Wie kan mij het een en ander uitleggen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by sannie1981, Nov 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

Nov 25, 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben sinds vandaag lid van dit forum. Ook omdat ik bezig ben zwanger te worden. Nu heb ik een aantal vragen. Ik moet eerlijk zeggen, wij zijn er wel mee bezig, maar nog niet intensief zeg maar.
    Op 28 oktober ben ik gestopt met de pil, dat was op woensdag. Die zondag ben ik ongesteld worden, zoals het gewoonlijk ook altijd was.
    Nu ben ik inmiddels op 24 november ( gisteren dus) weer ongesteld geworden. Hoelang is mijn cyclus nu geweest? Naar mijn idee maar 24 dagen????En hoe kan ik nu uitrekenen wanneer ik het vruchtbaarst ben? Aangezien ik niet weet hoe lang mijn cyclus gemiddeld is nu. Zijn dat een x aantal dagen voor de eisprong of alleen die dag zelf en heel belangrijk, wanneer is die eisprong???

Alle tips, ideetjes etc zijn welkom.

Groetjes Sannie

2. femke32

femke32 Fanatiek lid

Jan 23, 2008
    1,773
    0
    0
    belgie
    hoi meid,

ja verwarrend allemaal he.
    dus als ik goed gerekend heb ben jij op 1 november ongesteld geworden en op 24 november terug.
    dat is inderdaad 24 dagen. het meest vruchtbaar ben je 14 dagen voor je ongesteld moet worden. dat is een indicatie en geen zekerheid.
    als je zwanger wil worden kan je het best om de dag sex hebben en rond je vruchtbaarste periode doen wij het elke dag. maar ook daarover zijn de meningen verdeeld.
    dus je kan vanaf 24 november er 24 dagen bijtellen en dan kijken wanneer je vruchtbaarste periode is. je kan ook de calculator gebruiken die hierboven op de lijn van het knopje forum staat. daar rekent de computer het voor je uit. maar hou er rekening mee dat je cyclus waarschijnlijk niet iedere keer 24 dagen is . maar dat kan je makkelijk bijhouden. lees hier veel en je komt er zo achter.
    anders ga je ovulatietesten gebruiken. die geven aan wanneer je het vruchtbaarst bent.
    ik hoop dat ik je geholpen heb! succes meid

3. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    de cycluslengte tel je van de eerste dag van je mens. tot de volgende eerste dag. Dus 24 dagen klopt dan denk ik.
    Meestal is je luteale fase 14 dagen, dus je eisprong is dan 14 dagen voor je eerste dag van je mens.
    Om dit precies te weten kun je tempen of ovulatietesten gebruiken.

Maar meestal ovuleer je ong. in het midden van je cyclus. Zaadjes kunnen een paar dagen overleven, een eitje slechts een paar uur. Dus je kunt de dagen voor je eisprong het beste goed benutten!!

Houd er rekening mee dat je cyclus nog ontregelt kan zijn door het "ontpillen. Je lichaam moet zelf weer aan de slag. Het kan dus zijn dat je volgende cyclus langer is.

Succes!!!

Taliaa

ps slik je wel al foliumzuur?

4. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

Nov 25, 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ja ik gebruik al wel foliumzuur. Bedankt voor je informatie!!!!

groetjes

5. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Wij zijn van september bezig voor een eerste wondertje en moet zeggen dat ik het in begin toch ook heel erg ingewikkeld vond!
    Het vervelendste vond ik het inschatten van je cyclus.
    Ik ben 19 september gestopt met de pil en heb een cyclus achter de rug van 42 dagen dus ga ik hier nu ook vanuit, we zien wel hoe het deze ronde gaat:)
    Door hier inderdaad regelmatig mee te lezen steek je al heel wat op;)
    Hoop voor jou dat je snel zwanger bent!
    Groetjes Joke

6. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Hier ook effe een vraagje,,is het zo dat als je een beetje rood bloed hebt en ook bruin dat word gezien als de 1e dag van menstruatie ook al is de menstruatie nog niet doorgebroken? Ik heb soms wel eens 2 dagen een beetje rood en dacht altijd dat ik een cyclus van 25 had maar misschien is dat helemaal niet zo :(:(

7. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    De dag dat je helder rood bloed verliest is dag 1.
    Of de dag dat je het meeste verliest. Heb ook wel rondes gehad dan verloor ik alleen maar bruin bloed.
    De dag dat het dus meer wordt is meestal dag 1

Share This Page