@vruchtje: jaja, ik ga zeker weer aan het werk erna, niet meer gaan werken kunnen we voorlopig financieel nog niet aan. Ik moet wel pas terug gaan als de kleine 6 maanden is (5 maanden borstvoedingsverlof en dan nog al mijn verlofdagen van dit jaar opnemen). Wat leuk een nieuwe auto? Heb je speciaal een grotere gekocht om de kinderwagen enzo makkelijk kunnen mee te nemen? @Marisha: een half jaar al, wat een grote jongen al. Leuk zo'n fotoshoot, ben benieuwd om de foto's te zien!
Mijn ooievaar liep niet hard genoeg door ...dus dacht zet er maar een puzzel neer. Jee, toe maar...Marisha ook een nieuwe broem broem. Wij hebben vorig jaar een nieuwe gekocht, waarop we natuurlijk meteen de vraag kregen, waar de kids blijven. Toch wel apart dat mensen dat altijd samen associëren, een verbouwing, een nieuw huis, een nieuwe auto...alsof dat allemaal moet als je een kleintje krijgt. Al is het wel makkelijk als de kinderwagen in de auto kan. Wies, Eva, SRB hoe is het met jullie? Wies, hoe is het met je been en je rug? Nog een paar nachtjes....heb je een sterk gevoel? Eva, hoe is het met jou en de meiden, gaan de nachten goed? SRB, doet je internet het alweer...gaat het goed met jullie mannetje, lekker aan de wandel het pleintje laten zien waar mama met haar dikke buik zat? Timonneke, ga je straks dan weer naar dezelfde werkgever toe? Of begin je aan een hele nieuwe baan?
@hopefully: ik ga terug naar men vorige werkgever ja, ik werkte er nog maar 4 maanden toen ik moest stoppen met werken, dus zal me er weer terug mogen inwerken. Ik zie dat jij uitgeteld bent op 14 januari, mooie dag om te bevallen, is op mijn verjaardag. Wij hadden dik 2 jaar geleden een nieuwe auto gekocht, en hadden toen een monovolume gekocht met het oog op kinderen, we zaten toen nog niet in de mmm. Nu ons kindje bijna geboren wordt, zijn we al bijna terug aan een nieuwe auto toe .
Wat super dat je weer terug kan naar je werk. Volgens mij zullen niet alle bedrijven daar erg makkelijk in zijn. 14 januari is natuurlijk nog niet zeker, is mijn eigen rekensommetje, maar wel grappig op jouw verjaardag
timonneke, zozo, dat is al een flinkerd! Maar beter iets te zwaar dan veel te licht toch? gaat al wel opschieten! en lekker 6 maadjes thuis straks, heerlijk! vruchtje, jeetje, je hebt voor je zw.schap al wat achter de rug gehad zeg, gelukkig dat het goed af is gelopen en dat finn een hartstikke gezonde jongen is! en een nieuwe auto, wat groter waarschijnlijk, of niet? marisha, noa alweer 6 maanden? wat gaat dat snel zeg! jeetje, wat vliegt de tijd. Wat leuk, een fotoshoot. ben erg benieuwd naar de foto's, plaats ze maar snel als je ze hebt! hopefully, mijn rekensom klopte ook precies, ondanks dat het ivf is geweest. dus de 14e zou goed kunnen. en leuk is dat om alvast een datum in je hoofd te hebben toch? nog een paar nachtjes slapen, dan kun je je eerste blik werpen op je kleintje. liesje, fijn dat rihanna goed gegroeid is, dat is altijd weer een geruststelling toch? ik ben ook niet echt bang voor de bevalling hoor, ik laat het op me afkomen. maar als ik die programma's zie denk je er toch even aan. eva en srb, hoe gaat het met de kleintjes? slapen ze al een beetje door? ik heb nog een buikfoto, ik plaats hem hier wel, en mss ook nog in mijn album. ik schrok er eigenlijk zelf van,haha, hij is toch ineens hard gegroeid. verder voel ik me prima, ik ben best redelijk fit overdag, en mijn liezen doen ook geen pijn meer.alleen wat lage rugpijn af en toe (vooral in bed 's avonds), hopelijk wordt dat niet veel erger, ik heb toch staand werk, vandaar. ach ja, zover nog maar niet vooruit kijken. Leuk trouwens dat er steeds meer hier op dit topic komen. Petra, jij ook heel veel succes de komende tijd, hopelijk is het snel raak! een fijne avond allemaal! liefs wies
@wies: Wat een mooi buikje al! Zal wel gaan opschieten nu, want eens hij begint te groeien... Leuk om mee te pronken, hè?! Na al die tijd, eindelijk ook een dikke buik... Vooruit steken, en heel trots op zijn!
