Marisha, ik heb ook heel lang die angst gehad. Je zou er toch niet aan moeten denken dat het ooit mis zou gaan. Dat lijkt mij zo verschrikkelijk en vooral als je in een situatie als ons allemaal zit. Toch kan sporten weinig kwaad. Pas met 12 weken heb ik het lef gehad weer meer te gaan sporten. Vrij fitness kan altijd, dan pak je gewoon de oefeningen die jou veilig lijken en op jouw tempo. Ga gewoon op je gevoel af, dat is het beste. En misschien zou je zwemmen eens moeten proberen. Ik vind het heerlijk, gewoon wat baantjes op en neer. Of je neemt Noa mee en dan ga je watertrappelen Lijkt mij een hele goede oefening. Vruchtje, ik dacht hetzelfde als Marisha. Misschien is het daar gewoon heel vreemd voor hem, rare geluiden, groot bedje? (hoor ik ook weleens). Hopelijk heeft hij snel geen last meer. Spannend dat je zus ook voor een kleine gaat. Hihihi...ik heb dat ook steeds hoor. Vind het nog steeds zo wonderlijk dat ik meeschrijf op een forum. Had nooit verwacht dat dat iets voor mij zou zijn en dat ik er heel veel steun uit zou halen en dat je daarbij een sterke band krijgt met elkaar. Je weet zoveel van elkaar, maar toch ook weer zo weinig. Je kent wat verhalen, foto´s van de kleine en een paar buiken....hihihi. Heb vaak dat als ik overstraat loop dat ik denk: wie weet kom ik 1 van jullie wel tegen zonder dat we het doorhebben. Had het de vorige keer in het zuiden van het land, omdat ik weet dat Wies daar woont, dat je echt aan het zoeken bent Je stelt je ook een beeld voor hoe iedereen eruit ziet...en wie weet zit ik daar wel zo ontzettend naast
Hopefully en Wies: wat een leuke buiken hebben jullie! Zou er direct terug één willen . Over sporten gesproken, zijn de mama's al terug op gewicht van voor hun zwangerschap? Ik was iets te zwaar voor mijn zwangerschap, en zit nu een halve kilo boven mijn gewicht van voor de zwangerschap, maar toch heb ik een heel ander model. Sommige broeken passen me terug, maar sommige nog niet, verschrikkelijk... Ik ga maar eens met infra ligne beginnen, hopelijk heeft dat wat resultaat. Met Noor was alles in orde, ze ziet al goed en is al 7 cm gegroeid op 6 weken. Ze is nu 56 cm en weegt 4,460 kg. Ze is wel een trage drinker, en als ons dat stoort, mogen we eens andere spenen gebruiken. Ze doet gemiddeld 45 minuten over een fles, en normaal zou een fles op 20 minuten leeg moeten zijn. Het voordeel van dat trage drinken is wel dat ze nooit melk teruggeeft. We blijven nog maar even bij deze spenen, ik heb tijd , en zien binnenkort wel of het dan vanzelf beter gaat.
Marisha & hopefully: lief voor het meedenken, maar mijn schoonouders passen gewoon bij ons thuis op en hij kan dus ook gewoon in zijn eigen bed slapen. Ik heb trouwens zwangerschapszwemmen gedaan echt heel leuk en vooral lekker ontspannend. timonneke. wat goed dat Noor zo goed is gegroeid. Ik zit nog steeds 5 kilo boven mijn oude gewicht. Pas ook nog op 1 maat na niet mijn oude broeken. Nog even goed sporten en opletten met eten en hoop dan over 2 maanden weer op mijn oude gewicht te zitten. Wij moeten a.s. dinsdag weer naar CB en krijgt hij zijn 3e priktjes. Zielig vind ik dat altijd voor die kleintjes, maar ja is wel beter voor ze.
