hopefully, een meid, wat onwijs leuk! en wat goed dat je voorgevoel dan ook klopte zeg. heerlijk shoppen nu inderdaad! ik neem aan dat de 20-weken echo verder medisch in orde was? fijn gevoel is dat hè. nou, erg leuk, een jongen en meid hier al op komst, nu nog afwachten voor marisha. vruchtje, wat fijn dat het goed gaat met je moeder, wat een opluchting zeg. hopelijk geniet ze lekker van d'r kleinkind. verder alles ok met de meiden? hier nog 2 weekjes werken nu, eindleijk, ben er wel aan toe hoor. ik slaap slecht, en dan toch vroeg eruit voor je werk, ben echt bekaf aan het einde van de dag. ik kom net uit mijn siësta, hihi, heerlijk. verder wat minder last van maagzuur, dus wie weet is ie aan het indalen. van de week zijn ze nog geweest voor de intake voor de kraamhulp. nu komt het toch echt dichtbij zeg, ga het steeds meer beseffen nu. toch geniet ik ook nog zo veel mogelijk van de kleine ín de buik, het blijft wel een erg speciaal gevoel. nou, een heel fijn weekend iedereen!
Hopefully: en al een beetje aan het idee kunnen wennen dat jullie een meisje krijgen? Jullie willen het dus ook voor de rest geheimhouden? Wij hadden daar ook voor gekozen en vond het best moeilijk hoor, maar ons hebben ze nooit betrapt op iets wat wij verkeerd zeiden. Ze dachten zelfs dat wij een meisje zouden krijgen. Nog geslaagd voor kleding voor je bruiloft? Gaan jullie het groots vieren en wanneer is DE datum? Wies: lekker joh nog maar 2 weken werken. Nu gaat het echt heel snel hoor, spannend! Geniet inderdaad maar van de kleine in je buik want soms mis ik het nog wel eens terwijl nu hij geboren is het nog leuker is natuurlijk. Timonneke: hoe gaat het met Noor? En zijn jullie al helemaal gewend aan het ouderschap? Leuk hé. Marisha: voordat je het weet krijg ook weer leuk een echo. Gaat het verder allemaal goed? SBR: hoe is het met jou en Noa? Evaz: met jou ook alles goed? Volgens mij heb ik nu zo een beetje iedereen gehad. Ons kleine mannetje is vandaag precies 5 maanden. Pfff wat gaat te tijd snel, soms eng snel. Met mijn moeder gaat het eigenlijk niet zo. De eerste paar dagen dat ze thuis was gingen bijzonder goed maar nu weer minder. Huisarts is van de week langsgeweest en waarschijnlijk gaat ze toch naar een revalidatiecentrum. Ergens waar ze ook kan overnachen. Niet leuk, maar misschien wel beter voor haar en dat is het enige wat telt. Ze geniet wel lekker van die kleine en kan hem ook wel eventjes vasthouden en knuffelen gelukkig. Nou geniet nog van deze mooie zondag meiden! Nog 2 weken en dan gaan wij lekker een weekje weg naar een huisje in België. Tel de dagen nu af want even rust kunnen we wel gebruiken. gr vruchtje
@hopefully: En, leuke dingen gevonden tijdens het shoppen? Voel jij je kleine meid al bewegen? @wies: Nog 2 weken werken, dan kun je inderdaad gaan aftellen. Vreselijk dat je niet uitgeslapen bent als je moet gaan werken. Probeer overdag dan af en toe wat bij te slapen, zodat je toch je rust hebt. @vruchtje: Jammer dat het minder gaat met je moeder. Hopelijk gaat het een stuk beter in het revalidatiecentrum. Wij zijn al helemaal gewend aan het ouderschap, alsof het nooit anders geweest is. Ook als we ergens naartoe moeten gaat het nu vlotjes.
@vruchtje: Leuk een weekje weg, en dan nog naar een land waar zo'n fantastisch leuke mensen wonen . Dat kan gewoon niet anders dan meevallen! Naar waar in België gaan jullie als ik vragen mag?
