Ma Vr Ev Sr Wi Ho - Uitgekomen dromen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door hopefully, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Wies, helemaal niet bang zijn voor de bevalling hoor!

hier zijn we weer naar het CB geweest en mevrouw is goed gegroeid...nu weegt ze 9950 gram en meet 74 cm.

ik zag idd dat er een slotje op het andere topic zit....wat definitief lijkt dat he

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hopefully: wat ontzettend leuk om te lezen hoe je het je ouders en schoonouders hebt verteld en hun reacties! Krijg er kippenvel van zo leuk hoe blij iedereen dan is :). Wat betreft je echo ik had mijn 1e echo met 6 weken en 2 dagen en had toen een kloppend hartje gezien. Mocht je nog niet het hartje zien kloppen dan zal je wel rond 7/8 wkn terug mogen komen. En er anders gewoon om vragen.

Marisha: hoe is het werken jou eigenlijk bevallen? Had je er veel moeite mee om Noa een hele dag te missen? En gaat hij naar de crèche? Hier past oma op, maar moet er toch nog niet aan denken om naar mijn werk te gaan en hem achter te laten de hele dag :(. Maar ja moeten toch ook centjes verdienen. ach ik heb gelukkig nog 6 weken vrij. De eerste 2 weken ga ik ook beginnen met halve dagen zodat ik het op kan bouwen.

wies: toch balen dat je wat langer moet wachten op je 20 weken echo. Je wilt zo graag weer je kindje zien en je zal zien dat het zo groot al is, maar gelukkig krijg je volgende week nog een echo ben echt heel nieuwsgierig wat het gaat worden.

liesje76: wat heerlijk dat je Rihanna zo goed groeit :)

SBR / Evaz: hoe gaan de nachten bij jullie? Ik ben nieuwsgierig want volgens mij doet Finn het echt fantastisch. Hij gaat s 'avonds na zijn laatste fles rond 21.30 zijn eigen bedje in. Slaapt dan tot ongeveer 4 uur dan weer fles en verschonen en slaapt dan weer van 5 tot 8 uur of half 9.

all: hier alles wel goed. Manlief is ziek dus sta/stond er alleen voor en moet zeggen dat het soms best pittig is. Alles komt vaak tegelijk en dan ook nog het huishouden, wassen, boodschappen etc. Soms had ik geen eens tijd om zelf wat te eten en te drinken hi hi. Maar als ik dan weer naar Finn kijk smelt ik weer ...... ben nog zo verliefd ha ha. Zelf ben ik ook niet lekker mijn verstandskies moest er eigenlijk al in september uit maar omdat ik zwanger was is dat uitgesteld. Sinds deze week weer heel veel last van dus maar weer een afspraak gemaakt en nu gaat hij eruit 27 mei grrrr vindt het nu al eng snik snik.

Wat mij betreft hoeft de topic-naam niet veranderd te worden want wat je zegt hopefully dit is toch een beetje een vastclubje. En natuurlijk iedereen mag meeschrijven maar meestal is dat voor heel even en gaan ze weer weg.

gr vruchtje

3. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Hoi meiden, ik ken jullie helemaal niet maar heb dit topic met een traan in mijn ogen zitten lezen. Blijkbaar hebben jullie de zwangerschap niet cadeau gekregen en zijn er heel wat tranen gevloeid. Maar nu zie ik tranen van geluk en kan het niet nalaten om jullie allemaal te feliciteren met de zwangerschap en/of de hard groeiend babies :D

Wat een enorm geluk ervaar ik als ik hier lees, ik word er warm van.

Zelf schrijf ik in een ander topic waar helaas nog door een aantal van ons hard wordt geknokt voor een wondertje. Bij ons komt daar nog een stukje tijdsdruk bij, we zijn allemaal 35 geweest (de ouwe-taarten dus hihihi). Maar net als bij jullie hebben we enorm veel steun aan elkaar. Langzaam wordt de lijst van zwangeren groter, maar helaas zijn er nog een heleboel die iedere maand weer die enorme teleurstelling moeten verwerken.

Ik wens jullie het allerbeste, zorgeloze zwangerschappen en gezonde kindjes.

Liefs, Desmo

4. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Desmo, onwijs bedankt voor je lieve berichtje. Ik heb echt het kippenvel op mijn armen staan, dit keer voor mij gelukkig geen traan, maar als ik jouw berichtje lees doet dat veel.
    Geef de hoop niet op, de wonderen zijn echt de wereld nog niet uit en dromen komen nog steeds uit. Al kan ik mijn positieve test nog steeds niet geloven. Mag ik vragen of jullie via het ziekenhuis proberen zwanger te worden en met welke behandeling? Ik hoop in ieder geval dat jij snel een positieve test in handen zult hebben en uiteindelijk mag genieten van net zo'n wondertje als de meiden uit onze groep hebben. Wij duimen voor je!

