hey allemaal, Marisha: wat fijn dat alles weer goed was met de echo! Leuk ook dat jullie 3D echo gaan laten maken zo bijzonder om je kindje zo te zien. Het blijft ook apart en bijzonder dat het in je buik groeit. Wat leuk dat jullie al meubels hebben gekocht en een piraten kamer voor Noa is ook super joh. Ik zie mijn man dat ook nog wel maken voor Finn timonneke: Noor dus ook lekker verwend met de cadeaus? Geniet nog goed van je laatste weekjes verlof hé. Met de rest ook alles goed en hebben jullie al plannen met kerst? Wij krijgen beide dagen eters. 1e kerstdag mijn ouders en zus en vriend. En 2e kerstdag vrienden, erg gezellig dus. Schoonouders slaan we jaartje over gaan we 1e kerstdag in de ochtend even op visite. Gisteren sinterklaas gevierd bij schoonouders. We hebben onderstaande cadeau's gekregen van schoonouders: - loop/zitkar - baby helikopter van Vtech - spiegelrammelaar van Vtech - grote speelgoed auto - vrachtauto vanaf pas 18 mnd - trein met tierelantein - teletubbie pop Wij vinden echt eigenlijk veelste overdreven wat we allemaal hebben kregen (zijn namelijk geen kleine en goedkope cadeaus) Niet ondankbaar bedoelt hoor maar het moet wel leuk blijven. Als wij zelf of mijn ouders/broers/zussen nog wat aan speelgoed willen geven voor Finn kunnen we niet bedenken wat want zij hebben zowat alles al gegeven. En dan is het nog niet eens kerst geweest. En in maart wordt hij 1 en dan krijg ie ook weer een berg. En dan nog waar je het allemaal moet laten pff. Zelf hebben wij (achteraf gelukkig) niets gekocht voor Finn. Wij hebben aardigheidje laptop vanaf 9 maanden met muziek en plaatjes voor onder kerstboom. Meer dan zat want hij begrijpt het toch allemaal niet. En wij willen ook niet zo een verwend kind krijgen. Nu wil manlief er iets van zeggen tegen zijn ouders, maar ik heb het daar weer moeilijk mee. Want zij bedoelen het dus lief, en lijkt dan weer zo ondankbaar als wij gaan loopen zeuren dat het teveel is. Maar aan de andere kant als we niets zeggen houden we dit probleem iedere keer, pfff lastig hoor. Wat vinden jullie van de hoeveelheid cadeaus? en zouden jullie er iets van zeggen? fijne dag allemaal. x
@marisha: Leuk zo'n piratenkamer, Noa zal wel trots zijn! Dan heb je verlof rond de feestdagen, dat is wel fijn. Super dat alles weer in orde was met Noa's kleine broer! Nu uitkijken naar de 3d echo. @vruchtje: Als jullie zich niet goed voelen bij al die cadeau's, zou ik er zeker iets van zeggen, anders is het een probleem dat gaat blijven. Noor heeft ook veel gekregen, maar nergens echt overdreven. Hier thuis heeft ze de meeste cadeau's gekregen, maar dit was dan ook de eerste keer dat wij speelgoed voor haar kochten. Hier thuis heeft ze gekregen -een teletubbie pop die danst -een laptop van bumba -zachte blokken met dieren op -fisher price kiekeboe trein Bij mijn ouders het fisher price kiekeboe dorp Bij mijn schoonouders v-tech baby walker/activity center en een zak clemy blokken en dan nog wat olvarit potjes Bij haar peter weer de fisher price kiekeboe trein (moeten we nog wisselen) en een bijtring en dan ook nog wat olvarit potjes Bij haar meter een opblaasbaar stoeltje met een tafeltje aan Met kerstmis krijgt ze van iedereen kleertjes denk ik.
Ach ja ik denk dat we het er maar bij moeten laten. Ik zet gewoon wat speelgoed boven neer en dan af en toe eens wat uitpakken. Of ik zet ook wat bij mijn ouders zodat als hij daar is hij ook speelgoed heeft. Wat houdt dat eigenlijk in peter en meter?? Is dat iets typisch Belgisch? Nog nooit van gehoord namelijk. Noor is ook lekker verwend maar is nog te overzien. Hier wordt er met kerst ook alleen maar kleding gegeven en gekocht. Alvast vooruit kopen maatje 80. Welke maat heeft Noor nu? Finn zit in 68 en als het wat klein valt in 74.
