Zo zat ik dus ook even op mijn werk.....kwam allemaal weer even naar boven. Wat maak je dan een hoop mee in zo´n korte periode. Na zoveel jaar verwacht je inderdaad niet dat je nu in deze situatie zou zitten....allemaal genietend van een kleine (een paar nog in de buik)....en Marisha al uitkijkend naar een nieuw wonder.
Wies: ook ik hoop dat het niet tot inleiden hoeft te komen, maar dat die spruit gewoon zelf lekker de wereld wil binnenstromen. Hij vindt het wel prima lekker warm bij mama! Ik denk ook nog wel eens terug aan die periodes van zwanger worden, teleurstellingen, onzekerheden etc. En wat is het dan gaaf dat het ons inderdaad allemaal gelukt is. Hadden we toen echt niet durven denken. Ik merk ook dat jullie echte forumvriendinnen zijn geworden hoor Ik geef op een bepaalde manier om jullie allemaal Ik hoop ook dat we blijven kletsen hier ook al is iedereen straks bevallen en hebben we niet zoveel tijd. Vanmiddag zijn we op visite geweest bij vrienden. Finn heeft zich weer zo lief gedragen. Iedereen is ook dol op hem vooral zijn papa en mama. Morgen en woensdag werken en dan alweer lekker vrij. Timonneke: Vindt Noor haar fruithapje lekker? Geef jij het gepureerd of geprakt? Finn is nog niet zo op stukjes erin. Brood ging wel weer iets beter vandaag. marisha: suc6 met de 20 wk echo van de week!!
Hoi meiden! Wies, meid, ik leef echt met je mee hoor! Zo lang al last van voorweeën maar die kleine wil maar niet komen Ik hoop echt dat je niet te lang meer hoeft te wachten en dat ie zich nu toch snel aandient want straks ben je echt op voor je aan het zware werk moet beginnen. Zoals hopefully al zei, laat je lekker verwennen en vooral veel rusten (en als dat betekent dat je een halve dag in bed ligt... gewoon doen)! Misschien is het nu wel al aan het gebeuren (al ben je wss gewoon lekker aan het uitslapen)! Vruchtje, ik zag net dat Finn al 7 maanden is! En ook al een grote jongen zeg! Wat gaat het toch allemaal snel he! Begint hij nu al zo'n beetje te tijgeren? Hopefully, ook al weer 30 weken! De laatste 10 weken gaan in... Ik zag net dat je op 3 dagen na samen met mijn schoonzusje bent uitgerekend! Hopelijk beval je niet te vroeg want zo op oudjaar of met kerst bevallen lijkt me toch ook maar niets (voor ons qua sfeer misschien wel maar voor je kindje lijkt het me niet prettig om midden in de feestdagen te verjaren)! Ik heb het soms ook hoor, ben je lekker aan het denken aan bepaalde dingen en dan komt heel het verleden terug boven... zo bedacht ik me een paar weken geleden dat ik enkele weken voor mijn 30e verjaardag zal bevallen van ons tweede kindje. Daar had ik pakweg 1,5 jaar geleden nooit van durven dromen... maar zo opeens is het dan toch werkelijkheid... al die bange dagen dat je nergens op durfde te hopen, gewoon verleden tijd! Dat maakt je toch immens dankbaar he! Hier gaat alles goed maar de schrik zit er toch een beetje in. Bij ons is gisteren op kantoor bekend gemaakt dat een van onze partners (de grote baas dus) de mexicaanse griep heeft. Ik heb vrijdag nog met hem voor dossiers samen gezeten net zoals vele anderen afgelopen week. Ik ben dus meteen toen het nieuws bekend werd naar huis gegaan (ik kan gelukkig van thuis uit werken dus dat is niet zo'n groot probleem). Ik heb al laten weten dat ik deze week niet meer terug kom en volgende week enkel indien zich tegen dan geen nieuwe besmettingen voor doen! Incubatieperiode is 2 tot 7 dagen dus dat betekent dat ik nog tot vrijdag zelf de symptomen zou kunnen beginnen vertonen... ik hoop zo dat ik het niet heb. Ik ga me donderdag toch maar even bevragen voor die vaccinatie want ik moet deze maand nog naar Zwitserland en Rome dus ja, toch altijd een risico!