ik vraag me dat ook wel eens af idd, hoe ziet iedereen eruit? Ik heb een keer gedroomd dat we met zijn allen hadden afgesproken, en sindsdien heb ik wel een bepaald beeld bij jullie. Maar waarschijnlijk zit ik daar helemaal naast,haha. Eigenlijk helemaal geen verkeerd idee om straks eens af te spreken als iedereen bevallen is, met de kleintjes erbij, lijkt me erg leuk! Alleen wonen we niet echt in de buurt van elkaar. Ook via hyves kunnen we meer van elkaar zien als we willen. vruchtje, leuk hè, dat babyzwemmen, ik heb het laatst met mijn nichtje gedaan een keer, echt heel erg leuk. Ga ik ook doen straks denk ik. succes morgen bij het CB, zielig idd, maar ja, het is natuurlijk wel nodig. hoe gaat het met je moeder nu? zo timonneke, da's een hele tijd inderdad, 45 min. Maar goed, als je nog lekker de tijd hebt maakt het niet uit. En als ze het verder goed opdrinkt, is het toch prima? wat een heerlijk weer krijgen we van de week zeg. jammer dat het in het weekend weer klaar is. we willen al een hele poos naar zee gaan, maar telkens is het weer niets meer op zondag. Mijn man neemt nu vrij donderdag, dan kunnen we lekker naar zee, samen met mijn schoonzusje en mijn nichtje van 10 maanden, leuk hoor! Naar de vk geweest vandaag, bloeddruk was goed, wel weer wat lager, 105/50, maar ok. ze voelde hoe ie lag, een paar harde drukpunten. (billen, hoofd) ik heb aangegeven dat ik eind van de dag een zwaardere buik heb, en of het kan zijn dat ie al indaalt ofzo, maar wrs is dat een reactie van de baarmoeder en baby als ik te lang heb gestaan of gewerkt. Ik moest toch maar wat rustiger aan doen, dus ik ga toch maar mijn klanten wat langer inplannen, dan kan ik na iedere klant even de rust pakken. Ik heb ook een stevige buik/bekken band gekocht, morgen eens proberen hoe dat werkt. het zit wel strak, maar dat zal wel wennen zijn. ook de laatste fysiobehandeling gehad vandaag, de yoga neemt het nu over. ik heb al een fitnessbal gekocht, zit echt heerlijk zeg, echt een verademing voor mijn bekken. nou, fijne avond allemaal!!
Wies: lekker en leuk vooruitzicht dat jullie donderdag naar het strand gaan! En met zo een kleintje extra pret natuurlijk. Fijn dat alles goed was bij de VK. Wel een lage bloeddruk, dat had ik ook voel je je ook vaak duizelig met te snel op staan? Verstandig van je dat je wat meer tijd gaat plannen tussen je klanten. Je bent toch alweer 28 weken dus wordt steeds zwaarder. Lekker dat je op Yoga gaat lekker relaxen. Met mijn moeder gaat het nog hetzelfde. Ze heeft de laatste paar nachten weer veel pijn gehad. Ze heeft nu een morfine pomp waarmee ze zelf kan bepalen hoeveel ze in haar infuus krijgt. Het eind is nog niet in zicht helaas. Van die morfine wordt ze ook heel stoned zeg maar. Ik belde haar vandaag en herken mijn eigen moeder zowat niet aan de telefoon heel sneu. Ik begin het er ook steeds moeilijk mee te hebben huil veel ook om het feit dat ze zoveel van Finn moet missen. Ook zij hebben er 3 jaar op gewacht oma te worden en nu kan ze nog niet met hem knuffelen . En ik weet hoe leuk/fijn ze dat vindt het dol is op hem en bij die gedachten breekt mijn hart. Maar ja we moeten volhouden. Vandaag mocht ze na 12 dagen platliggen gaan mobiliseren, maar ook dat ging (nog) niet goed. Ze kon niet eens zitten zoveel pijn had ze weer helemaal huilen van de pijn zo zielig. Morgen gaan ze weer proberen nou ik houd mijn hart vast. Woensdag heeft mijn vader een gesprek in ziekenhuis over de situatie en ze zitter er zelfs aan te denken om weer