Ma Vr Ev Sr Wi Ho - Uitgekomen dromen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door hopefully, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Was inderdaad wel vroeg wakker, ben nooit een uitslaper en sinds ik zwanger ben is het nog erger, moet eten als ik wakker word :).....maar de tijd dat ik het bericht gepost heb klopt niet hoor. Ik denk dat er 2 uur tijdverschil inzit.

Ik ben van plan 3 dagen te gaan werken. De kleine gaat dan naar de opa´s en oma´s toe. Mijn schoonvader werkt nog maar een paar dagen en heeft aangegeven dat hij graag een dag wil oppassen, mijn schoonmoeder ook. Ook al wonen ze bij elkaar, ze willen beide een dag :) Daarbij zit mijn moeder al jaren op een dag te wachten...dus de drie dagen zijn gevuld.

2. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @vruchtje: Wat jammer dat het weer wat minder gaat met je moeder, zal inderdaad wel een zware tijd voor je zijn met dat op en af rijden naar het ziekenhuis.

@wies: Leuk zo'n 3d echo! Ik wil je foto ook wel wat groter zien! Voor jou begint het echt al op te schieten! Vind je zelf dat de tijd nog goed vordert of gaat het voor jou eerder traag? Wann,eer mag jij eigenlijk stoppen met werken?

@hopefully: Goed dat je nog een weekendje hebt genoten met je moeder. 3 dagen werken is ideaal denk ik, en over opvang hoef jij je blijkbaar geen zorgen te maken.

hier gaat alles goed, we genieten nog volop van ons Noortje. Gisteren zijn we een dagje naar zee geweest, en morgen een dagje Antwerpen. :)
    Vanaf volgende week moet mijn man terug gaan werken, dus dan sta ik er voor het eerst alleen voor met de zorg voor Noor, zal weer even aanpassen zijn.
    Ikzelf moet pas 28 december terug gaan werken, dus ik kan nog een hele tijd van haar genieten.

groetjes, Timonneke

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Timonneke: zal wel even wennen zijn om straks het grootste gedeelte van de zorg van Noor alleen te doen, maar ook heel fijn zo samen met je meisje. Wat lekker joh dat je pas in december weer aan het werk hoeft. Geniet maar lekker van je lange verlofperiode.

hopefully: 3 dagen werken is inderdaad ideaal en wat fijn dat je ouders en schoonouders gaan oppassen.

Hoe is het met de rest van de meiden?

all: hier gaat alles zijn gangetje. Mijn moeder ligt nog wel in het ziekenhuis. Nog steeds plat en heeft ook nog wel veel pijn, maar schijnt er toch bij te horen omdat ze 4 keer is geopereerd in zo een korte tijd. Volgende week mag ze waarschijnlijk rustig aan bewegen. Draaien naar haar zij, zitten en lopen. Hopelijk gaat dat allemaal goed en mag ze een keer naar huis want deze situatie is echt vreselijk. Met ons kleine mannetje gaat het prima hij is echt de hele dag door vrolijk en aan het lachen ook met geluid zooooooo schattig!!

Nou ik ga er vandoor en spreek jullie snel. O ja ik ga jullie binnenkort wel even een foto van Finn PB-en. Vindt het leuk om hem te showen aan jullie, maar wil het ook wel een beetje privé houden vandaar een PBtje.

liefs vruchtje

4. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Timonneke, wat dacht je...nog even terug aan het werk voor de jaarwisseling. Wat heb jij een lang verlof zeg. Hoeveel weken krijgen jullie in België? Maak je de rest op met vakantiedagen?

Vruchtje, hoe gaat het met je moeder. Hopelijk een stuk beter. Is ze al jarig geweest?...anders van harte met de oma van Finn.

5. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Lieve meiden,

Totaal onverwacht bleven mijn ongi weg. Ik ging ervan uit dat mijn cyclus een beetje in de war was maar toen ik vandaag bijna tegen de vlakte ging in de winkel (wat ik vorig jaar ook voor had) heb ik er een testje tegenaan gegooid... met als resultaat:

6. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    ik kan het nauwelijks bevatten!

7. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    WHAAAAAAA.....Marisha......wat geweldig, mijn hart gaat hier giga tekeer.

Ik kan me voorstellen dat het niet echt geloofwaardig is voor je, maar dit kan niet beter. Wie weet hebben de hormonen van Noa geholpen.

Jee meid...wat super zeg......geen ziekenhuis bij te pas geweest.