Wat een tegenvaller dat je moeder weer weg van haar eigen huis moet, maar zoas je zelf al zegt...het is voor haar eigen gezondheid. Hopelijk is ze daar weer snel vandaan. Wij houden het inderdaad voor de rest geheim, we zeggen nu ook gewoon tegen iedereen dat we het niet hebben kunnen zien. Ik heb nog niet echt iets voor de kleine meid gekocht. Was te druk met het kopen voor dingen voor de trouwerij. Pfff ik was bekaf na een dag Amsterdam, maar ben geslaagd. Wij trouwen 29 september, maar in besloten kring. Geen toeters en bellen. Ik voel de kleine inderdaad af en toe trappen. Vind het heerlijk, kan niet wachten tot ik haar meer voel. Vruchtje, lekker dat jullie een paar dagen weggaan. Even ontspannen.
vruchtje, wat vervelend van je moeder zeg, het ging eindelijk net zo lekker. hopelijk knapt ze in het revalidatiecentrum snel op. Fijn wel, nog een weekje er tussen uit. Heerlijk, en belgië blijft leuk! hopefully, goed dat je geslaagd bent voor de bruiloft, weer iets om van je lijstje weg te strepen. Komt al aardig dichtbij de bruiloft, spannnend. Ik snep goed dat jullie het in besloten kring doen nu de kleine meid op komst is. Geweldig hè, dat getrappel in je buik! Geniet er lekker van hoor! Hier verder ok, alleen met schoonpa niet al te best. die ligt weer in het zh voor het een en ander. Zijn bloedwaardes waren niet zo goed meer, en zijn leverfunctie was ook achteruit gegaan. vandaag of morgen krijgt ie echt de uitslag van scans enzo. Nog even afwachten, maar het ziet er niet rooskleurig uit. Zo dubbel allemaal, want ik ben ontzettend veel met de kleine bezig, terwijl mijn man zijn vader misschien wel gaat verliezen. Wat ligt leven en dood dan toch dicht bij elkaar zeg. Ik ben trouwens nog erg in twijfel over pijnbestrijding tijdens de bevalling. het is nu zo makkelijk om het te krijgen, en toch weet ik niet of ik het wel wil. Ben jij daar al over aan het nadenken hopefully? Mijn man vindt dat het er niet voor niets is, en waarom zou je pijn leiden als het niet nodig is, maar ik vind het ook wel weer erg bijzonder het zonder pijnstilling af te kunnen. En aan de andere kant pies ik in mijn broek als ik aan een bevalling denk,haha. Nou ja, ik heb nog even om het besluit te nemen, en kom ik er niet aan uit, kan ik dan altijd nog zien als het niet meer te harden is. timonneke, wat fijn dat het al zo natuurlijk voelt het ouderschap. Dan lijkt het me ook dat je er veel relaxter mee omgaat als het allemaal vertrouwd voelt. hoe is het met de rest van de meiden?
