Jep moet om 10.30 uur heen. Gister de uitnodiging voor de griepprik gehad, dus die zullen we gaan bespreken. Ik hoor steeds meer verhalen die een link leggen met het des-hormoon. Daar moet ik echt niet aan denken. Het schijnt dat mijn mannetje ook in aanmerking komt, omdat die kleine starks kwetsbaar is na de geboorte. Wies krijg jij ook een oproep? Zou anders toch raar zijn dat ik hem wel krijg en jij niet omdat je net bevallen bent.
@wies: Wat een mooi mannetje heb jij daar! Je mag er trots op zijn, echt super schattig! Geniet maar van jullie weekje vrij met jullie drietjes! @hopefully: Succes bij de vk! Ik ben ingeënt via mijn werk, en mijn man gisteren bij de huisarts (omdat we een kindje hebben jonger dan 6 maanden). Mijn nicht is 24 weken zwanger, en haar gyn raadde haar ook aan om zich te laten inenten. Hoe vorderen de werken in jullie huis? @vruchtje: Veel plezier bij het babyzwemmen! Wat erg dat je mams nu weer met de mex griep zit, het zit haar echt niet mee. Hopelijk knapt ze snel op!
hopefully: en wat adviseerde je vk? Hier is Finn ook niet echt lekker. Eind van de dag had hij 38,5 koorts. Hij voelde ook behoorlijk warm aan. Om 19.00 uur stortte hij in en ging hij lekker slapen. We houden het goed in de gaten want vind het wel weer gelijk eng!
De vk was voorzichtig in wat ze zei en ze begreep mijn angst, maar al met al kwam het er op neer dat ze het wel adviseerde. Verder doet de kleine het goed. Het huis gaat ook lekker. Ze lopen op schema. Vandaag de kozijnen van de babykamer in de grondverf gezet. Het stucwerk dar is nog wat vochtig, maar hopelijk kunnen we zondag starten met het sauzen van de muren. Hou Finn maar goed in de gaten. Ik vind het normal al zielig als ze koorts hebben. De vk gaf trouwens bij mij aan dat zij niet zo bang was voor die kleine, omdat ze vaak genoeg afweerstoffen binnenkrijgen, maar meer voor mij, dat ik geen longontsteking krijg of iets aan mijn hart. Ik daarintegen ben banger voor mijn kleine dan voor mijzelf.
@vruchtje: Hoe gaat het nu met Finn? Is hij al wat beter? @hopefully: Fijn dat de werken op schema lopen. Ook fijn dat alles weer in orde was met de kleine, is altijd leuk om te horen. @wies: Lekker aan het genieten van je kleintje? Bijzonder hè, die eerste momenten?! @marisha: Hoe gaat het met je knie? En wanneer was Noa zijn verjaardagsfeest ook alweer? En begint hij al wat te stappen of nog niet? Noor geniet echt van haar groenten en fruit, haar flessen daarentegen wil ze steeds minder. Ik probeer haar nu tussenin een klein flesje bij te geven, omdat ze die van 's morgens en 's avonds niet altijd leeg drinkt, en op kind en gezin hadden ze liefst dat ze nog 500ml melk per dag dronk. Van haar melk geeft ze ook vaak wat terug, en met haar vaste voeding is dat niet, misschien daarom dat ze dat liever heeft? Verder doet ze het echt goed, ze ligt continu te rollebollen op haar speelmat, en lachen dat ze dan doet. Soms echt met geluid, zo'n echte schaterlach, is super om te horen .