een mri scan te maken. Kortom gaat nog niet echt veel beter. we hopen elke dag weer een keer op een lichtpuntje. Morgen heb ik trouwens afspraak in ziekenhuis voor koperspiraal te laten plaatsen. Ben benieuwd of het pijn doet. Met Finn gaat het super. Hij lacht echt zo leuk en keihard. Vanuit het niets begint hij te keten en te schaterlachen. Gisteren voor het eerst weer van buik naar rug gerold. Het gaat zo hard allemaal. Oja, ik vind het goed hoor om te hyven, maar we hoeven dan toch niet te zeggen dat we elkaar van zp kennen? Ik vind dat niemand het iets aan gaat. Manlief weet dat ik hier klets, maar de rest niet hi hi. Sorry dat ik zoveel over mezelf praat, maar hoe gaat het met jullie meiden? x vruchtje
Hoi meiden! Vruchtje, ik vind het zo erg voor je dat je mama nog steeds niet beter is. Hopelijk begint ze nu toch wel wat vooruit te gaan en heeft ze wat minder pijn Ik kan me voorstellen dat je er af en toe een beetje door zit, ook doordat ze Finn niet kan knuffelen enz! Dikke knuffel hoor! Ik denk aan jullie! Wies, wat leuk zeg, donderdag naar zee... ik moet werken Geniet er al maar vast van! Hopelijk is het tegen het weekend nog een beetje ok, ik heb zaterdag een BBQ voor een paar collega's van me gepland dus mooi weer zou wel fijn zijn! Bloeddruk wat aan de lage kant dus, daar moet je wel wat mee opletten zeker? Zelf geen last van gehad dus geen ervaring mee! 28 weken begint te tellen he, het zal wel wat zwaarder zijn nu (vooral met warme dagen)! Timonneke, hier nooit op gewicht van voor zwangerschap geraakt... ik had de indruk dat mijn hormonen een beetje in de war waren, niet snoepen, veel water drinken maar toch niet afvallen! Ach ja, ze zeiden ook wel dat je lichaam een jaar nodig heeft om te "ontzwangeren"... nu natuurlijk geen last meer van Ow, en wat die fles betreft, zolang Noor het niet erg vind van zo lang te eten en het jou ook niet stoort kan het geen kwaad he! Noa valt in slaap als het te lang duurt om een fles leeg te drinken (langer dan een half uur)! Vooral 's avonds! Wat dat beeld van elkaar betreft, ik had dat hier ook al eens aangehaald dat ik benieuwd ben hoe jullie eruit zien, hoe jullie zijn "in real life"... vind het alleen zo sneu dat ik geen hyves heb... niemand hier facebook? En wie weet komt het er idd ooit van om elkaar in levende lijve te zien wanneer we allemaal bevallen zijn (op zijn minst van de eerste)... ik moet denk ik van het verst komen (BE) maar zit daar niet mee in (heb een bedrijfswagen dus moet toch niet kijken he)!
O ja jullie ontmoeten lijkt mij ook leuk. Normaal ben ik daar niet zo van, maar voor jullie rij ik heel Nederland door Jullie zijn zo leuk!! Marisha lief je reactie! Besef je al wat meer dat je hartstikke ZWANGER bent......
ik woon 5 minuten van belgië af, dus zover wonen we nog niet eens van elkaar af marisha! en leuk onderschrift weer! Vooral dat "spontaan" staat me erg aan!! vruchtje, wat sneu allemaal zeg van je moeder. Kan me je verdriet goed voorstellen, ze mist toch een hoop van haar kleinkind. Hopelijk krijgt ze snel de kans om het allemaal in te halen. vandaag met een bekken/buikband gewerkt maar dat beviel me helemaal niets. Het haalt wel je zware buik weg, het hanggevoel zeg maar, maar het zit zo strak, krijg er een beetje buikpijn van en heb het idee dat het voor de kleine ook niet prettig is. Dus die breng ik terug. Verder erg warm bij ons op de zaak, ppppff, dat wordt nog wat eind van de week... Nu trouwens wel erg lekker buiten met mijn laptoppie op mijn fitnessbal.