Hoi allemaal, Wat een naar weer vandaag, maar ja sinds mijn verlof bijna alleen maar super mooi weer gehad dus mag nog niet klagen. Wies: wat een super mooi buikje WOW. Nog maar 3 nachtjes en dan weet je misschien wel het geslacht.....spannend Hopefully: hier ook ongeveer 25 minuten voor ons rijden. Wonen dus niet heel erg ver bij elkaar vandaan denk ik. Ook voor jou nog maar een paar nachtjes slapen voor je 1e echo. Hou je het nog uit? Echt zo leuk en wel een fotootje showen hé. timonneke: lekker dat je nog zolang vrij bent van je werk. Ach wie weet als je eenmaal weer aan het werk bent wil je niet anders. Ik kan het me nog niet voorstellen om weer te moeten werken. Maar ja als je er bent gaat het wel weer. En hier past vader op en oma dus ook lekker vertrouwd. Marisha: ideaal dat manlief oppast en fijn dat je met zoveel plezier naar je werk gaat. Het natuurlijk ook wel een voordeel dat je een beetje zelf kan bepalen wanneer je thuis komt etc. SBR/evaz: met jullie en de kids ook alles goed? all: hier ook geen hele nieuwe auto gekocht, auto komt uit 2005 een Fiat Punto. Ik reed in een Ford Ka uit 1997 en die begon toch wat te roesten en had ook al de nodige kilometers gereden en met kinderwagen was het krap. Nu heerlijk veel ruimte want hebben voordat we hem kochten alles er in gezet om te kijken of het goed past. Volgende week kunnen we hem ophalen . Finn slaapt nu lekker dus even lekker tijd voor mezelf. Gisteren was hij niet zo lekker heeft ook amper geslapen. Oh de nachten gaan hier trouwens zo lekker gisteravond 21.30 laatste fles toen kwam hij om 5 uur en toen verder geslapen tot 8.45 daar word je blij van hi hi x vruchtje
Wies, wat een mooie buik. Je kan er nu trots mee pronken. Mag je ook eindelijk in de zomer zonder jas met een dikke buik rondlopen Wat grappig Vruchtje, ik weet alleen niet welke kant jij oprijdt...wie weet komen we wel uit dezelfde omgeving en heb ik je wel eens gezien Ik ken alleen niemand die net is bevallen van Finn. ( ik vind het nog steeds grappig, want Finn staat ook op mijn lijst) Ik ben volgens mij niet echt goed aan het tellen. Tel vanaf de TP, dat ze echt in mijn buik zaten, maar ik moet natuurlijk vanaf de punctie tellen ?????? In dat geval ben ik maandag 6 weken, in plaats van gister 5 weken. Whahaha volgen jullie hem nog?
hopefully, bij mij klopte het geteld vanaf de menstruatie, net als een gewone cyclus. Ik had geloof ik op dag 13 of 14 de pregnyl gehad, en op dag 18 de tp. als je cyclus niet echt "regelmatig" was zou je ook vanaf je punctie kunnen tellen en dan er 2 weken bij optellen, toch? dat is wat je waarschijnlijk nu hebt gedaan denk ik. vruchtje, woow, wat slaapt ie al goed zeg, fijn hoor, kun je zelf ook een beetje bijkomen.
@vruchtje: wat fijn dat finn zo goed slaapt, heb je zelf ook voldoende nachtrust, en dat kun je wel gebruiken met zo'n kleine spruit denk ik. Geef jij borstvoeding of flesvoeding? @hopefully: Ik had zelf zo geteld dat mijn eisprong was op de dag van de pick up, en mijn telling klopte met die van de gyn. Ik had mijn bloedtest 15 dagen na de pick up (had die op de 5de en de 20ste de test) en ik was toen 4 weken en 1 dag zwanger, op de dag van de pick up dus eigenlijk 2 weken zwanger. Als je wat verder bent, dan heb je nog meer kans om een kloppend hartje te zien op de echo.