GEFELICITEERD en een hele dikke knuffel.

8. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Idd, hopefully, geen ziekenhuizen... maar dat maakt het juist ook zo vreemd. Ik hoopte helemaal nergens op, leefde op mijn gemak naar 22 september toe en nu dit!

Ben wel erg gelukkig natuurlijk maar ook helemaal overdonderd! Vooral mijn man is helemaal van de kaart :D

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ook mijn hart gaat tekeer van vreugde. Wat super zeg dat jullie zonder ziekenhuis zwanger zijn geworden. Geeft ons ook allemaal heel veel hoop. Je hoort het wel vaker dat het bij een 2e zomaar snel raak kan zijn. Daarom zouden wij ook eerst een half jaar zelf mogen gaan proberen. Mag ik iets persoonlijks vragen? Hebben jullie het na de komst van Noa al die tijd al zonder voorbehoedsmiddelen gedaan? WOWIE :)

GEFELICITEERD

hopefully: met mijn moeder gaat het redelijk. Ze ligt nog steeds plat. Waarschijnlijk sowieso tot na het weekend. Met jou ook alles goed? Krijgen we nog een buikfoto te zien?

liefs vruchtje

10. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Je hoort het inderdaad vaker...schijnt ook aan de hormonen te liggen. Ik kan me voorstellen dat jullie overdonderd zijn.Je verwacht natuurlijk dat het niet eerder zou gebeuren dan over een paar maanden. Maar dit moeten jullie gewoon zien als een nieuw wonder.

En idd het geeft ons hoop en moed. :)

Ik heb 2 foto´s in mijn album gezet. Moet wel een nieuwe maken, die met het rode shirtje is van 2 weken geleden en volgens mijn mannetje groeit mijn buik met de dag. Hij ziet hem groeien als hij er naar kijkt...hahaha. Zit nog op hetzelfde gewicht, maar merk wel dat ik echt een buikie krijg....kan trouwens niet wachten :)

11. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @Marisha: geweldig nieuws!!! Dikke proficiat, en geniet ervan! Dit is echt een wonder!

@hopefully: ik heb 5 maanden borstvoedingsverlof, en daarna mijn vakantiedagen van dit jaar nog. Ben blij dat ik zo lang van men meisje kan genieten.

Hier alles goed. Morgen komt kind en gezin langs, ben benieuwd hoeveel ze nu al weegt.

12. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ha hopefully, ik heb al meer buik dan jij :) Doe jij nog vaak aan sport dan? Ik ga normaal gezien twee keer per week fitnessen (maar mijn buik is na die ks nooit meer zo strak geworden als voorheen) maar weet nu niet goed wat ik zaterdag ga doen nu ik weet dat ik zwanger ben... Idioot eigenlijk omdat ik tijdens mijn wachtweken heb zitten fitnessen, zumba'en enz maar nu maak ik me druk ;)

En meiden, begrijp me alsjeblief niet verkeerd! Dit is het mooiste geschenk dat we hadden kunnen krijgen! Geen ziekenhuisbezoeken meer maar ons kindje dat verwekt werd in de intimiteit van onze eigen slaapkamer... We hadden altijd gehoopt dat er niet te veel tijd zou zitten tussen onze twee kindjes en dit is nu wonder boven wonder ook nog zo! Ik besef best dat het in het begin zwaar zal zijn (maar niet zo zwaar als eva het heeft dus ik mag niet klagen) maar later zullen ze des te meer aan elkaar hebben (hopelijk twee handen op 1 buik) en we mogen ons dus erg gelukkig prijzen! Natuurlijk, idealiter haddden we beter nog een maandje of 3 gewacht (vandaar dat ik over 2 maanden een afspraak met onze fertiliteit had gepland)... maar zoals we allemaal aan de lijve hebben ondervonden laat een wonder als een zwangerschap zich nu eenmaal niet plannen!

Vruchtje, ik ben een maandje of 4 geleden definitief met de pil gestopt aangezien ik ze toch niet regelmatig nam en ze dus toch niet beschermend nam en we ervan uitgingen dat we zonder medische hulp toch niet zo snel zwanger zouden worden... ik denk dat het de derde keer was dat we het rond de vruchtbare periode hadden gedaan maar eigenlijk echt zonder het 'moeten' zoals anders... Eigenlijk zijn we dus enorm snel zwanger geraakt (zelfs voor mensen zonder ziekenhuis verleden)! Heb nog steeds zo'n beetje het gevoel dat die test verkeerd was ;)

Enne, als het idd aan de hormonen ligt van de eerste zwangerschap, dan leven we hier allemaal op hoop he! Ik heb ook wel tegen mijn man gezegd daarstraks dat mijn lichaam misschien moest 'leren' om zwanger te zijn en het daarom de eerste keer zo lang duurde en nu zo snel... ach ja, zeker weten zullen we nooit he!

