben, in ieder geval niet 2 weken na de mk want ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. De laatste keer dat we hebben "geklust"is ongeveer 2 weken geleden, dus komend weekend doe ik maar weer een test voor de zekerheid, maar verwacht eigenlijk niets (maar 2x "geklust" sinds de negatieve zw.test) Hoop dat iemand me meer duidelijkheid kan geven!
hoi, het is vaak zo dat je na een miskraam een onregelmatige cyclus hebt, en dat de cyclus vaak veel langer duurt dan je gewend was. Dat is heel vervelend omdat je niet weet wara je aantoe bent. Er is geen maximumduur aan het wachten, maar reken erop dat het nog best een poos kan duren voor de ongesteldheid komt, soms duurt de eerste cyclus wel 6-8 weken. Zolang mag je wachten, dat kan geen kwaad, langer ook, maar dat vinden veel vrouwen heel vervelend. Dan kun je eventueel naar je huisarts gaan maar die zget meestal ook, gewoon afwachten! Mirjam