Het schoot me ineens te binnen...ik weet niet waarom ik daar al die tijd niet goed over na hebt gedacht (komt alleen mar gunstiger uit ) Ik wil niet vanaf mijn laatste menstruatie tellen, omdat het tot de punctie veel langer heeft geduurd dan 2 weken. Wat Timonneke zegt had ik ook de bloedtest was op 4 weken en 1 dag. Wat grappig, hoor het haar nu weer zeggen, de assistente.....over 2 weken en 1 dag de bloedtest Meestal ben ik wel zo secuur met dat soort dingen, merk meer dat ik van die rare acties heb, op mijn werk ook al. We geven gewoon de hormonen de schuld, nu mag het
Hopefully, bij mij wilden ze op de IVF poli rekenen vanaf 1e dag menstruatie, maar ik was het daarmee niet eens, want door die maand pilgebruik was die dag niet helemaal duidelijk en het leek me erg onlogisch, want dan zou ik 18 mei uitgerekend zijn ipv 14 mei. Ik rekende dus vanaf de punctie, dat was op een donderdag en ik zou dus afgelopen donderdag 14 mei 40 weken zijn geweest. Het lijkt een kleinigheid, maar anders waren mijn meiden met 34 weken 0 dagen geboren, ipv met 34 weken 4 dagen. Gevoelsmatig voor mij een groot verschil. Bovendien klopte mijn gevoel met de termijn echo van 12 weken en dus hebben ze de datum aangepast. De punctie lijkt mij toch echt DE dag, wij weten tenslotte exact wanneer het kindje/de kindjes verwekt zijn en daar gaat het tenslotte om. Maar het is me nooit duidelijk geworden wat de IVF centra nou hanteren voor regel. Hier nog altijd heel heel druk en intensief, kindjes laten me geen seconde tijd, erg onrustig en nog altijd op minimaal 8 voedingen elk, de tussendoortjes niet meegerekend. Voeden duurt eindeloos, boertjes laten ook en daarna niet willen slapen om de beurt. Maar ik klaag niet hoor Op een ander forum waar ik mee schrijf met tweelingmama's is een meisje net haar tweeling met ongeveer 24 weken zwangerschap verloren, daar ben ik nu even erg verdrietig over. Wat voel je dat in je buik zeg, zeker als je zelf net dit grote geluk mag meemaken. Lees een andere keer bij! Voor nu: trusten en allemaal extra genieten van de baby'tjes en baby'tjes in spe!
Dank je wel voor je uitleg Eva. Ik kan me ook onmogelijk indenken dat ze bij mij vanaf mijn laatste menstruatie gaan rekenen, dan klopt die hele telling niet. Laat ze maar 2 weken van de punctie aftrekken, zelfs ik vind 3 dagen verschil al heel wat Wat een verhaal zeg...24 weken ...en dan pats boem...wat een verschrikkelijke klap. Dat hoop je nooit mee te maken en wens je niemand toe. Hopelijk heeft ze veel steun om zich heen om dit te verwerken. Nog 2 nachtjes slapen Wies jij nog 1 Wij zijn best wel zenuwachtig, zit het wel goed en.....zijn het er 1 of 2. Mijn gevoel zegt 1 en mijn mannetje zegt 2. Hij roept ook de hele tijd, ik hoop toch zo dat het er 2 zijn. Whahaha dan gaat hij het druk krijgen Trekt jouw mannetje het een beetje Eva....mannen zijn toch vaak het zwakkere geslacht he laat ze het maar niet horen.
@All: Fijn weekend gehad iedereen? @Wies: Veel plezier met je echo vandaag! @Hopefully: Morgen is het voor jou de grote dag! Spannend, zeker omdat je nog niet weet of het er één of twee zijn... Hier sinds zaterdag wat krampjes, een beetje zoals ongi krampen, en een drukkend gevoel beneden. Het is niet dat ik er veel last van heb, maar voel het af en toe. Ik vraag me af of dat eventueel al met het indalen te maken kan hebben. groetjes, Timonneke
timonneke, spannend zeg, dat je allemaal nieuwe dingen voelt. ik heb er nog geen ervaring mee dus weet niet wat het betekent, maar je zou zeggen dat het met indalen te maken heeft. zo ver in de zwangerschap kan het niet echt iets anders zijn toch? ben je trouwens nerveus voor de bevalling, nu het steeds dichterbij komt, of laat je het gewoon op je af komen? eva, jeetje wat een triest verhaal zeg, en dat met 24 weken. lijkt me erg moeilijk voor d'r, en zeker straks met de bevalling. je bent zo blij met je kindje, maar mist toch iets lijkt me. ik hoop dat ze het een plekje kan geven en dat ze straks nog een beetje kan genieten van de verdere zwangerschap. met jouw meisjes alles ok las ik, wel druk zeg, maar ja, je doet natuurlijk alles voor je kindjes! hopefully, spannend, nog 1 nachtje slapen! toch nog best snel gegaan zeg, al vind je zelf