Hier zowel hyves als facebook, wil hem wel geven maar dan wel via een pb. Ik praat op hyves en facebook ook niet over onze toestand (alleen in privéberichten) maar voor de rest gaat het niemand iets aan. Een ontmoeting lijkt mij ook wel spannend. Je hebt al zoveel gedeeld. Wies, wat jammer dat de band niet bevalt. Ik heb hem ook in huis maar nog niet om gehad, heb er ook nog niet echt de buik voor. Denk wel dat ik het ga proberen morgen met sporten. Ik ga morgen flink bewegen en de vorige keer kreeg ik last van mijn stuitje, wie weet helpt het. Zal je niet een te kleine band hebben...ze hebben verschillende maten. Pas je wel op je bloeddruk. Ik moest van de verloskundige dropjes bij me houden voor als ik zo duizelig ben. Vruchtje, wat een domper wat betreft je moeder. Je hoopt iedere keer dat ze snel opknapt, maar ik kan me voorstellen dat ze zelf weinig hoop en puf heeft. Ik duim dat de MRI goed is als ze die weer gaan doen. Spannend met het spiraaltje, ik ben benieuwd. Marisha, ik vind je banner ook helemaal geweldig. Is bijna alsof hij niet weg is geweest. Is je mannetje al een beetje bijgekomen. En hoe voel je je verder. Vorige keer zei je dat je bijna tegen de vlakte ging, hopelijk heb je dat niet meer gehad. Timonneke, lekker dat het met Noor zo goed gaat. Hoe voel je je zelf? SRB, Eva hoe gaat het met jullie...lekker aan het genieten van het mooie weer?
Wies: inderdaad jammer dat die buikband niet bevalt. En werk maar een tikkie minder hard i.v.m. de warmte. Hopefully: leuk dat jij hyven/facebook ook ziet zitten! Gezellig Marisha: Super je onderschrift. Zou mijn wens zijn dat ik ook zo een tekst ooit mag plaatsen. Vandaag met Finn naar CB geweest. Hij weegt nu 6980 gram en 65cm. Alles was verder goed en ze waren erg tevreden. Wij ook natuurlijk. Ook spiraal geplaatst vandaag en deed op zich wel pijn. Nu soort van menstruatiepijn en wat meer bloedverlies. Nu ga ik douchen en mijn bedje in. Gister en vandaag waren met vrije dagen nu de komende 3 dagen aan de arbeid met het warme weer Spreek jullie snel. x
Hoi meiden, Wat betreft Facebook, degenen die me willen toevoegen laten het maar weten (Hopefully, ik wil je wel toevoegen)! Ik praat uiteraard op facebook ook niet over ons verleden nog over het goede nieuws dat ik nu heb (moet nog een week of 6 geheim blijven)! Maar ik heb wel veel foto's op facebook! Wies, jij woont dus dicht tegen de grens? Als we ooit afspreken kunnen we dan carpoolen Ow, en ik wou je nog zeggen, aan zo'n fitness bal heb ik enorm veel gehad tijdens 'de arbeid'. Met mijn I-pod op zo'n bal, kon ik wel een hele dag blijven zitten (helemaal in mezelf gekeerd)! Doet idd erg lekker voor je bekken! Ow, en vandaag en morgen zo warm, moet idd geen goed doen voor jou en je buikje! Vruchtje, wat goed dat Finn weer goed gegroeid en bijgekomen is! Enne, een spiraal geplaatst? Dan denken jullie voor een tijdje nog niet aan een tweede? Ik denk erover om 'na deze zwangerschap' ook eentje te laten plaatsen want zo te zien kunnen we dus wel 'gemakkelijk' zwanger worden... Hoe is het met je mama vandaag? Hier kan ik het nog steeds moeilijk geloven... ik denk ook steeds dat het fout gaat gaan (al dat er geen reden is om dat te denken, ik heb geen bloedverlies of zo)... ik denk dat het moeilijk is om te bevatten dat we nu opeens zwanger zijn zonder er moeite voor te moeten doen en dat er dan toch iets "mis" moet zijn... vreemde redenering maar goed, ik denk dat ik het pas ga geloven als we onze eerste echo hebben gehad Soms voel ik trouwens beweging in mijn buik... wat natuurlijk absoluut niet kan aangezien ons kindje nu misschien nog maar 5mm groot is en nog geen armpjes of beentjes heeft... misschien is ie aan het headbangen in mijn buik Goed, ik ga nog een beetje werken (lekker van thuis uit) en dan straks tussendoor nog even naar de kapper! Iedereen een fijne dag gewenst!