Hopefully: goed om te horen dat de controle bij de vk weer goed was. Nu de vk adviseerde het wel te doen, ga je het dan ook doen? Fijn dat alles op schema gaat met jullie huis. Wanneer is het de bedoeling dat jullie echt over gaan? Nog iets van 3 weken werken zeker en dan heerlijk verlof...................!! timonneke: leuk he om die kleintjes zo te zien genieten van eten. Finn wordt ook helemaal enthousiast als hij ons al ziet aan komen met eten ook ze broodje gaat er met smak in! Hij eet nu al een halve boterham. Jullie hebben dus ook al zo een vrolijk kindje, leuk hoor als ze zo lachen met geluid kan je dan helemaal van genieten. marisha: hoe gaat het met jou en voornamelijk met je knie? Collega op kantoor bij jullie had toch ook mexc. griep? Jullie nog niet aangestoken hoop ik. Wies: jij bent vast en zeker lekker aan het genieten van Sam. Is de kraam vandaag voor het laatst geweest?? Pfff wat gaat de tijd snel Sam alweer een week. doegie allemaal
Hoi meiden! Wies, wat een prachtige foto's van jullie ventje! Geniet ervan! Hopefully, lekker aan het klussen lees ik! Fijn dat het zo vooruit gaat. Wat de griepprik betreft ben ik er ook erg onzeker over maar begin nu toch meer naar ja dan naar neen te neigen... volgende week nog eens mijn mijn ha bespreken en dan zie ik wel. Vruchtje: de collega's hebben mij gelukkig nog niet aangestoken... maar ze vallen wel als vliegen bij ons. Tot nu toe al zeker 6 gevallen van mexicaanse griep op onze verdieping... ik blijf nog wel even van bureau weg (met knie kan het ook niet anders)! Hoe gaat het met je mama ondertussen? Heeft ze de griep al over wonnen? Timonneke: wat fijn dat Noortje haar groenten en fruit zo goed eet! Bij ons dronk Noa 2* 270 per dag tot hij met boterhammetjes begon (nu normaal 2* 240 tenzij hij zijn fles niet leeg eet)! Volgende week bij K&G langs... eens vragen hoe het met zijn voedingspatroon staat nu... @ All: Noa is gisteren 1 jaar geworden... wat vliegt de tijd toch! We hebben vandaag zijn feestje gehad. Voor foto's => check facebook! Hij heeft erg van het feestje genoten: veel aandacht, veel kadootjes en lekkere taart... wat wil een kind nog meer!
Marisha, nog van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Noa. Ik heb de foto´s even bekeken op facebook en ze zien er erg leuk en vooral lekker uit.....dat chocolade taartje zorgt er nu al een paar minuten voor dat ik aan niets anders meer denk Je ziet dat Noa echt heeft genoten. Hoe gaat het met Finn, is hij al weer helemaal opgeknapt? En je moeder Vruchtje? Timonneke, wat goed dat Noor geniet van haar eten en wat leuk he als je die kleintjes zo hoort lachen. Doet me denken aan dat filmpje op internet YouTube - 4 Laughing Babies dan kom ikzelf ook niet meer bij. Wies, hoe gaat het met jou en de kleine Sam? Lekker aan het genieten met z´n 3? Hier inderdaad nog steeds druk met het huis. Probeer wel rustig aan te doen, maar je bent er toch steeds en probeer iedereen ook te voorzien van drinken en eten en dan weer een rondleiding te geven voor nieuwsgierig bezoek of even naar de bouwmarkt te gaan. Je blijft wel in de weer. Ga zo op mijn gemak met mijn moeder wat raam kozijnen proberen te schuren en schilderen. Is ook altijd een rot klus, vooral als je het goed wilt doen. Verder vanmorgen lekker rustig aangedaan. Op 16 december hebben we de definitieve overdracht van ons huidige huis. Nog steeds niet besloten of ikvoor de griepprik zal gaan. Probeer er veel mensen over te spreken en te kijken naar hun argumenten, maar iedere keer is het weer anders. Probeer ook het nieuws en internet een beetje te volgen. Het blijft een moeilijke keus, niet voor mijyelf want dan weet ik het wel, maar wel voor die kleine. Fijne dag allemaal!!!!!!
Marisha: nog van harte gefeliciteerd met Noa zijn 1e verjaardag, toch echt weer een mijlpaal! Het zal vast een geslaagde dag zijn geweest. Goed dat je ver van je collegas vandaan blijft hopefully: ik heb dat filmpje ook even bekeken van die lachende babys echt super zeg. Doe maar lekker rustig aan en wat die griepprik betreft kan ik je ook niet helpen, het blijft een lastige beslissing, maar zoals ik al had gezegd zou ik hem denk ik wel gaan halen. Wies: Gaat bij jullie ook alles goed en met Sam? Genieten lekker! Had nog nieuwe fotos op hyves gezien hij is echt zo leuk Timonneke: bij jullie ook alles goed? Mijn moeder is nog steeds behoorlijk ziek helaas. Waarschijnlijk ook door alle operaties en ziekenhuis verblijven heeft ze lage weerstand en duurt het misschien langer. Met Finn gaat het redelijk hij heeft geen koorts meer gelukkig, maar wel veel hoesten. Zo sneu als je dat hoestje dan hoort vanuit zijn bed. Ook slaapt hij veel meer, maar hij zal het wel lekker nodig hebben. Gisteravond met vriendin drankje gedaan in de stad en lag om 1.30 in bed. Poeh valt wel heel erg tegen als de kleine dan om 6.15 wakker is, maar als je hem dan weer ziet ben je gelijk niet meer moe. Manlief is werken maar rond 14.00 uur thuis wel gezellig dus en dan komen er gezellig vrienden borrelen van middag. Geniet van jullie weekend