Timonneke: we gaan naar Lommel. Een vriendenstel gaat ook gezellig mee dus dat wordt heel gezellig. Zij hebben geen kinderen, maar zijn helemaal weg van ons kleine mannetje. En er wonen in ieder geval leuke mensen ja in België. Een dezer dagen is zeker het doopfeest van Noor? Hopefully: fijn dat je inderdaad geslaagd bent. En 29 sept. is ook al lekker snel leuk hoor. Leuk hé dat gevoel dat je baby beweegt, dat mis ik soms nog wel. Maar er komt straks ook een tijd dat je er misschien even gek van wordt dan denk je "kan je ook even 5 tellen stil liggen" hi hi. Wies: ga je poliklinisch bevallen of thuis? Probeer er maar niet al te veel over na te denken wat je kan toch nooit weten hoe het verloopt. Ik denk wel dat ik voor pijnbestrijding zou hebben gekozen als het echt niet anders had gekund. Natuurlijk liever niet, maar soms kan het niet anders en ze bieden het niet voor niets aan. Wat ontzettend erg om te lezen dat het weer slechter gaat met je schoonvader. Sterkte daarmee! leven en dood ligt ook inderdaad eng dicht bij elkaar. Ik weet niet hoe slecht het met hem gaat maar hoop zo dat hij zijn kleinkind in ieder geval nog mag mee maken. Marisha: Alles goed met jou en de kleine Noa? Veel last van je zwangerschap qua moeheid of misselijkheid? all: vanmiddag krijgen we als het goed is te horen om mama naar revalidatiecentrum gaat maar schat zo 90% in dat het wel gaat gebeuren. Net wat jullie zeggen is beter voor haar. Onze kleine man begint nu echt door te hebben hoe lekker zijn fruithapje is. Gisteren wilde hij amper stoppen met eten. Nou ik ga lekker genieten van mijn vrije dag met de kleine en als hij zo wakker wordt even kijken voor wat leuke kleertjes. Shoppen blijft zo leuk x vruchtje
lijkt me zo leuk, als ze andere dingen gaan eten dan de fles, en zo'n fruithapje is natuurlijk ook héél erg lekker! ik ga poliklinisch bevallen, dus heb idd alle keus wat pijnstilling betreft. Maar goed, ik laat het nog maar even bezinken. Verder viel de uitslag van de scan nog best mee bij mijn schoonvader, hij mag voorlopig nog doorgaan met het medicijn waar ie al aan zat. Ik denk wel dat ie onze kleine nog meemaakt hoor, hij leeft daar nu echt naar toe. Ondertussen geniet ie op zijn tijd ook van zijn wondermedicijn! (zijn kleinkind) Wat dat betreft was dat precies goed gepland allemaal. Ik ben net uit bed, echt schandalig, maar ben allemaal zo moe de laatste dagen, maakt niet uit of ik veel of weinig slaap. hadden jullie dat ook zo in die laatste weken?
@hopefully: Jullie huwelijk komt inderdaad dichterbij. Hopelijk hebben jullie nog mooi weer op jullie dag! En al gewend aan het idee dat jullie een meisje krijgen? @Wies: Ik was de laatste weken van mijn zwangerschap ook vlug moe,rust maar zoveel je kan, je hebt het nodig! @vruchtje: Al meer nieuws over je moeder? Fijn dat Finn zijn fruithapje zo lekker vind! Zondag is het inderdaad Noor haar doopfeest. Wij doen het feest bij mijn schoonouders in de tuin, en zijn nu al druk bezig met de voorbereidingen. Hopelijk valt het weer nog wat mee, zodat we niet de hele tijd in de tent hoeven te zitten. Noor is een echt slaapkopje geworden. Ze heeft al nachten van 10! uur gehad. Ze slaapt van 22.45u tot 08.45u, echt zalig. Overdag slaapt ze wel wat minder, maar 's nachts haalt ze dat goed in!
wies:gelukkig dat het op dit moment meevalt wat je schoonvader betreft. Ik kan me goed voorstellen dat hij veel kracht haalt uit het feit dat er een kleinkind op komst is. En lekker toch dat je goed hebt uitgeslapen. Pak maar lekker je rust je zal het wel nodig hebben. Beter zo dan dat je wel eens hoort dat sommige zwangere richting het einde heel slecht slapen. timonneke: ik hoop voor jullie dat het weer inderdaad mee zit en jullie lekker buiten de tent kunnen. Heerlijk dat Noor zo lekker slaapt. Finn heeft dat ook een periode gedaan. Super ook toen sliep hij overdag minder. Nu slaapt hij van 20.30 tot ongeveer 7 uur á 7.30. Met wat slaapjes overdag van 1 tot 2 uur per keer. Oh echt zo leuk vandaag met mijn schatje naar babyzwemmen geweest. Hij vond het helemaal leuk. En ik vond het ook super. Dus echt een aanrader meiden. Mijn moeder gaat dinsdag naar Heliomare (revalidatiecentrum) voor in ieder geval 5 weken of misschien langer indien nodig. De eerste 3 weken gaan ze vooral kijken hoe en of ze haar kunnen helpen. Het is wel jammer dat we waarschijnlijk alleen de weekenden daarheen kunnen voor bezoek. Hij is voor ons zo een 3 kwartier rijden en er staan doordeweeks s'avonds gigantische files. Kortom niet te doen doordeweeks en al helemaal niet met die kleine. Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? liefs vruchtje
@vruchtje: Hopelijk gaat het snel beter met je moeder en hoeft ze niet te lang in het revalidatiecentrum te blijven. Fijn dat het babyzwemmen zo tof was. Was het de eerste keer dat je met Finn ging zwemmen? Leg jij Finn overdag in zijn bedje of slaapt hij nog in de box? En hoe doen jullie dat als jullie weg moeten of bij mensen op bezoek zijn? Ik denk dat Noor behoefte begint te krijgen aan een vast ritme, maar ik weet niet goed hoe vaak ik haar te slapen moet leggen en ik twijfel ook om haar overdag al in haar bedje te doen.