Morning girls, Wies hoe gaat het met je? Je houd ons wel bezig zo .we zitten allemaal aan het forum gekluisterd J maar dat vind ik niet erg hoor ..ben alleen bang dat ik straks de hele dag in spanning moet zitten voordat ik eens mijn computer kan checken. Normaal gesproken zit in op mijn werk niet op het forum, maar daar maak ik nu even een uitzondering voor. Grappig he, hoe je zo close met elkaar kunt worden ..en dan heb je elkaar nog nooit in het echt gezien. Jee, Marisha dat is niet fijn. Ik ken het probleem en de onzekerheid die het met zich meeneemt. Hier heeft het zoontje van de directeur de M. griep en was mijn baas de week ervoor ook ziek. Of hij hetzelfde had is niet bekend .maar ik werk wel 1 op 1 met de directeur. Verder horen wij een hoop mensen in de omgeving. Het maakt je wel onzeker en bij ieder snifje en kuchje bij jezelf denk je .o nee toch. Ik troost mezelf met de gedachte dat het in principe niet veel erger is als de gewone griep. Blijf goed mijn vitamines slikken en zorg dat ik goed eet en de zieke mensen niet opzoek. Ik durf geen vaccinatie te nemen omdat ze daar zo tegenstrijdig in zijn en ik geen risico voor de kleine wil nemen. Ik ga het nog wel met de VK bespreken, maar daar moet ik volgende week pas heen. Vruchtje, trekt Finn ook van die leuke gezichten als hij eet ..vind ik zo schattig bij kleintjes die voor het eerst nieuw voedsel en nieuwe smaken ontdekken. Nog 1 dagje werken en dan 2 dagen vrij voor het nieuwe huis. Vrijdag wel weer gewoon aan het werk. Voor mijn eigen best wil, daar is het toch iets rustiger en maak je je minder druk dan dat je tussen de verbouwers zit. Gister trouwens een sollicitatie gesprek gehad voor een vervangster in mijn verloftijd. Jee, das toch wel heel erg raar. We hadden wel een hele leuke meid, waarbij ik een goed gevoel heb. Nog 21 dagen werken .
marisha, dat is toch even schrikken idd, hopelijk heb je het niet overgenomen. Anders voor de zekerheid even laten checken bij de ha. Wel f ijn dat je thuis kunt werken. hopefully, morgen de grote dag! en nog maar 21 dagen werken, dat is idd niet veel, klinkt dichtbij dan hè. Het gaat ook allemaal zo hard. Veel plezier morgen met het in ontvangst nemen van de sleutel! vruchtje, lijkt me heerlijk als je mannetje zo in de smaak valt bij iedereen, dan ben je écht een apetrotse moeder denk ik. Heerlijk! Ik kom nu net uit bed (je had gelijk marisha,lekker uitgeslapen), ik was om 8 uur er al even uit, maar ben terug gegaan, geen wekker gezet, en heb lekker lang geslapen dus. En ik heb vannacht zelfs goed geslapen, wel even wakker van de rugkrampen, maar daarna gelijk weer goed kunnen slapen. Dus na een week weer eens wat bijgeslapen,heerlijk. Maar ben verder dus wel goed beroerd, vandaar dat ik terug naar bed ging. heb dit elk jaar, begint zo, en dat wordt vaak een voorhoofdholteontsteking. Dus dat probeer ik nu te voorkomen door veel te stomen, snuiten, stomen, snuiten. Straks ook even een zoutoplossing halen, dat werkt ook altijd wel goed. Hopelijk zet het niet al te ver door, want dat kan ik natuurlijk niet gebruiken nu! Verder dus nog rustig, morgen de ctg, en ik vraag dan of ik mss niet een veter of ballonnetje geplaatst kan krijgen. Ik las dat dat ook een manier is om de boel op gang te kunnen krijgen. Fijne dag nog meiden!!
