Voor mij staat het in ieder geval vast: 8 december tweede prik, vanaf 2 feb. mag ik zwanger worden. Ik neem liever het zekere (8 weken wachten) voor het onzekere i.v.m. al die onduidelijkheid of je nou wel of niet moet wachten. Nu nog even tellen wanneer ik dan moet stoppen met de pil om rond die datum halverwege ronde 1 te zitten
Raar dat de website die in het leven is geroepen door de overheid (grieppandemie.nl) ons dan ook allemaal afraadt om zwanger te worden na het halen van die prik! Zou die info op die site dan niet kloppen?
Zie ook het antwoord van de verloskundige op een vraag van iemand die tijdens de M-griepprik zwanger is geworden: http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/176179-mex-griepvac-gehaald-maar-blijk-zwanger.html
er is niets geweten nee, ook niet van de gewone griepprik. daar is ook niks van geweten en is er toen zo een drama over gemaakt. ze zeggen dit misschien uit alle zekerheid, moest er dan iets fout gaan in het begin van de zwangerschap is het snel gezegd het ligt aan die prik. de mex griep krijgen in het begin van de zwangerschap is nog altijd vele erger dan de prik ervoor. er is ook gezegd dat het geen kwaad kan als je de prik voor je eisprong krijgt. dit zou ook zo zijn bij de prik voor de gewone griep.
Om je gerust te stellen... Ik heb vandaag een collega van mij gevraagd of hij wist hoe het zat met het eerste trimester van de zwangerschap en de mex-prik... Hij (nefroloog) heeft contact opgenomen met het hoofd microbiologie van het UMC Utrecht om het met hem te overleggen.. Deze vertelde dat de prik zelf niet schadelijk is voor een vruchtje Het zou gaan om een bijstof die in het vaccin zit. Het geen is nu alleen dat deze bijstof al tientallen jaren in vaccins gegeven wordt aan zwangere vrouwen (ook in het eerste trimester), te denken aan verschillende normale griepprikken en andere vaccinaties. Er is tot nu toe nog geen enkele melding geweest dat het een schadelijke uitkomst had ten gevolge van een vaccin met dezelfde bijstof. Het is alleen zo dat men zegt het liever niet te doen omdat je het eerste trimester in het algeheel voorzichtig moet zijn, zelfs met inname van paracetamol. Maar alsnog er zijn geen bewijzen voor dat het schadelijk is voor een vruchtje in het eerste trimester van een zwangerschap.
dit stond ook bij een topic van iemand die zwanger bleek na de prik. ze heeft ook haar ha gebeld en die zegt ook dat ze haar geen zorgen hoeft te maken. in België (hier) doen ze er helemaal zo moeilijk niet over hoor. maar wij krijgen hier ook maar 1 prik. de twijfel bestaat in Nederland over de tweede prik.
hoi mieden.. toevallig ben ik 3 weken geleden bij de huis arts geweest i.v.m mijn oproep voer de prik. Hij zei toen tegen mij dat ik er goed over na moest denken of ik hem wel of niet nam omdat ik zwaar astma patiente ben. Hij zei er toen ook bij dat ik dan twee maanden niet zwanger mocht worden! En dat ik hem ander moest gaan halen als ik 12 weken zwanger ben. De eerste heb ik niet gekregen omdat ik zwaar verkouden was dus wij zijn door gegaan met klussen. liefs esseltje
Dat is juist de reden waarom ik de oproep heb gekregen! Snap niet waarom je hem niet zou mogen als je zwaar astma hebt. De Mex. griep is dan juist een risico voor jou en met die prik kan je heel wat problemen voorkomen.
Ik werk ook in de zorg en heb dus een oproep gekregen. Ik ga geen injectie halen, mijn huisarts vertelde mij dat het beter was om het niet te doen omdat er te weinig over bekend is. Een andere arts gaf mij hetzelfde advies. Normaal haal ik de seizoensgriep injectie ook niet dus waarom nu wel?
Ja mijn huisarts zei omdat ik zwaar verkouden was ik er zieker door kon worden dus vandaar dat ik de eerste niet gekregen heb. Morgen ochtend even opnieuw een test doen en als die negatief is dan ga ik morgen de tweede prik halen. liefs esseltje