ik moet toch nog een keer om jullie mening vragen mijn favoriete jongensnaam is M.oritz (alleen op deze manier geschreven).ik ben zelf Duits, mijn man is Nederlands. hij vindt de naam wel mooi maar is bang dat Nederlanders hem raar vinden of te Duits of gewoon niet kunnen. Onze dochters heten L.otte en F.iene. wat vinden jullie van de jongensnaam M.oritz?
Lotte, Fiene en Morris vind ik veel mooier dan Lotte, Fiene en M.oritz. Lotte, Fiene en Maurits is ook leuk trouwens.
mmm... niet echt mijn ding.. ik moet gelijk aan skieën denken en samen met de oernederlandse namen van de meisjes.. ik denk dat ik ook liever Morris zie
haha, ok de reacties zijn nu al duidelijk denk ik hm stom eigenlijk, want er is echt bijna geen jongensnaam die ik leuk vind en die ook geschikt is voor Duitsland...
Hi, hier das selbe Problem!!! Bis jetzt hab ich gefunden, Samuel, David, Tom, Ben, Oliver... die kamen gleichermaßen gut an. Die deutschen Namen die ich gewählt hätte, wenn ich in Deutschland wohnen würde, ziehen hier leider gar nicht.
spring, ha wie cool!! ja doof ist das!! Ben steht hier auch noch auf der Liste. Genaus wie Jakob, Simon, Max und Lenn. aber so richtig weiß ich nicht...
Haha, dat is de naam van mijn (Duitse) vriend . En het is nog niet zo makkelijk een naam te vinden die we allebei leuk vinden voor ons mannetje. Oerhollands kan hij niks mee en Duitse namen kan ik weinig mee . Succes!
Nee,ik vind het niks.. Ik zag dat je ook nog Simon,Max en Lenn op je lijstje hebt staan,dan zou ik eerder voor 1 van die 3 gaan.
Ik vind het echt een geweldige naam! Waar het mij wel aan doet denken: wij gaan elk jaar met Pinksteren naar Leipzig en daar heb je een middeleeuwse ruïne in de stad; de Moritz bastei. Maar dat is een hele fijne plek waar je heel lekker kan eten en drinken