hoi meiden, hier alles ok! ik knap zelf ook langzaamaan op, maar ben nog erg zwak hoor. de hechting doet ook nog pijn, maar het blijkt ook dat ze het te strak gehecht hebben. Maar goed, met sam gaat het heel goed, die zit nu al 380 gram boven zijn geboortegewicht! het is een pienter mannetje, kijkt veel rond, lacht al best vaak, waarschijnlijk toch omdat ie bijna 2 weken later was. hopefully, leuk dat het al opschiet in jullie huisje! geniet ervan hoor! en wat betreft de griepprik, volg je gevoel zou ik zeggen, niemand kan voor jou die keuze maken. ik krijg zelf ook een oproep, maar de huisarts adviseerde eerst wat aan te sterken. dan doe ik het wel hoor, mijn man ook, maar goed, ik heb geen kindje meer in mijn buik, dus dan is de keuze iets gemakkelijker. marisha, lang zal ze leven,lang zal ze leven in de gloria, in de gloriiiiaaa, in de gloooriiiiaaaa! hiep hiep hoera! gefeliciteerd met noa! vruchtje, balen zeg dat je moeder nog zo ziek is, echt heel sneu voor haar. (en voor jou en finn natuurlijk ook) heel veel sterkte gewenst! timonneke, leyuk hoor dat noa het zo goed doet, klinkt zo leuk die verhalen van je! lijkt me ook weer een erg leuke leeftijd! geniet ervan hoor!
@wies: Fijn te horen dat het zo goed gaat met jullie kleine man! Ben je met bv begonnen of meteen met kv? En hoe gaan de nachten, moet je er dikwijls uit en gaat hij makkelijk terug slapen? Ik heb ook bloed moeten bijkrijgen na mijn bevalling, en heb me ook nog een hele tijd wat zwakjes gevoeld. Omdat ik een lage bloeddruk bleef hebben en me nog slap voelde heb ik ijzetabletten moeten innemen, en na een tijdje ging het dan toch veel beter. Geniet er nog van! @marisha: Hele mooie foto's van Noa zijn verjaardagsfeest! En wat een mooie bumba taart! Zag er inderdaad heel lekker uit! Hoe gaat het nu met je knie? Ben je op ziekenkas of werk je van thuis uit? En met het buikje alles in orde? @vruchtje: Leuk dat je er even tussenuit kon met een vriendin, ik ben zaterdag ook met oude klasgenootjes gaan eten, en heb er ook ongelooflijk van genoten. Goed dat Finn al wat aan de beterhand is. En inderdaad, het kan wat langer duren voor je mama weer genezen is omdat haar weerstand momenteel wat minder is. Hoe gaat het intussen met haar? Wauw, al een halve boterham! Wat doet hij dat goed! Mag je die boterhammetjes droog geven in het begin of moet je ze wat in de melk doppen ofzo? Wist hij goed wat hij er mee moest de eerste keer? @hopefully: De verhuis en je verlof komen stilletjesaan dichterbij, en dan nog even en je meisje mag gaan komen. Dat filmje is inderdaad lachen! Als je zo 4 van die lachebekjes op je bed liggen hebt!
Goedemorgen, Allemaal druk druk druk dat het hier zo rustig is. timonneke: wij deden hier een beetje magarine op de boterham intussen gaat er af en toe ook wat lekker op. Geprakte banaan en jam van zonnatura. Smeerworst en kaas zijn favoriet, maar mag je niet teveel geven. Hij wist eigenlij van het begin wel goed wat hij er mee moest heeft het nooit uitgespuugd ofzo. Eerst at hij maar 5 stukjes en nu al een halve boterham zonder korst. Van de week had hij bij pappa zelfs een hele op Mijn moeder is nog steeds ziek en gister is de huisarts langsgeweest en ze heeft ook een lichte longontsteking. Nu antibiotica gekregen en dat zou moeten helpen. HA zei dat ze ook niet meer besmettelijk is dus ga straks even bakkie thee bij haar doen want ze Finn alweer 1,5 week niet gezien. Finn is gelukkig weer aardig de oude alleen nog beetje last van hoesten. Wij hebben inmiddels ook de oproep gekregen voor zijn inenting van de mexc. griep. Nou ik heb weer genoeg gekletst. De rest laat ik weer aan jullie over ha ha!!
Het is inderdaad maar stilletjes hier... @vruchtje: Genoten van je bezoekje bij je mams? Hopelijk slaat de antibiotica snel aan zodat ze zich snel wat beter voelt. Gaan jullie finn laten inenten? En heb je nog iets van vers eten geprobeerd? Eet hij van fruit wel vers of ook enkel potjes? En hoe gaat het met de rest en de kindjes? Hier alles goed, gisteren Noor een keertje laten wegen en meten, ze is nu 6,390 kg en 64 cm.