Wies: jammer dat het nog niet is begonnen......(kan natuurlijk nu anders zijn. Succes morgen met de ctg en vervelend dat je je zo beroerd voelt. Ik hoop dat dat snel overgaat want dat kan je er inderdaad nu niet bij hebben. Marisha: snap dat je ongerust bent. Maar de kans dat je besmet bent is natuurlijk gelukkig relatief klein. En juist als zwangere denk ik dat je er minder vatbaar voor bent omdat je lichaam dan juist veel sterker is. Goed in de gaten houden en bij de eerste klachten aan de bel trekken. Lijkt me ook lastig die overweging om wel of niet te laten inenten. In dit land of Belgie laten ze toch geen zwangere vrouwen inenten als het kwaad zou kunnen? hopefully: veel succes in jullie nieuwe huis. Pfff aan de klus dus (althans vooral manlief natuurlijk). Lijkt me ook raar inderdaad dat je nu iemand anders moet gaan aannemen en inwerken, dan kan je je steeds meer voorstellen dat je straks lekker 4 maanden weg bent. Hoe lang heb je verlof misschien nog vakantie aan vast geplakt. En hebben jullie al een naam of meerdere? timonneke: bij jou ook alles goed? Vandaag gewerkt. Trok de deur vanochtend achter me dicht en had even moeite om de kleine te missen de hele dag. Gelukkig was mijn man thuis dus dat scheelt weer. In de loop van de ochtend kreeg ik mms zo een lieve foto van de kleine . Was heel blij dat ik om half 5 weer plankgas naar huis kon rijden. Toen lekker een half uur met hem gespeeld en geknuffeld. Lekker ze eten gegeven in bad gedaan heerlijk zo bezig met ons kindje. Nog even en dan hebben jullie ook je kindje in je armen wies en hopefully en marisha ook natuurlijk. ps. ook ik merk echt wel dat we close zijn met elkaar. Nu er weer iemand op het punt staat te bevallen kijk ik zodra ik de gelegenheid heb of het forum voor nieuws. Nu voor Wies over 10 weken voor hopefully en over 20 weken voor marisha
@wies: Hopelijk wordt je inderdaad niet ziek! Succes morgen met de ctg. @hopefully: Jij kan aftellen tot je verlof! Tegen de tijd dat jij thuis bent, moet ik bijna terug gaan werken. Succes met het werken in je nieuwe huis! @marisha: Dat zal inderdaad wel schrikken zeijn, maar ik denk ook dat de kans niet zo heel groot is dat je besmet bent. Direct naar je huisarts gaan als je je niet lekker voelt. @vruchtje: Noor vind haar fruit heel lekker. Ik mix het in de baby cook, maar stoom het niet. De eerste dagen maakte is het heel fijn, maar nu zitten er al iets meer brokjes in en dat gaat goed. Ik geef haar nu een halve appel, een halve banaan, het sap van een sinaasappel en 1 betterfoodkoek. Dit eet ze helemaal op. Hoe maak jij het klaar? Hier goed nieuws. Een vriendin van mij is 3 maanden geleden haar kindje verloren. Ze was bevallen op 25 weken, maar haar dochtertje is helaas na een week overleden. Maar nu is ze terug zwanger, ben echt super content voor haar! Ze verdient het! Noortje doet het goed. We hebben onze salontafel aan de kant geschoven, zodat ze lekker kan rollebollen op het tapijt. We leggen haar in het midden, en dan rolt ze tot ze aan de kant is, en dan leggen we haar terug in het midden. Ze amuseert zich rot, lachen dat ze dan doet!
Hoi meiden, Bedankt voor jullie geruststellende woorden hoor! Wies, hopelijk zet het deze nacht eens door en is die monitor morgen niet nodig! Vruchtje, ik kan me voorstellen dat je Finn zo mist hoor! Ik ga een paar keer per week met Noa in bad, dat neemt niemand me af hoor. Een halfuurtje echt tijd voor hem alleen (en natuurlijk genieten van alle aandacht die ik dan van hem krijg)! Timonneke, ik zie het al helemaal voor mij, Noor die over en weer rolt! Ik kan me voorstellen dat ze zich rot lacht... zo grappig he! Hier vanavond weer goed gedaan... ben met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Was er in geslaagd om mijn knieschijf uit mijn knie te draaien. Heel erg pijnlijk maar eens in het ziekenhuis heeft de dokter hem terug op de goede plaatst gezet! Resultaat wel dat ik nu een tijd niet meer op mijn been mag steunen en eigenlijk moet rusten! Heel dom van mij...