Vruchtje, dus jij had ook al snel een echo :) Ik verheug me toch stiekem wel op een kloppend hartje, maar zal me er op in stellen dat ik nog langer moet wachten.

Wies, :) wat dacht je...laat ik eens fijn naar een bevalling gaan kijken :)
    Volgens mij kan je je daar niet echt op voorbereiden, is bij iedereen weer anders. Maar ik snap het wel, maak je je niet druk om het één dan doe je het wel om het ander ;)
    Jammer dat de 20weken echo verschoven is.....maar volgende week ga jij te horen krijgen wat het gaat worden!!!!!! Ik ben heel benieuwd.
    O ja, wij hebben de eerste discussies al. Ik wil wel het geslacht weten, alleen mijn mannetje niet :( Uiteindelijk wil hij het dan wel voor mij doen, maar ik wil het ook aan mijn ouders, beste vriendin en jullie vertellen.....en dat is iets wat weer niet mag. Dan alleen wij 2. Mijn moeder zeurt nu al dat ze wil weten wat het gaat worden. Heb altijd gedacht een jongen, al van kleins af aan, maar nu denk ik een meid :)

5. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Hopefully wij zitten (nog) niet in de MMM en eigenlijk heb ik altijd geroepen dat ik daar ook niet aan wil beginnen. Maar ja, ik riep ook altijd dat ik voor mijn 30e moeder wilde worden maar het lot besliste anders.

Ik heb mijn huidge vriend pas 2 jaar geleden ontmoet en zijn eigenlijk pas een paar maanden serieus aan de klus. Mijn haast komt vooral vanwege mijn leeftijd. Vorige maand 41 geworden en dan wordt het toch wel spannend. Maar we geven de moed niet op. In "ons" topic is iemand van 44 kortgeleden zwanger geraakt. Fantastisch toch? Ik probeer dan ook positief te blijven.

Mocht het niet spontaan lukken en ik MMM ga overwegen kom ik hier wel om raad vragen. Jullie zijn (helaas) experts!

6. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Desmo, heel veel succes en geluk. Je bent hier altijd welkom.

7. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @hopefully: Wanneer heb je juist je eerste echo? Wij hebben met precies 6 weken voor het eerst een kloppend hartje gezien.

@wies: spannend dat je het geslacht bijna gaat weten. Voor de echo met de geslachtsbepaling was ik het meest zenuwachtig van alle echo's denk ik. Daarna kun je echt gericht gaan shoppen en kleertjes kijken en dat is toch ooooh zo geweldig leuk :D .

@de mama's: Als ik jullie verhalen hoor, wordt ik nog veel ongeduldiger. Het klinkt allemaal zo fantastisch, dat mama zijn.

Wij zullen een flink kindje krijgen als ik mijn 40 weken uit doe. Gisteren op controle geweest bij de gyn en ons kindje weegt al 2,5kg. De gyn schat het geboortegewicht voorlopig op 4kg.

groetjes, Timonneke

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Desmo: ik wil jullie heel veel suc6 wensen met zwanger worden. Gezien je leeftijd natuurlijk helemaal. Maar geef niet op ooit wordt je geduld beloond kijk naar ons :)

hopefully: blijft lastig als de een wel wilt weten wat het wordt en ander niet maar ja komen jullie ook wel weer uit toch? Spannend en leuk dat jullie gaan verhuizen. Veel verandering in 1 jaar tijd dus, maar wel super leuke veranderingen. Ja wij hadden vroege echo omdat ze wilde checken of vruchtje in de baarmoeder zat. Heb namelijk 2 x zwangerschap buiten de baarmoeder gehad, althans dat vermoeden ze nooit 100% vast kunnen stellen.

timonneke: als de gyn je kindje 4 kg schat is toch niet heel erg veel? Was verder ook alles goed? Wanneer ga je met verlof schiet al op hé.

Nou ik ga stoppen mijn schatje huilt...............

9. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Timonneke, ik heb vlg week dinsdag (19e) de eerste echo. Mijn nicht (maatje 34) is ook net bevallen van een zoon van 4 kg. Het is een prachtig kindje en ik zie niet dat hij boven het gemiddelde zit, al is hij wel lang. Maak je maar niet druk, komt allemaal goed.

Jee, Vruchtje dat wist ik helemaal niet dat ze dat vermoeden. Ik moet ook komen om te kijken of het wel goed zit en ik heb op verschillende sites gelezen dat als je ICSI doet ze extra controle doen, waarom weet ik niet....dat gaan we dinsdag denk ik wel horen. Pfff nog een hele week.