Hoi allemaal, alles goed met iedereen? timonneke: mijn moeder is weer helemaal beter echt fijn dus! Ja wij gaan Finn wel laten inenten dinsdag is hij aan de beurt en ik vind het wel sneu hoor. Eten gaat hier wat beter gisteren vers gemaakt en ging redelijk af en toe hapje uit potje er doorheen. Omdat hij nu ook brood krijgt is hij ook meer gewend aan stukjes dus dat is ook lekker. Banaan hoef ik nu niet meer te pureren maar gewoon lekker prakken met een vork. hopefully: hoe gaat het met de vorderingen in jullie huisje? En ben je je buik al zat of valt het nog wel mee? Wies: hoe is het met Sam en jullie zelf natuurlijk? Lekker met ze drietjes aan het genieten. marisha: hoe is het met jouw knie? Doe maar goed rustig aan. Hier gaat alles goed. Iedereen is weer hersteld gelukkig. Vanochtend gezellig op visite geweest bij mijn zus en nu slaapt ie weer lekker. Straks hopen we dat het droog is zodat we even lekker naar buiten kunnen. Bah bah die regen! liefs
Eindelijk weer een momentje om te posten....druk druk druk, maar zo te zien ben ik niet de enige. Wat is het hier rustig. Vruchtje wat fijn voor je mama dat ze weer opgeknapt is. En lekker dat Finn zo goed eet. Marisha hoe gaat het met je buik, groeit hij al lekker Hopelijk weinig complicaties....en je knie, zit er al iets verbetering in? Nog steeds niet naar je werk? Timonneke, Noor gaat ook lekker. Wies hoe gaat het met je. Ben je alweer een beetje op krachten gekomen. Hoe gaat het met jullie wondertje. Hier druk met het huis...misschien iets te druk. Gister echt liggen kramperen op bed, dacht dat ik spontaan ging bevallen, had zo´n pijn in mijn buik. Had zaterdag de hele babykamer in de verf gezet en zondagochtend naar de sportschool en daarna nog naar het huis. Maar niet meer doen. Kleine beweegt nog wel prima. Vandaag laatste dag alleen opmijn werk, vanaf morgen komt mijn vervangster....spannend. Komt wel dichtbij hoor.
@hopefully: Rustig aan doen hoor! Het is voor jou nog wat te vroeg om te bevallen! Wel fijn dat de werken aan jullie huis vorderen. Vanaf morgen samen met je vervangster, dan komt je verlof dichterbij! @vruchtje: Goed dat iedereen daar bij jullie genezen is! Ik ben blij dat het beter gaat let finn zijn eten, nu zal hij er wel aan wennen. @wies: Druk met je kleine Sam? @marisha: Hoe gaat het met je knie?
Oh meiden even een ego berichtje. Finn heeft gisteren zijn inenting van de mexc. griep gehad. Vannacht om half 1 werd hij wakker krijsend en ook niet te troosten echt zo zielig om hem zo overstuur te zien. Toen zijn koorts opgenomen omdat hij echt kokend aanvoelde en hij had inderdaad vrij hoge koorts. Toen huisartspost gebeld wat tips gekregen waar we op moeten letten enzo. Na paracetamol en flesje melk is hij uiteindelijk in de loop van de nacht in slaapt gevallen. Vandaag moest ik eigenlijk werken maar ga natuurlijk niet als hij zo ziek is. Nog steed hoge koorts. Probeer onze huisarts te bellen maar continue in gesprek grrrrrrrrrr. Rij er straks anders wel langs dan vraag ik over mijn schoonmoeder even hier oppast. Nu slaapt hij gelukkig die arme schat. Gisteren moesten wij zelf gewoon huilen zo erg was het met hem. Nou ik hou jullie op de hoogte. liefs een bezorgde vruchtje
@vruchtje: Wat zielig dat Finn zo ziek is, hopelijk wordt hij snel weer beter! Laat maar weten hoe het bij de huisarts geweest is.
Jee meis, wat naar dat Finn zo naar reageert op zijn vaccinatie. Je hoopt toch dat als je je laat vaccineren dat je nergens last van krijgt. Die hele Mex. griep brengt al de zenuwen en menige twijfels met zich mee en als je kleine man er dan ook nog eens zo'n hoge koorts van krijgt....bah! Hopelijk zakt het snel. Ben benieuwd wat de dokter er van zegt en wat hij er mee gaat doen. Sterkte!!!