mss van niet hopelijk is alles goed, en kun je lekker op je roze wolk kruipen en genieten! vandaag de ehco! ben echt zo benieuwd! we hebben het veranderd trouwens. eerst hadden we echt alleen een echo voor de geslachtsbepaling staan. ik heb gebeld dat we ook nog een serie foto's erbij willen, en dan krijg je ook echt een langere echo. anders was het echt alleen het geslacht en klaar. ik denk dat onze ouders dat ook wel leuk vinden. ik weet nog niet of mijn schoonvader meegaat, ik denk het eigenlijk niet, ondanks het best goed gat met hem. dan is het natuurlijk ook leuk dat we wat foto's voor hem hebben. nou meiden, ik laat jullie (hopelijk) vanavond weten wat het geworden is! xxx
Wies en ik ben nu benieuwd naar de uitslag . Suc6 vandaag. hopefully: nog 1 nachtje slaapje joehoe overleef je dat nog? Hoe laat moet je? Leuk hoor! Ik kom trouwens uit de richting Haarlem evaz: lekker nog steeds druk dus, maar geniet er maar lekker van. Wat verschrikkelijk bericht dat zij hun tweeling zijn verloren heb een brok in mijn keel. timonneke: klinkt wel een beetje bekend als indalen inderdaad en gezien het aantal weken dat je bent zou het goed kunnen. Begint echt dichtbij te komen nu. marisha/sbr: met jullie ook alles goed en de kleine mannetjes? all: vanochtend controle geweest bij de gyn. Ook wat info meegekregen over anticonceptie. Wil sowieso geen hormonentroep meer in mijn lijf dus denk dat het het koperspiraaltje gaat worden. Weten jullie al wat jullie in de toekomst voor anticonceptie gaan nemen? Zo een rubbertje is nou ook niet zo charmant . Finn is weer gemeten en gewogen en is nu al 4640 gram bij de geboorte woog hij 3450 dus goed aangekomen. Nou kom vanavond even spieken voor nieuws van Wies en morgen voor nieuws van hopefully leuk hoor.
@wies: Ik ben lang bang geweest voor de bevalling, maar de laatste weken is dat volleding weggegaan. Misschien komt het ook wel door de prenatale lessen die we gevolgd hebben, daar hebben we heel veel informatie gekregen en een rondleiding, en dat heeft me toch wel gerustgesteld. @vruchtje: Ik denk dat ik de eerste tijd, tijdens de borstvoeding een mini pil ga gebruiken, en daarna niets meer. De kans op een spontane zwangerschap is zeer klein bij ons, maar als er wonderen bestaan, dan zijn ze zeer welkom. We willen nog graag een tweede kindje, dus we zien wel.
Wies wat hou je het spannend. Hoe was de pretecho..... Vruchtje dat is precies wat mijn gedachte ook is....hoe kom ik deze dag en nacht door. Morgen pas om 14.45 uur een afspraak, dus nog het grootste gedeelte van de dag wachten ook Ik kom uit de richting van Zaanstad, niet al te ver bij Haarlem vandaan. Lekker dat Finn weer goede uitslagen had. Dat is altijd weer een geruststelling.
Ahhhhhhhh nog geen nieuws van Wies helaas. Ze zijn volgens mij ook met de site bezig want heeft even geduurd voordat ik hier op kwam. Maar bleef volhouden want wilde nog even het nieuws van Wies lezen. Moet nu helaas wachten tot morgen hopefully: ik had toen ook mijn 1e echo afspraak pas om 13.30 uur echt afzien dan hé. Hoop dat jij ons morgen ook snel op de hoogte brengt of het er 1 is of 2 zijn timonneke: ik hoop dan maar dat het spontaan mag lukken bij jullie de wonderen zijn de wereld nog niet uit gelukkig. all: ik had trouwens nog gevraagd dat als we "ooit" een 2e kinderwens hebben hoe dat dan gaat. Nou we moeten dan eerst half jaar zelf proberen want zij zegt dat lichaam kan veranderen en het toch zonder mmm zou kunnen. Mocht het na half jaar nog niet zijn gelukt kunnen we meteen weer de mmm in. Op zich wel fijn om te weten vond ik. Vroeg het me toch af. Mijn bloeddruk was trouwens 90/50 is dat heel laag? Omdat het heel raar liep en we een co-assistent hadden ben ik dat vergeten te vragen. Voel me namelijk sinds de bevalling vaak wel slap en duizelig.
joehoe! We krijgen een jongen! Het was erg duidelijk te zien, kan niet missen! Nu kunnen we ook een naam definitief gaan kiezen. Het was allemaal goed, we hebben veel gezien zeg. En wat is ie beweeglijk, niet normaal! Telkens als ze iets wilde bekijken bewoog of draaide ie weer. Erg leuk om te zien. Hopefully, heeeeeel veel succes morgen met de echo, geniet er lekker van! Hopelijk schiet de dag een beetje op voor je! xxx