Ai Marisha, klinkt niet goed. Zal wel niet makkelijk zijn dat je er niet op mag steunen, met die dikke buik en dan de zorg voor Noa...
Marisha hoe krijg je dat nou voor elkaar...heb je dat al vaker gehad? Lijkt me zo pijnlijk. Doe maar rustig aan. Wies, hopelijk komt het vandaag niet zover, maar mocht ik niet meer online zijn dan wens ik je heel veel succes en sterkte in het ziekenhuis met de ctg. Ook hoop ik dat je je al iets beter voelt en dat je geen voorhoofdholtontsteking krijgt, dat ios ook geen pretje en je hebt nu wel iets anders aan je hoofd. Ik probeer vanavond even te komen kijken of er al nieuws is. Timonneke, wat leuk dat Noor zoveel plezier heeft in het rollen. Dat babyhapje: sinaasappelsap, geprakte banaan en een kinderliga maakte mijn moeder ook altijd en ik moet je eerlijk zeggen dat ik het heel soms nog eens maak, vind het zelf ook lekker. Vruchtje, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om ´s morgens de deur uit te gaan zonder je mannetje. Wel leuk dat je lief een mms heeft gestuurd, zo is hij er toch nog even bij. Volgens mij weet die van mij niet eens hoe hij moet mms-en. Sms-en kan hij wel, maar hij is mer van het bellen. ........en het klussen .....hihihihi, dat mag hij de aankomende weken weer bewijzen. Eva en SRB hoe is het met jullie?
Wies zich nog niet gemeld deze morgen? Ofwel is het begonnen ofwel heeft ze een heerlijk nachtje gehad en ligt ze nog in haar bedje! Ik kom nog regelmatig eens piepen vandaag! Hopefully, ow ja, ik vind die zelf gemaakte fruitpap ook zo lekker! Zou het nu nog kunnen eten... spijtig genoeg geven wij fruitpap van olivarit (Noa verdraagt de vers gemaakte met sinaas niet met zijn reflux)! We gaan binnenkort wel beginnen met wat stukjes fruit af en toe ipv fruitpap! En mijn knie... tja, hoe krijg je zoiets voor elkaar... goede vraag. Ik stond op de puzzelstukken van Noa en wou rond mijn as draaien maar mijn voet bleef staan En ja, toen was het gebeurt he! Heb denk ik de hele straat bij elkaar geroepen van de pijn... maar Noa sliep erdoor Goed voor hem! Zolang ik nu gewoon blijf liggen en mijn been niet beweeg doet het geen pijn en dat kan ik beter doen want ik mag maar 4x 1g dafalgan per dag nemen tegen de pijn... ze hebben wel gezegd dat als je het een keer voor hebt gehad, je het sneller nog eens voor kan hebben, dus zal maar erg beginnen oppassen!
