Zelf ziek en KDV

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Mykelti, 14 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Als je zelf ziek bent, dus je op je werk ziek gemeld hebt, breng je dan wel je kind(eren) naar het KDV? Dus breng je zelf je kindje(s) weg?

Ik heb geen mogelijkheid om iemand anders te vragen hem weg te brengen als ik ziek ben. Ben nu niet ziek, maar ook niet lekker en het wordt erger, dus vraag me dit zomaar af. Als onze man thuis is en ik lig "voor pampus" dan is het ook voor hem niet leuk en verantwoord.

Hoe doen jullie dat?

Voor de duidelijkheid: mijn man werkt in het buitenland en is er doordeweeks dus niet en kan dus niets overnemen op dat vlak. :)

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ja ik breng hem wel zelf weg. Dan kan ik lekker uitzieken op bed. Maar mijn dagverblijf zit om de hoek hier, dus daar ben ik zo. En dan snel mijn bed weer in.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ah ok, is hier ook niet ver, maar moet wel met de auto. Is 5 min rijden.

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Als er niemand anders is die het voor je kan doen en jij bent nog wel in staat (op een enigszins veilige manier) je kind even weg te brengen, zou ik echt niet weten wat het bezwaar zou kunnen zijn....?

Ik ben ook wel eens ziek geweest (herstellende van amandel-operatie) en dat mijn man vroeg op zijn werk moest zijn - dan bracht ik mijn zoon toch echt zelf weg, want met hem in huis uitzieken was ook geen optie. Voor de dagen dat ik normaal al vrij was, had ik mijn moeder gevraagd me uit de brand te helpen. Je moet toch wat verzinnen in zo'n geval ;)

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja hoor gewoon zelf brengen.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.209
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je geen gevaar op de weg bent, vind ik het geen bezwaar. Ik breng onze zoon ook weg als ik ziek ben op zijn gastouder-dag. Maar voor mij is het alleen een kort wandelingetje.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja hoor, deed ik ook gewoon.

8. Maia

Maia Niet meer actief

ja hoor, dan breng ik haar weg en duik ik zelf mijn bed weer in ofzo.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ja natuurlijk!
    Als ik me ziek meld voor m'n werk, ben ik ook te ziek om voor m'n kind te zorgen. En aangezien het een kdv-dag betreft is er ook zo gauw niet iemand anders voor handen.

kdv is hier dichtbij, ik kan me dan wel even aankleden en kind wegbrengen. Maar als het enigszins kan, zal m'n vriend dat dan doen. En als hij er niet is en ik kan echt niet naar het kdv dan bel ik iemand die in de buurt woont (is één keer gebeurd, toen ik begon te bevallen van onze jongste, ik kon door die weeën niet naar het kdv lopen en vriend stond in de file, toen heeft een vriendin zoonlief opgehaald en thuisgebracht).

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ja, als ik zelf ziek breng, breng ik zelf de kinderen naar het KDV toe. Mijn man is internationaal vrachtwagenchauffeur en door de weeks nooit thuis.
    KDV is ongeveer 7 minuten met de auto rijden.

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik ben 1 keer ziek geweest met zoon in huis, dit vond ik geen succes en volgende keer breng ik hem weg, ik dacht ik ben toch thuis waarom zou ik hem brengen maar met als gevolg dat ik niet kon uitzieken en nog steeds loop te kwakkelen dus mijn advies weg brengen en uitzieken!

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ja, ik zou het zeker ook doen. Of als ik het echt niet kan, vragen of een vriendin of buurvrouw het even wil doen. Veel fijner voor jezelf (rustig ziek liggen te zijn) en voor je kind (gewoon lekker spelen ipv vervelen met zieke mama).

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook proberen om hem er te krijgen. Desnoods zelf even kiezen op elkaar. Dan heb je daarna uren om even uit te rusten en op te laden voor daarna..

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Nou, lijkt me duidelijk wat me te doen staat als ik ziek word! ;):D

Bedankt dames! :)

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik breng haar ook zelf. Helaas kun je als moeder niet ziek zijn... Ik moet ook de oudste twee naar school brengen en ophalen.

Deel Deze Pagina