Wies, wat fijn dat de scan meeviel bij je schoonvader, dat geeft weer hoop. En heel mooi dat hij zo uitkijkt naar jullie mannetje. Hopelijk gaat hij daar nog heel lang van genieten. Ik heb nog niet nagedacht over pijnbestrijding, maar hoop ook thuis te bevallen. Zal ook grotendeels van het nieuwe huis afhangen. Heb altijd met een gekke bek gezegd dat ik lachgas wel iets vind...whahahaha....maar dat schijnen ze niet meer te doen. In principe proberen we het gewoon zonder. Stel dat ik toch naar het ziekenhuis moet en ze raden het aan, dan zou ik zeggen: kom maar op.... Lekker dat je uitgeslapen hebt en dat je dan kan inderdaad. Ik kon het al nooit, maar sinds ik zwanger ben, ben ik echt vroeg wakker en dan denk ik ...eten Tinmonneke, ik zal duimen voor jullie dat het zonnetje doorkomt zondag en dat Noor een hele leuke dag heeft, al zal ze er waarschijnlijk weinig van meemaken en af en toe er lekker doorheen slapen Marisha, hoe gaat het met jou. Last van kwaaltjes? En Noa, lekker aan het genieten? Vruchtje, jee das een behoorlijke periode 5 weken. Heliomare is niet al te ver bij ons vandaan. Je mag komen eten hoor Maar kan me voorstellen dat het doordeweeks te veel gaat worden. Je zal natuurlijk iedere dag naar haar toe willen, maar dat is toch lastig met een kleintje. Eva, hoe gaat het met de slaap van je 2 meiden? Steken ze elkaar al een beetje aan om meer te slapen en kom je zelf een beetje aan je rust toe? SRB, kom je snel weer een stukje meeschrijven? Verder gaat het hier prima. De kleine groeit prima en gister bij de VK weer het hartje gehoord. Ik wist trouwens niet eens dat je de navelstreng ook kan horen. Ik riep meteen dat dat het hartje was, maar een suisende toon is de navelstreng en een hard kloppende toon het hartje. Erg leuk om het verschil te horen. We hebben voor 8 oktober een pretecho gepland. Gister begonnen we trouwens alle twee te twijfelen of ze wel goed genoeg gekeken had met de 20 weken echo, zal het misschien toch een jongetje worden? Hadden jullie dat ook?
vruchtje, leuk hè, dat babyzwemmen, ik ben ook met mijn nichtje een keer geweest. Vond dat echt super! Ik ga dat ook zeker met onze kleine doen. Timonneke, heel veel plezier morgen met het doopfeest! Hopelijk wordt het een beetje mooi weer. Ik heb een beetje een dipje vandaag. Ik kom thuis, mijn man is wat sjaggie, wilt naar de kermis, maar pas na 11en, omdat zijn broer met vrouw ook pas gaat. Ik hou ten 1e al helemaal niet van de kermis, en na een dag werken al helemaal niet. In bad geweest net, en wat opgebeurd, stel ik toch voor even te gaan, maar dan wel zo, niet pas om 11 uur. Maar nee, met mij kan ie natuurlijk nergens in, dus hoeft het niet. Wil ik hem ook een plezier doen... Verder hebben we amper met elkaar gesproken vandaag, echt ongezellig, bah. Voel me echt ongelukkig zeg, weer voor de tv geplant, hij is iets aan het klussen, pppfff, zullen de hormonen wel zijn denk ik. Morgen weer een nieuwe dag gelukkig. ZO, dat was even mijn klaagmomentje, haha. Sorry hoor, verder gaat het prima!! fijn weekend allemaal!