Vruchtje, vind het echt erg voor jullie dat je mama nog steeds zo veel pijn heeft maar ik kan me voorstellen dat dat normaal is na zoveel operaties. Da's ook niet niets he! Hopelijk helpt het platliggen wel en gaat het nu eindelijk de goede kant op!

Timonneke, leuk zeg, K&G morgen op bezoek! Hopelijk is Noor goed gegroeid/bijgekomen! Wel lekker trouwens dat je zo lang verlof hebt! Ik dacht eerst ook bvverlof bij te nemen maar heb dat uiteindelijk niet gedaan... maar goed ook want in mijn sector moest je hiervoor een verklaring hebben dat je nog bv gaf en ik ben uiteindelijk op een week of 13 gestopt!

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    hopefully: mooi buikje hoor :)

timonneke: hoe was het met k&g? Is Noor goed gegroeid. Lekker hoor 5 mnd borstvoedingverlof. Dat zouden ze hier ook moeten doen want ze zeggen dat 6 maanden geven het beste is, maar de meeste vrouwens stoppen na 2 á 3 maanden omdat ze dan weer aan het werk moeten. Ik denk dat het een goede motivatie is voor vrouwen om dan borstvoeding te geven. Ik vind het nog steeds wel jammer dat ik het niet heb kunnen geven.

marisha:nou die test liegt niet en gelukkig maar :) Inderdaad lekker snel met ongeveer 3 maanden. Geniet maar lekker van dit mooi nieuws.

Ik heb vandaag het leuke nieuws gekregen dat mijn zus ook aan het oefenen is voor een kleintje. Deze maand begonnen dus kan natuurlijk nog even duren, maar een nichtje of neefje erbij zou fantastisch zijn :). En ook een vriendin kwam met het nieuws dat ze 12 weken zwanger is. Knap dat ze het zolang voorzich heeft kunnen houden voor mij.

Schoonouders hebben vandaag opgepast erg lief van ze want ze redden ons daarmee erg. Finn slaapt alleen bijna niet bij hun. Ik weet niet waar het aan ligt want bij ons slaapt hij altijd prima! Zo zielig want ik tref dan als ik thuiskom een heel oververmoeid kindje aan. En nu ligt hij al vanaf 18 uur te slapen. Dat vind ik wel jammer want heb hem al moeten missen de hele dag en nu weer omdat hij slaapt. Weet ook niet wat ik er mee aan moet dat hij niet slaapt bij hun. Maar even overleggen met manlief.

geniet van jullie weekend.

x vruchtje

14. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Marisha, jij heb al een bevalling achter de rug en een ks valt niet mee...dus mag jij meer buik hebben. Ik moet wel een nieuwe foto maken hoor, hij is echt dikker. Normaal maakt mijn moeder de foto als ik bij haar ben. Die kan mijn buik niet met rust laten. Ze heeft van de week een hele volle toiletrol afgerolt in de woonkamer toe ik zei dat je met een toiletrol het hartje wel eens zou kunnen horen....ze had alleen maar nieuwe rollen.

Heb ik het begin van de zw haast niet gesport, omdat ik te bang was. Toen ik weer begon kreeg ik last van mij SI gewricht...en sinds een paar weken gaat het weer. Ik ben wel wat rustigere dingen gaan doen, zoals gewoon fitness, zwemmen en body balance. Misschien dat ik van de week nog naar body jam ga (soort zumba) maar kijk het even aan. Had verwacht dat ik wel in kilo´s aan zou komen als ik minder zou sporten, maar tot op heden niet...en heb het gevoel dat ik meer eten naar binnenwerk.Vroeger had ik niets met chips, maar sinds ik zwanger ben moet mijn mannetje de zak delen.

Ik vind het wel helemaal super hoor. Zw zonder zh. Ik raakte er niet uitgepraat over tegen mijn mannetje.

Timonneke hoe was de controle?

Vruchtje, komt Finn vaker bij je schoonouders?

Weet iemand eigenlijk hoe het met Annerie is. Ben benieuwd hoe de behandeling is gegaan.