@wies: Als je je niet goed volet met die band, kun je hem inderdaad beter uitlaten. @hopefully: Ik voel me eigenlijk wel goed, niet moe ofzo, ondanks Noor nog wel een nachtvoeding nodig heeft. Ik heb nu ook voor het eerst terug mijn menstratie, dus alles "werkt" terug. Mijn knip is genezen en ik voel me echt kiplekker . Hoe gaat het met jou? Nog babyspullen gekocht? @vruchtje: Wat goed dat het zo goed gaat met Finn. En wat is hij al een grote kerel dan! Hopelijk gaat de pijn van de spiraal snel over! Heb je een hormoonspiraal of een koperspiraal? @Marisha: Logisch dat het allemaal nog zo ongeloofwaardig lijkt, het is ook een heel wonder wat jullie nu mogen meemaken! Maar probeer je niet te veel zorgen te maken en gewoon te genieten van deze mooie tijd! Wanneer heb je je eerste echo? Ik wil iedereen wel toevoegen op facebook, dus pb me jullie naam maar door, dan maak ik er werk van. Een ontmoeting zie ik ook wel zitten, en ik moet trouwens ook van België komen. groetjes
Hopefully, ik heb je toegevoegd op facebook (hoop ik toch )! Timonneke, ik heb je mijn volledige naam gestuurd om toe te voegen op facebook! @ All, hier best een beetje onzeker! Ik heb sinds een hele dag al een beetje een zeurderige buik (of hoe ik het moet noemen) en daarstraks bij het naar toilet gaan een beetje beige gekleurd witverlies Ik heb de vorige keer tot 8 weken of zo utrogestan gebruikt dus heb me nooit zorgen gemaakt maar nu maak ik me toch wel zorgen... hebben jullie dit ook gehad in het begin van jullie zwangerschap? Zometeen de hele site doorspitten naar ervaringen!