Timonneke: ja we zijn voor het eerst naar babyzwemmen geweest. Het was ook maar afwachten hoe Finn het zou vinden, maar gelukkig vond ie het leuk en het water lekker. Beentje wilt spartelen en zat ook wel heel geconcentreerd naar andere baby's te kijken zo schattig! Slapen heeft hij eigenlijk bijna nooit in de box gedaan. Echt heel af en toe een keer. Maar proberen hem gewoon bij moeheidsignalen in bed te leggen. Met bezoek houden we er wel een beetje rekening mee. Proberen bijvoorbeeld voor zover dat kan 1tje per dag te doen of 1 uitje per dag. Want hij is wel prikkelbaar namelijk. Wel lekker dat hij bij mij ouders gewoon boven in ledikant slaapt overdag als we daar zijn. hopefully: fijn dat de controle bij de VK weer goed was en dat de kleine goed groeit. Ik hoop dat jullie huis op orde is straks en je lekker thuis kunt/mag bevallen. Enne niet twijfelen hoor over het geslacht anders hadden ze wel gezegd dat ze het niet goed hadden kunnen zien toch? Weet niet hoe zeker ze waren? En anders nog even geduld tot de pretecho Wies; zo een dipje is normaal hoor zal ook wel door de hormonen komen, dan kan je sowieso zo soms niet zoveel hebben. Althans hier was dat zo. En een keertje klagen mag toch. Grootgelijk dat je straks ook gaat zwemmen met de kleine. Evaz en SBR: ik ben ook benieuwd hoe het met jullie en de baby's gaat? Marisha: jij hebt zeker bijna de echo? Veel plezier alvast. vanochtend hebben we met de kleine een fotosessie gehad. De vrouwlijke fotograaf was niet zo leuk en had ook helemaal geen geduld met Finn. Denk dan ook waarom kies je dan in godsnaam om fotograaf te worden met kinderen, dan moet je toch juist geduld hebben grrrrrr. Over 2 weken zijn de foto's pas klaar dus moeten even afwachten, maar denk dat het resultaat wel heel leuk is geworden. Verder lekker voor de kleine geshopt en voor mezelf. Moest echt laarzen hebben, maar niets kunnen vinden. Ben ook niet zo makkelijk hihi. Vandaag lekker een dag met zijn drietjes gehad en zo heerlijk is dat. Nou doegie allemaal. x vruchtje
@hopefully: Die twijfel over het geslacht ken ik inderdaad. Wij hadden iedere keer op controle bij de gyn een echo, en iedere keer heb ik gevraagd of ze nog eens wou kijken of het zeker een meisje was. Ik heb namelijk een roze maxi cosi gekregen en had allemaal echte meisjes kleding mee naar het ziekenhuis, dus ik wou het echt wel heel zeker weten. Toen ze geboren is en ze legden mij op haar buik, toen was ik pas echt zeker! @wies: En, voel je je al terug wat beter? @vruchtje: Hopelijk zijn je foto's geslaagd! Wel niet zo fijn dat de fotograaf weinig geduld had!
Oh ja, vergeet ik nog te vertellen dat Noor haar doopsel en feest geslaagd was. Het was echt een toffe dag!