@vruchtje: Hebben jullie dan geen doopmeter en dooppeter? Dat zijn mensen die je kiest, die voor je kindje zorgen als jullie er zelf niet meer zijn. Bij het doopsel worden deze dan doopmeter en dooppeter. Eigenlijk zijn het ook mensen die je kindje een beetje mee verwennen . Noor heeft nu maat 68 aan, en sommige dingen nog in 62. Ik ga met kerst ook al maatje 74 vragen.
Hey lieverds, Hier een teken van leven Gun mezelf nog geen rust, maar het einde van de verbouwing is in zicht...dus nog even volhouden. Ben thuis ook druk bezig dozen in te pakken. Zaterdag gaan ze de grote meubels verhuizen, de 16e sleuteloverdracht ´oude´ huis. Waarschijnlijk kunnen we dan nog niet in huis huis omdat ze dan beneden met de vloer bezig zijn. Met een beetje geluk zitten we dus bij mijn schoonouders in huis....joepie...ik heb de nodige preken al gehad dat ik rustig moet doen. Ze bedoelen het goed hoor, maar blijvenzo doorzeuren en dat bezorgt mij alleen maar stress....en volgens mij is stress niet goed. Nog 2 daagjes werken, dus ook dat einde is in zicht. Met mijn vervangster gaat het prima, ik kan het met een gerust hart loslaten, al vind ik het nog steeds moeilijk. Ook mijn baas heeft er wel moeite mee. Hij blijft roepen dat hij mij onwijs gaat missen, maar we zullen genoeg contact hebben. Ik vewacht regelmatig een telefoontje...waar kan ik dit vinden en hoe zit dat....mannen........ Over mannen gesproken, wat super he, dat we van die handige mannen hebben. Ik vind die reclame zo leuk....met die man die aan het klussen is en dan staat de tuin ineens helemaal vol met een groot hout speelhuis...waarop de vrouw reageert...`maar schat je zoon is nog maar 2 maanden` ......whahahaha, hebben jullie die in Belgie ook? Bij ons in Nederland dopen we niet zo heel erg veel, is meer in Belgie. Je kan wel officieel vast laten leggen wie er zorg zal dragen in het geval dat de ouders iets overkomt. Ook hebben we de term suikeroom en suikertante. Die zijn er om de kleine te verwennen...je snapt het wel, ik benoem iedereen op dit moment zo Marisha, wat fijn dat het goed gaat met de kleine in je buik. Voel jij jezelf ook goed? Finn onwijs verwend met Sinterklaas. Op zich natuurlijk leuk, maar ik snap je helemaal. Mijn schoonouders zullen hetzelfde doen. Al is mijn moeder dat ze nu al heel veel gekocht heeft ( waarvan ik overigens nog niet veel van gezien heb, maar ze heeft het wel al laten vallen). Mijn schoonmoeder heeft nog niets, maar zodra de kleine er is zal ze het overspoelen met grote cadeaus, ze zal ook graag willen laten zien dat ze geld heeft en dat vind ik het jammere eraan. Ik zal het trouwens nniet moeten wagen mijn mond open te trekken ( wat ik vaak niet kan laten) dan zijn ze gepikeerd, ik moet dankbaar zijn. Voel me alleen bezwaard. Timonneke, weer flink wezen shoppen in Nederland. Wel grappig hoor dat je daarvoor naar ons landje komt ...en ik maar denken dat wij duur zijn. Heb je de dozen trouwens nog gevonden. Wies, lieverd hoe is het met jou? Heb al een tijd niets meer gelezen..af en toe spiek ik even op hyves. Volgende week zal ik ook niet veel online zijn....vanaf de 16e zal ik internet ergens anders moeten zoeken tot de 28ste....tenzij ik leuke burenheb die hun internet niet beveiligd hebben...dat zou super zijn. Zien jullie mij al gaan met mijn laptop de buurt in Ik ga nu lekker mijn bed in, ben bekaf en mijn nachten zijn kort met veel onderbrekingen.
