MA met ± 8 wk maar vruchtzakje groeit wel verder

Discussie in 'Miskraam' gestart door La femme Nikita, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ik heb vandaag slecht nieuws gekregen.

Het vruchtzakje groeit nog wel gewoon verder, en dooierzakje was ook al lang te zien, maar er lijkt bloed in het vruchtzakje te zitten, en er is geen kindje of hartje ze zien.

Vrijdag krijg ik dus de curettage omdat mijn lichaam het nog helemaal niet af schijnt te stoten.
    Het HCG wordt voor de zekerheid nog gemeten, en mocht het nog hoog zijn krijg ik voor de zekerheid donderdag ook nog een echo.

Maar heb nog nooit gehoord dat het vruchtzakje nog gewoon verder groeit.
    Hoe kan je lichaam zichzelf zo voor de gek houden.

En kan iemand mij vertellen hoe een curettage gedaan wordt??
    Onder narcose?? En mag je gelijk naar huis??

2. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Over de curretage kan ik (gelukkig/helaas) niets zeggen. Dat heb ik nooit gehad!

Wel kan ik je vertellen dat idd het vruchtzakje kan doorgroeien! Dat komt omdat het hcg hormoon in je lichaam blijft, net zolang totdat je lichaam alles heeft afgestoten. Onder invloed van het hcg kan het zakje dus blijven groeien :(

Veel sterkte meis!!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een curretage wordt inderdaad onder narcose gedaan. De ingreep duurt ongeveer 20 minuten. Als je na de curretage goed bijgekomen bent uit de narcose, geplast hebt en niet extreem veel bloedverlies hebt, dan mag je weer naar huis.

Je kunt daarna nog zo'n twee weken bloedverlies hebben. Ik had de eerste week helderrood bloedverlies, daarna een week bruinverlies. Je mag geen tampons gebruiken ivm infectiegevaar. Je mag pas weer zwemmen, in bad en gemeenschap hebben als het bloedverlies helemaal over is.

Het kan nog een aantal weken duren voordat het HCG-hormoon weer helemaal uit je lichaam is. Je kunt dus ook nog een poosje last blijven houden van kwaaltjes zoals moeheid, misselijkheid, enz.

Heel erg veel sterkte!

4. s1986

s1986 Niet meer actief

Heel veel sterkte!!!

5. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    heh bah wat vervelend meid :(
    ik heb zelf geen curretage gehad maar heb wel ergens gelezen dat het ook onder plaatslijke verdoving kan, misschien vind je dat prettiger, of juist niet...

dikke knuffel
    liefs miek

6. C78

C78 Niet meer actief

Wat vervelend!!!
    Ik heb het ook niet mee gemaakt, maar wil je wel veel sterkte wensen...

7. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Bedankt meiden...

Mijn HCG is nog altijd super hoog, en dus moet ik donderdag weer terug voor een echo en weer een HCG bloedtest.
    Gewoon voor de zekerheid, en om te kijken of er iets is veranderd...

Dan op vrijdag komt de curettage...

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan kloppen dat je HCG nog steeds hoog is. Zo lang het vruchtje nog in je lichaam zit, blijft het het zwangerschapshormoon produceren. Hierdoor blijf je je zwanger voelen. Helaas hoeft dat dus geen goed teken te zijn. Sterkte!

9. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Wat een vervelend nieuws!!! En dan ook nog eens zo'n curretage er bovenop! Ik heb hetzelfde meegemaakt en maakte me er vreselijk druk over en was best bang, maar die curretage viel me enorm mee. Je hebt erna wat bloedverlies, de een meer dan de ander, maar verder valt het mee. Sterkte!!

10. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    ja, heb idd. ook al gelezen dat een curettage best wel meevalt...

maar ja...dat is dus idd. niet het ergste...
    ben nog altijd verdrietig, waarom is het gewoon niet 4 weken geleden meteen al misgegaan...

Nou ja...bijna zomervakantie, en daarna met frisse moed een nieuwe poging...

THX meidenvoor jullie woorden..is echt fijn om te lezen...

11. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Heel veel sterkte de komende tijd.

Ik heb hetzelfde meegemaakt alleen ik heb geen curretage gehad maar op pillen gevraagd. Ik kon er niet tegen om me zwanger te voelen terwijl het hartje niet meer klopte

12. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ik had met 6 weken een echo met kloppend hartje en met de echo van 8,5 week was er geen hartje meer te vinden terwijl de vruchtzak en de baarmoeder wel waren doorgegroeid. dus ja je lijf blijft denken dat je zwangerschap intact is en laat het doorgroeien. was ook steeds misselijker aan het worden. heb toen met 9,5 week een curettage gehad onder narcose. kan ook eventueel met ruggeprik, maar dat zag ik niet zitten.
    heb er niet zoveel last van gehad en amper buikpijn. heb wel nog zo een 2 weken gevloeid en na 28 dagen weer ongesteld.
    moet zeggen dat de symptomen van zwangerschap na zo een 4 dagen begonnen te minderen, maar heb nog wel zeker een week of 2 last gehad van gespannen borsten.
    al met al viel de ingreep me 100% mee alleen het geestelijk verwerken is iets moeilijker.

sterkte morgen!!!!

13. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    THX meiden...

Morgen om 11 uur is het voorbij.

Moest vandaag nog wel even slikken, dat ik nu 3 maanden pauze moet maken.

Moesten jullie dat ook??
    Denk dat ze i.v.m. de IVF geen onnodig risico willen nemen dat het fout gaat omdat de baarmoeder nog niet rustig is.

14. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Sterkte meis !!!

En idd, omdat je ivf hebt gehad willen zekerheid dat niet alleen je baarmoeder, maar des te meer je eileiders/stokken rust gaan krijgen!

15. s1986

s1986 Niet meer actief

Meis alvast heel veel sterkte morgen!!! Zal aan je denken...

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    sterkte meis...

Hier een MA ook...met 8w4d...klopte het hartje niet meer...diezelfde dag opgehouden met kloppen.

Ik groeide wel door ook nog...heb 10 dagen doorgelopen en toen om pillen gevraagd omdat ik het niet aankon me zo zwanger te voelen.

En ik moet ook rust nemen...mijn zwangerschap dmv clomid...en de gyn zegt gewoon geef je lichaam de kans om misshcien zelf weer iets te doen...dus word eerst 1 maal ongesteld (als dat lukt!, want word nooit ongesteld) en daarna kom je maar terug.....

Sterkte met je curretage! Heb er hier bewust niet voor gekozen...maar ieder zijn eigen ding.

groetjes,
    Miranda

Deel Deze Pagina