Hoi meiden hoe is het met jullie? Timonneke: wat fijn dat het doopfeest geslaagd was. Hopelijk zat het weer een beetje mee! Ik kan het me niet meer herinneren hoe het weer zondag was. Hier gaat alles zijn gang. Gisteren naar het consultatiebureau geweest en alles was goed. Hij zit qua groei precies op het gemiddelde van het gemiddelde dus die vrouw zei perfecter kan niet hi hi toch leuk om te horen. Hij woog 7620 gram en was 67 cm. Verder mogen we ook beginnen met groentehapje. Vanavond wortels gegeven en dat smaakte hem wel. Met mijn moeder gaat het redelijk. Ze heeft een volprogramma met therapieen en zwemmen wel fijn voor haar. Ben benieuwd hoe het met jullie is? groetjes vruchtje
hey meiden, timonneke, wat goed te horen dat het doopfeest geslaagd was. vruchtje, goed nieuws allemaal, gelukkig. leuk lijkt me als ze aan het groentehapje mogen beginnen. En goed teken dat ie lekker groeit! Fijn ook dat het met je moeder wat beter gaat, kun je zelf ook wat meer genieten. Hier alles ok hoor, was echt even een dipje. Ach, die hormonen ook, en dat samen met vermoeidheid, dat wilt wel. Ik moet nog 2 dagen werken (vrijdag en zaterdag) en dan heb ik verlof! Heerlijk! Ik heb trouwens sinds gisterenavond, en vooral vanavond, rare andere krampjes/steekjes/duwtjes in mijn buik. Ik kan het geen naam geven, het is een nieuw gevoel. Zou dat iets van voorweeën kunnen zijn ofzo, dat hoor je wel eens, weken ervoor, maar heb geen idee hoe het voelt natuurlijk. Ik voel het ook heel laag in mijn buik, echt in mijn bekken, en verder een druk op en af rond heel mijn buik. Heel raar... Nou ja, mss is ie aan het indalen ofzo, dat kan natuurlijk ook. Morgen naar de verloskundige, dan zal ik eens vragen of dat dat het geval is. Hoe is het verder met de zwangeren onder ons?
Hoi meiden! Hier snel nog eens een berichtje! Heb een paar daagjes voor werk in buitenland gezeten! Wel leuk dat ik nog eens weg kon maar ik heb mijn kleine jongen wel erg gemist! Blij van weer thuis te zijn! Morgen echo, hoop echt dat alles goed is, heb er wel wat schrik voor... ik laat het wel weten morgen! Timonneke, wat leuk dat de doop geslaagd was! Ik wacht op foto's hoor Vruchtje, jammer dat de fotograaf niet zo goed met Finn omging. Ik snap ook niet waarom ze zo'n beroep kiezen als ze niet met kinderen om kunnen? Hopelijk zijn de foto's echt geslaagd! Hoe is het met je mama ondertussen? Wies, da's idd niet fijn zo. Tis niet altijd gemakkelijk he. Hopelijk morgen terug een betere dag! Hopefully, niet leuk als ze opeens beginnen te twijfelen he! Noa was ook eerst een jongen, dan een meisje, dan waren ze niet zeker en tenslotte toch een jongen... Uiteindelijk bleek het de eerste keer toch juist te zijn maar ze vergissen zich bij een meisje wel vaken (dat ze een meisje zeggen maar het toch een jongen blijkt te zijn). Ik zou zeggen, koop nog niet te veel roze en hopelijk brengt de pret-echo wel duidelijkheid (als je nog zo lang kan wachten)!
Hier deze morgen Noa moeten meenemen naar de echo. Was een beetje vervelend maar goed... In ieder geval wel een goede echo gehad! Onze frummel was nu (als ik het goed heb onthouden) 4,7 cm en het hartje klopte stevig en regelmatig dus dat was ook ok. Verder kon de gyn ons buiten het hartje de volgende dingen laten zien: - twee hersenhelften die mooi van elkaar gescheiden waren - de verschillende kamers van het hart - twee armpjes - twee beentjes - de maag - de blaas - de ruggegraat. De NPM was 0,5 mm dus absoluut geen verhoogd risico (pas vanaf 3mm kan het wijzen op) dus dat was ook geen probleem. Ik denk niet dat we nog een verdere combitest gaan laten doen. De gyn zei dat het een perfecte baby was dus dat ik me geen zorgen meer moest maken dat het nog mis zou kunnen gaan. Onze frummel was ook beweeglijker dan Noa toen en lag met momenten echt naar ons te zwaaien... heel komisch!