Ben net wezen spinnen (fietsen) vind ik wel een beetje eng, maar ze zeggen dat sporten geen kwaad kan...dat het zelfs goed is voor je lichaam en de baby. Maar toch ben ik bang dat ik te wild doe. Heb in ieder geval geen steken.

10. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Volgens de gyn is 4kg een halve kg boven het gemiddelde, maar ik lig er niet wakker van. Beter zo dan een kindje dat te licht is.

@vruchtje: Ik ben al gestopt met werken sinds het begin van mijn zwangerschap. Er zat een bloeding achter het vruchtje en daarom moest ik thuis blijven en rusten.

@hopefully: Ik hoop voor je dat je dinsdag al een kloppend hartje mag zien, dan ben je toch al wat meer gerust.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

De naam veranderen hoeft ook zeker niet hoor!
    De eerste pagina bevatte meteen een uitnodiging dat anderen mee mochten schrijven...dus vandaar dat het onderwerp iets uitnodigender had gekund. Het is nu bij voorbaat een beetje "besloten".
    Ik snap dat wel hoor..zie de "Walvisjes" ;)
    We laten hem hier lekker zo :-D

Met ons gaat het heel goed! Het is wederom een ICSI baby (ook inderdaad wonderlijk...dat we dat geluk 2x mogen hebben!).
    We hebben het hartje al zien kloppen en na 21 mei (2e echo) mogen we weer naar de vk.
    Erg bijzonder allemaal!

Jullie een hele fijne zwangerschap, goede bevalling en prachtige baby(s)!

Elmo

12. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd Elmo, wat een geweldig nieuws dat het 2x via ICSI gelukt is.
    Kan jij mij vertellen of je met ICSI meer controles krijgt, ik heb zoiets gelezen op de site van het VU????

Had vannacht een afschuwelijke droom....droomde dat ik ineens zwaar ongi was geworden. Ik hoop niet dat ik iedere nacht zulke dromen krijg.

Vruchtje, nog even terugkomend op je verstandskies. Bij mij zijn ze alle 4 al verwijderd en ik had er gelukkig geen last van, geen hamsterwangen. Heb daarna meteen een zakje Brufen genomen, van dat spul ga ik zweven en dat was heerlijk :) Je hoeft er dus geen last van te hebben, maak je niet druk van te voren. Trouwens nu ik er over nadenk, ik heb onlangs een zenuwbehandeling gehad en moet 28 juli terugkomen voor een definitieve vulling (heb nu een noodvulling) Kan dit wel als je zwanger bent????

Timonneke, dat was dan ook schrikken dat je meteen vanaf het begin van je zw moest stoppen met werken? Hoe heb je dat allemaal ervaren?

Wies, hoe is het met je lies? .....en je buik, gaat hij al in de weg zitten :)

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Elmo: ook van mij nogmaals gefeliciteerd! Ik had al gereageerd bij het topic wat je had geopend bij "ik ben zwanger" :)

Hopefully: ik zou gewoon even navragen aan de tandarts. Het was voor mij in ieder geval niet verstandig om tijdens zwangerschap verstandskies eruit te laten halen. Weet niet of je verdoofd wordt bij zo een noodvulling want volgens mij is dat hetgeen wat ze liever niet doen.
    Maar wat die 2 miskramen betreft ben voordat we aan IUI begonnen 2 keer dus zwanger geraakt slikte toen wel clomid om eisprong op te wekken. Met 6 weken kreeg ik echo en er was helemaal niets in de baarmoeder te zien, wel had ik een positieve zwangerschapstest. Toen via bloedonderzoek bleek ik wel hcg in bloed te hebben. Om de dag moest ik naar zk om bloed te laten checken en echo. Op echo was steeds niets te zien en hcg in bloed bleef maar stijgen wat dus kon duiden op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Godzijdank is bij beide keren vanzelf het hcg gedaald, begon het vloeien en was miskraam dus zelf opgang gekomen. Steeds moest ik nuchter komen naar zk omdat ik elk moment geopereerd kon worden als hcg boven de 2000 zat. Gelukkig is het nooit zo ver gekomen. Want ik weet zelfs dat je daardoor een eileider kunt kwijtraken. Maar ben je in behandeling bij het VU?

Wies: hoe is het met jou? Krijgen we nog een buikfoto :)

Met de rest ook alles goed?

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

We krijgen, als we willen wel een extra uitgebreide echo met de 20 wk echo.
    Dit hebben we bij Ruben ook gedaan (bij de Prenatale Diagnostiek).
    Verder is het allemaal hetzelfde bij het UMCG :-D
    Gelukkig...ben het geziekenhuis wel zat ook.

15. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Wat een verhaal Vruchtje....ik hoop dat ze bij mij wel wat zien. Heb inderdaad gelezen dat je van bbm zw onvuchtbaar kan worden. Wat een geluk dat dat bij jullie goed is gekomen en jullie nu kunnen genieten van Finn. Zit in het AMC, wel Amsterdam (zoveel zal het toch niet verschillen tussen die ziekenhuizen?)

Elmo, een echo lijkt me heel erg leuk, maar ben inderdaad ook dat geziekenhuis zat. Hoop dat ik snel doorverwezen wordt naar een verloskundige

16. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Ja, was inderdaad schrikken dat ik niet meer mocht werken, en ik was in het begin dan ook heel bang dat het alsnog fout zou gaan. Al bij al is dat thuis zitten beter meegevallen dan ik hed gedacht. Ik doe men huishouden wat meer verdeeld, ga een keer extra naar men moeder en spreek wat meer af met vriendinnen. Voor de komst van de baby heb ik alles rustig in orde kunnen maken, heb de schuiven en kasten in de kinderkamer al 10 keer anders ingedeeld :D en men hond luistert veel beter dan voordien omdat ik een hele dag tegen haar kan praten :D .

groetjes

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hopefully: nee zal geen verschil in zitten hoor wat betreft ziekenhuis. Vroeg het meer af omdat je dan neem ik aan ook uit de buurt komt van Amsterdam? En natuurlijk is er bij jou wel wat te zien heb al spijt van mijn verhaal straks ga je je nog gekke dingen in je hoofd halen. Komt helemaal goed bij jullie :). Nog maar 6 dagen toch?

timonneke: inderdaad schrikken wat je werk betreft, maar gelukkig is alles goed gegaan met je zwangerschap en daar gaat het om natuurlijk. (had er even overheen gelezen sorry). Ga je wel weer aan het werk straks?

Finn slaapt nu lekker. Slaapt eigenlijk nooit rond deze tijd, maar ja lekker eventjes momentje om hier te beppen. Straks komen gezellig vrienden op visite dus ga er zo van tussen. Trouwens een nieuwe auto gekocht dinsdag kunnen we hem ophalen :)

18. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Nee geen spijt krijgen dat je het gezegd hebt.....ik had er al lang al over gelezen en het spookte al door mijn hoofd, maar ik wist niet dat jou dat is overkomen, het lijkt me verschrikkelijk, vooral als je daarna de mmm in moet. Ik ga er gewoon vanuit dat die smerige pillen (Utrogestan) zijn werk heeft gedaan. Wat is dat een bende, ben blij dat die niet meer hoeven....blijft overal aan plakken :)

Wat gaaf dat je een nieuwe auto gekocht hebt, is dat speciaal voor Finn of was je aan een nieuwe toe? Lekker toeren met je mannetje straks. Ik woon trouwens een 25 minuten van het zh, en zoals je misschien wel weet staat de ring altijd vast, dus tel het dubbele er maar bij op. Ben blij als ik daar straks niet meer naar toe hoef.

19. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Vruchtje, aangezien mijn man thuis is ga ik elke dag zingend naar mijn werk! Ik hoef me geen zorgen te maken en kom thuis wanneer het me uitkomt. Voorlopig zoorg ik ervoor dat ik een uurtje voor zijn laatste fles zeker thuis ben en ik zijn laatste fles kan geven. Ik heb me zelf door thuis te zitten en dan weer aan het werk te gaan gerealiseerd hoe graag ik mijn werk eigenlijk doe! Ik werk dan wel weer van thuis uit op woensdag dus dat scheelt ook wel... ik heb me gerealiseerd dat ik geen goede thuisblijfmoeder zou zijn :oops:

Wij hebben trouwens ook een nieuwe (ale, tweedehands dan) auto gekocht! We kunnen er in principe maandag om! Wat toevalli he!

Vandaag is noa exact 6 maanden geworden! Wat vliegt de tijd! We hadden vandaag een fotoshoot (nog een geboorte kado van Noa's meter) wat enorm leuk was! Noa heeft heel veel gelachen dus ik denk dat we wel leuke foto's gaan hebben. Ik zet er hier wel een paar op als we ze hebben :D

20. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hopefully, ik vind je banner trouwens heel mooi! Die utrogestan was idd een heeeeel smerig boeltje! Ik heb ze zelf 8 weken moeten gebruiken... was ik blij toen ik ermee mocht stoppen! Nog enkele dagen tot de eerste echo! Spannend zeker! Ik was doodsbang toen ik moest gaan (zoals alle andere meiden hier zeker) maar alles was wel goed!

Deel Deze Pagina