marisha, auw! dat klinkt niet echt prettig idd. Hoe krijg je het voor elkaar zeg? Nou, wordt even rustig aan voor jou dus. Hopefully, goed klusweer vandaag! Veel plezier met je huisje!! timonneke, da's goed nieuws idd van je vriendin. Vreselijk lijkt me dat om je kindje te verliezen, en zeker als je al zo'n eind bent. En voor jou ook wat fijner denk ik. Het lijkt me erg moeilijk om met je kindje te pronken en erover te praten bij iemand die een kindje verloren heeft. Hopelijk gaat alles goed nu bij d'r, en kunnen jullie straks lekker samen met de kindjes op pad. Hier wel weer een aardig nachtje gehad met niet al teveel voorweeen. Wel nog steeds snotverkouden, maar ik denk dat ik er op tijd bij was om te voorkomen dat het een of andere holteontsteking zou gaan worden. Nou, ik ga maar eens douchen, en naar het zh voor de ctg. Hopelijk werkt de gyn een beetje mee om het in te leiden met gel ofzo, want ik ben al niet zo'n doordouwer. Als ik daar dan eenmaal zit laat ik me altijd zo makkelijk omlullen. Maar nu wil ik het echt doorzetten! Ik laat straks meer weten! xxx
Ow Wies, gelukkig heb je wat beter geslapen en ben je helemaal klaar voor het grote werk! Gelukkig ben je ook niet helemaal ziek aan het worden... Hopelijk werkt de gyn nu ook nog mee en gaan ze er iets aan doen! Ik duim voor je! Hopefully, helemaal vergeten maar vandaag is de grote dag! Zet je mannetje maar fijn aan het werk
Zo, dat was even een ochtendje in het zh. Alles was goed gelukkig! De gyn was erg meegaand, die zei als je zelf wilt dat het eerder ingeleid wordt, kan dat altijd. Ik wilde natuurlijk wel weten hoe hij erover dacht, of het verstandig enzo. Hij heeft nog een echo gemaakt en het vruchtwater raakte al ver op en de placenta werd ook al oud, dus hij had zelf ook niet gewacht tot 42 weken en vond het verstandig om het dus al eerder te doen. Nu moet ik morgen om 7.30 u. alweer terug zijn op de kraamafdeling. dan gaan ze kijken hoeveel ontsluiting er al is. Mocht het al 3cm zijn kunnen ze gelijk de vliezen breken en is ons kindje er morgen al (aaaahhhhh). Zo niet, dan krijg ik eerst nog een veter of ballonnetje om verdere ontsluiting te krijgen, wat dan 1 tot 3 dagen kan duren. Dus al met al krijgen we binnen 4 dagen ons kindje!! En hopelijk morgen al! Vind het nu wel érg spannend allemaal, dit zal wel een slapeloze nacht worden denk ik...
Super Wies! Misschien heb je morgen je mannetje eindelijk in handen! Spannend...!!!! Ik ben ook 's morgens moeten binnen gaan, is echt een raar gevoel, wetende dat je buiten gaat MET je kindje! Ik duim voor je dat het morgen al mag gebeuren! Hoe lang blijf jij in het ziekenhuis na de bevalling?
geen idee, normaal als je poliklinisch bevalt mag je al binnen een paar uur naar huis, maar ik denk bij een inleiding dat je wel een nachtje moet blijven. maar dat vind ik helemaal niet erg, kan ik even wat bijslapen, en we zijn in goede handen dan daar. alleen kan ik dan niet hier posten. ik heb wel een buddy bij de oktobermama's die ik dan sms, dus die plaatst het bij de oktobermama's. dat zouden jullie in de gaten kunnen houden. Of ik zou 1 van jullie moeten smsen als jullie dat zouden willen. Als jullie morgen niets van me horen kunnen jullie er vanuit gaan dat ik moet blijven en dat het gelijk doorgaat. Krijg ik een veter, dan ben ik 's middags weer thuis en gewoon online! Ik hoop natuurlijk het 1e!
Oh Wies, zo spannend! Ik hoop met je mee op het eerste hoor! Misschien hebben jullie morgen jullie zoontje al in jullie armen! Ik hou zwpg in het oog (zou je mijn gsm nr wel willen geven maar NL - BE is misschien niet zo interessant).. misschien wil vruchtje wel je MMM buddy zijn (indien niet, hou ik me aanbevolen)!
Hele tekst getypt is die weer weg nu even korter dus. Wies: ik wil je buddy heel graag zijn. Ik stuur je een PB met mijn nummer. Ik ben nu lekker vrij dus kan snel plaatsen hier. Fijn dat ze je gaan helpen nu het heeft ook wel lang genoeg geduurd. Wie weet nog spontaan vannacht zou kunnen hoor je wel meer. Als ik je niet meer spreek heel veel suc6 je kan het Marisha: oei meid dat klinkt pijnlijk van je knie. Gaat het nu al wat beter? Nou ik spreek jullie waarschijnlijk morgen weer. Kwam voornamelijk voor nieuws van Wies kijken. liefs