bedankt voor de reacties. ik vind het echt lastig aangezien de reacties zo verschillend zijn. natuurlijk moeten vooral wij de naam leuk vinden, maar ik zou de naam ook niet geven als ik weet dat bijna heel Nederland het geen leuke naam vindt (in Duitsland is het juist wel een leuke populaire naam). ik snap wel dat het altijd een kwestie van smaak is maar hier is het juist een beetje specifiek omdat het een buitenlandse naam is.
vind het wel een leuke naam. en ik denk dat de meeste gewoon moeten wennen aan de naam omdat je het hier niet veel of helemaal nog niet hoort. als het voor jullie de naam is zou ik het doen. zou nooit mijn besluit laten afhangen van een site. straks krijgje spijt omdat je de naam niet hebt gegeven en dan is het te laat
Mee eens! Ik zou het gewoon doen en je omgeving went er vanzelf aan. De naam van mijn dochter vond iedereen gelijk leuk, maar ik weet zeker dat sommige mensen moesten wennen aan de naam van mijn zoon, al zeiden ze het niet zo. (Beide hebben oude, Hollandse namen die je niet veel hoort). Ik weet zeker dat ze er nu al helemaal aan gewend zijn. Zeker omdat de naam veel lijkt op de namen Morris en Maurice zullen ze er snel aan wennen. Het zijn jouw (Duitse) wortels, gewoon trots op zijn.
ZP is geen bijna heel Nederland, he Ik vind de naam erg leuk ook gezien jouw achtergrond. Gewoon doen
Ik werk af en toe in Duitsland. Dus voor mij een bekende naam. En de Nederlandse variant..... Zo heet mijn oudste zoontje. Ik zeg.... Doen!!!