Wies hoe gaat het met jou????

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    Whaaaaaaaahhh!!!!! Gefeliciteerd!!!!!!

wat een nieuws hier! jeetje marisha, ik geloof best dat jullie overdonderd waren, maar wat een wonder moet dit zijn zeg! En inderdaad, erg hoopvol voor ons ook. Echt, kan er niet over uitpraten hier ook, zonder zh zwanger! Waarschijnlijk de hormonen nog, ik zou het anders ook niet weten. Misschien ook het ontspannen vrijen samen, omdat je er eigenlijk niet mee bezig was, kan allemaal. Maar maakt niet uit, je bent gewoon zwanger!! we gaan hier gewoon gezellig door!

vruchtje, vervelend dat je moeder nog zo'n pijn heeft. Ik hoop dat de rust haar goed doet, en dat ze geen operaties meer hoeft te ondergaan.

hopefully, mooi buikje zeg, dat doe je goed zo, je bent nog redelijk slank. waarschijnlijk word je hartstikke mooi zwanger denk ik. Alleen een buikje en verder niet.

Ik ga zo ook eens een foto van ongeveer 2 weken geleden plaatsen. (26 weken) Hopelijk lukt het in 1 keer, ben er niet zo'n ster in zoals jullie al weten. Verder gaat het redelijk goed. Ik heb wel n og last van mijn bekken, maar de yoga doet wonderen. Ik heb een fitnessbal gekocht wat heerlijk is, en de oefeningen die we daar krijgen werken ook fijn. Verder lekker ontspannend. Het wordt lichamelijker wel wat zwaarder. Op mijn werk begin ik na 3en een zware buik te krijgen, en soms zelfs een harde buik na drukke periodes. Ik moet maandag naar de vk, daar zal ik het aangeven, maar er zal weinig aan te doen zijn.

Nou, wat een geweldig weekend gaan we zo weer in zeg! Weer 3 zwangeren hier op ons topic! Geniet lekker van het goede weer allemaal!

xxx

16. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ik heb trouwens nog wat meer 3d foto's van laatst in mijn album gezet, daar kun je ze wel vergroten. Op 1 lacht ie en op 1 gaapt ie, erg leuk om te zien. (al zeg ik het zelf, haha)

dikke kus!!

17. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Jij hebt ook een hele mooie buik Wies. Je draagt hem mooi naar voren.

Wat gaaf ze de 3D foto´s, zo kan jeal heel veel zien. Zie je al herkenningspunten :)?

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wies: super mooie buik! En ook de 3D foto's zijn geweldig om te zien.

Hopefully: lekker dat je weer wat aan het sporten bent. Ik vind het voor mijn geestesgesteldheid ook heel fijn en ontspannend. Mijn schoonmoeder past gemiddeld 2 keer in de maand 1 dag op. Nu soms een middag erbij om het op te vangen dat mijn moeder niet kan.

Nu ik jullie buikfoto's zie ben ik in eens best wel nieuwsgierig hoe jullie er verder uit zien. Toch raar we kletsen zo gezellig met elkaar, maar weten niet eens tegen wie we het hebben :)

19. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Wies, mooie buik heb je ook zeg! En die 3D echo zijn echt super! Vooral die waar hij lacht is super schattig!

Vruchtje, slapen bij iemand anders was bij ons ook dramatisch. Misschien kan je eens proberen om een aantal herkenningspunten mee te nemen naar je schoonouders? Wij nemen altijd de knuffel waar hij thuis mee slaapt/speelt + zijn dodo (met baarmoeder geluiden) mee als hij bij de grootouders gaat slapen. Hij huilt dan nog wel altijd even maar valt dan in slaap. Eerst sliep hij maar een half uurtje voor hij hartverscheurend begon te huilen. Nu slaapt hij met gemak meer dan een uur en je hoort hem nadien in zijn bedje spelen :) En leuk dat Finn er een neefje of nichtje bij zal krijgen (ook al kan dat nog wel even op zich laten wachten)!

Hopefully, geweldig die moeder van je, zie het al zo voor me met dat toiletrolletje om het hartje maar te kunnen horen! Knap trouwens dat je nog steeds sport! Hier durf ik niet goed meer. Normaal gezien ga ik morgen fitnessen maar ik heb schrik dat ik zo misschien een miskraam zou kunnen uitlokken... tenslotte ben ik nog niet zo fit (ben pas sinds januari weer aan het sporten - 2x fitness per week)!

Deel Deze Pagina