slecht drinken en weigeren flessen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by smyltje, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. smyltje

smyltje Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    3,727
    0
    0
    Noord-Holland
    mijn dochter is 7,5 maand en is een vrolijke meid. alleen drinkt ze erg weinig. ze eet daarentegen wel goed.

op het moment ziet haar ritme er als volgt uit:
    7 uur fles (180+6 met rijstebloem). hiervan gaat tussen de 100 en 160 op
    10 uur fruit + thee. drinkt ze 20cc ong
    11.30 1 boterham + thee/diksap drinkt ongeveer 20 cc
    14.15 koekje + sap drinkt hooguit 20 cc
    15.30 fles 180+6 drinkt ze tussen de NIKS en alles...
    17.30 groente/aardappel/vlees + yoghurt
    laatste fles (pyjamapap) om 19 uur. deze drinkt ze de laatste dagen NIET (anders tussen de 100 en alles).

omdat ze nu haar laatste fles al een paar dagen NIET drinkt, geef ik die nog wel eens al slapend rond 22 uur als wij naar bed gaan. dan drinkt ze m vaak wel op. ze heeft nog wel voldoende plasluiers en heeft soms wel wat moeite met ontlasting. moet ik me zorgen gaan maken? kan ik iets doen waardoor ze meer kan gaan drinken? ze slaat de fles echt weg (melk). of ze gaat op dr fles kauwen (sap) als ze niet wilt..
    alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Je kindje drinkt nu wel erg weinig opvolgmelk. Misschien kun je proberen of je van 1 of 2 voedingen een bordje pap kunt maken en deze met een lepeltje aanbieden. Je kindje heeft eigenlijk minimaal 500 ml opvolgmelk nodig om aan alle vitamines en mineralen te komen. Tijdelijk minder drinken is niet erg, maar duurt het langer kun je het beste even contact opnemen met je CB.

Groetjes Eveline

3. smyltje

smyltje Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    3,727
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt voor de reactie! Ik ga t proberen met die pap.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Graag gedaan!

Share This Page