Marisha: ik kan me wel voorstellen dat je het pas echt gelooft en een relaxed gevoel hebt na de 1e echo. Het is natuurlijk ook moeilijk te bevatten dat jullie eerst zoveel wegen hebben moeten bewandelen om een wondertje te krijgen en nu pats boem ben je zwanger . Wat betreft onze wens voor een eventuele 2e durf dat nog niet zo goed te zeggen. Sowieso willen we eerst een verdieping op ons huis laten plaatsen. Dus voor de verbouwing gebeurd het niet omdat er geen genoeg ruimte is. Verder is het lastig hoe het allemaal gaat lopen. Of we ook spontaan zwanger kunnen raken of dat we weer de hele mmm in moeten. De wens is er wel, maar als ik het zo in moet schatten willen we beginnen als Finn 1,5 is of 2 jaar. Natuurlijk kan je dingen niet plannen en niet in de toekomst kijken. timonneke: fijn dat je je weer helemaal fijn voelt. Toch prettig hé zo een menstratie dat je inderdaad weet dat het nog werkt allemaal. Geniet maar lekker van jullie meisje? Ik heb een koperspiraaltje laten plaatsen want ik wilde geen hormonen meer in mijn lijf. Over mijn moeder nog niet veel nieuws alleen dat ze nu onder een scan ligt . Even de uitslag afwachten. Mijn vader had gesprek in z'huis om half 4. Wegens werkomstandigheden kon ik er niet bij zijn en mijn zus ook niet (werken bij zelfde werkgever). Gelukkig kon manlief bij het gesprek aanwezig zijn. Alhoewel waarschijnlijk vindt het gesprek nu plaats liep weer uit allemaal en ik zit in de zenuwen te wachten. De kleine slaapt lekker hier in de box en dacht afleiding zoeken op zp. Maar eh hoe werkt dat facebook? Moet ik me daar eerst aanmelden? groetjes van vruchtje en haar kleine mannetje
Marisha: zie net je berichtje. Volgens mij is dat wit/beige verlies normaal. Neem aan dat het niet roodbloedverlies is? En zelfs dan hoeft er nog niets aan de hand te zijn. Probeer je geen zorgen te maken hoor het zit heus wel goed. En wat die buikpijn betreft vergeet niet dat er weer dingen veranderen in je lichaam
Marisha, gevonden! Ik had in het begin constant een ongi gevoel en krampen. Iedere keer dacht ik weer ongi te worden. Ik heb ook Utrogestan gebruik en had daarbij heel veel afscheiding, zo leek het iig door die pillen. Merkte wel dat mijn afscheiding wit was, maar als het lang bleef zitten verkleurde het vanzelf. Maak je niet druk en probeer te genieten. Deed ik ook pas met 12 weken hoor, dan pas ben je gerust. Vruchtje, ook jou gevonden Hopelijk hebben ze een positieve evaluatie gehad in het ziekenhuis. Facebook is een soort hyves, maar dan is het bekender in het buitenland dan in Nederland. Je hebt net als hyves een eigen profiel. Timonneke, lekker dat je weer ongi bent geworden. Toch wel raar he, dat je het ene moment totaal geen ongi wenst en het andere moment weer wel. Morgen weer naar de VK, ben benieuwd naar het hartje
@marisha: ik heb veel bruinverlies gehad in het begin van mijn zwangerschap, en ze zeiden dat bruinverlies meestal geen probleem was, maar ik heb toen wel al vroeger een echo gekregen. Ik heb zelfs rood bloedverlies gehad, en alles is toch goedgekomen. Als je onzeker bent, kun je je gyn dan niet bellen? @hopefully: veel plezeir met het hartje luisteren morgen! @vruchtje: hoe is het gesprek geweest?
Ik weet het echt niet meer. Ik heb al twee dagen een vage buikpijn. Niet echt krampen maar eerder een constante (lichte) pijn/druk. En ook niet beneden waar mijn baarmoeder zou moeten liggen maar gewoon over heel mijn buik... Deze nacht in bed ook misselijk geweest (wat dan weer wel een goed teken is)... Probleem is wel dat ik een wat beige slijm heb en soms wordt dat zelfs een beetje licht bruin. Geen bruinverlies zoals ik had als ik ongi zou worden. Helder slijm maar wel bruinkleurig (sorry voor de omschrijving hoor)! Ik hoop echt zo dat het goed blijft gaan. Ik heb volgende donderdag een afspraak bij de gyn en vind het zo dom om die proberen te verleggen. Nu valt er waarschijnlijk toch nog niet veel te zien en zolang ik geen echt bloed verlies kan het toch nog geen kwaad hoop ik (enkel krampen met bloed kunnen kwaad toch?). Ben echt onzeker... Hopefully, succes bij de vk vandaag! Geniet ervan!