@hopefully: Nog 2 dagen werken, en dan verlof! Eindelijk rust! Geniet ervan! Die reclame zegt me niets, denk niet dat ze die hier spelen, maar lijkt me wel grappig Bijna verhuizen, spannend... Kun je lekker de babykamer in orde maken. De dozen heb ik gevonden ja, en ze zijn een stuk goedkoper dan bij ons. Bij jullie kosten ze 19 euro en nog wat, en bij ons 23 euro en nog wat. Voor een doos nutrilon hetzelfde, bij jullie 9,69 euro en bij ons 12 euro en nog wat. Het is dus de moeite om even de grens over te gaan. We zijn naar de AH XL geweest in Eindhoven, wat een grote winkel zeg! Ik denk dat Noor haar tweede tandje aan het werken is, gisteren was ze erg lastig en op alles proberen te bijten. Ik ben toen bij de apotheek een gel gaan halen voor op haar tandvlees, en sindsdien is het veel beter. Echt zo zielig als ze pijn heeft. Vandaag onmiddellijk de gel gebruikt, en ze heeft nog geen last gehad.
hoi meiden, sorry hoor,ben niet veel online geweest. het is best druk vind ik me een kleine, en vaak ben ik 's avonds te moe om dan te internetten. maar alles gaat allemaal goed. sam doet het heel goed, weegt al 4 kilo ongeveer. hij zit wel in een sprongetje nu, dus huilt wat meer, drinkt vaker en is aanhankelijk. maar dat gaat wel weer over. met mij gaat het ook beter, nog en beetje last van de wond, vooral waar het knoopje gezeten heeftm daar is een blaasje ontstaan. met het lopen schuren daar mijn billen precies langs, auw...ik wil wel graag in bad,zou dat al mogen? ik vloei nog heel weinig, geen helder bloed meer. hopfully, jeetje,wat gaat dat hard ineens, over 2 dagen al verlof, heerlijk! en laat je niet teveel in met je schoonouders. ik snap dat je die goedbedoelde adviezen niet altijd leuk vindt. maar doe rustig aan hè! marisha, fijn zeg dat de echo in orde was! leuk dat je ook een 3d gaat laten maken, en dat wij de foto's mogen bewonderen. wat een leuke cadeaus hebben jullie en de kids gehad van sinterklaas. wat is het toch een goede vent! timonneke, ach wat sneu dat ze pijn heeft, maar gelukkig weet je wat het is, en gaat het ook weer snel over. goede gel trouwens, dat werkt snel. nou meiden, hopelijk tot gauw, ik zal proberen wat regelmatiger online te zijn. veel liefs!
Wies: Wat leuk om weer wat van je te horen en natuurlijk ook super dat het zo goed gaat met Sam. Is die schat 4kg ah nog klein hoor. Over je vraag over in bad mogen volgens mij mag dat als de wond goed dicht is i.v.m. infectiegevaar. Dus als je wond verder dicht is en je niet meer vloeit lekker badderen hoor. Met die kleine erbij is helemaal super leuk. Marisha: bij jullie ook alles oké? Je bent trouwens rond de zelfde periode uitgerekend als ik vorig jaar. lekkere periode hoor zo het voorjaar in. Ik had ontzettende mazzel vanaf toen alleen maar mooi weer geen 1 dag regen timonneke: ik had inderdaad nog niet van peter en meter gehoord, maar wat hopefully zegt hier noemen ze dat suikertante en oom. Scheelt inderdaad veel geld zeg met die luiers en voeding inderdaad een goede reden om af en toe even de grens over te gaan. Ah zielig dat Noor zo een last heeft van haar tandje. Die gel waar jij het over heeft is dat Dentotax ofzo? Weet naam even niet meer uit mijn hoofd. Wij hebben het ook al voor zekerheid toen in huis gehaald, echter hier nog geen tand te bekennen. Hopefully: als het goed is heb jij vandaag je laatste werkdag. Geniet ervan haha want voorlopig is het de laatste. Ohh wat ga je een super leuke periode tegemoet. Spannend de overdracht van je oude huis de 16e zal ook wel even raar zijn. Hoop dat de overbruggingsperiode bij je schoonouders niet al te lang hoef te duren. Want snap wel wat je bedoelt. Zij bedoelen het weer lief maar vaak zit je er zelf niet op te wachten. Zit je dan nog voor kerst in je nieuwe huisje? Meiden hier nog plannen met kerst en oud & Nieuw? Hier gaat alles goed. Finn hoor ik af en toe mama zeggen. Maar weet niet of dat al kan? Manlief gelooft het niet zo. Ik begrijp ook wel dat hij de betekenis nog niet weet, maar dat woordje hoort hij misschien veel en gaat hij dat nazeggen. x vruchtje
@wies: Super weer wat van je te horen en dat alles goed gaat met de kleine Sam! 4 kg al, hij komt goed bij dan, super! Geef je bv of fv? Ik ben pas in bad geweest als het bloeden volledig gestopt was, en dat was pas met 9 weken (kwam door de mini mil, zodra ik een gewone pil nam was het over) @vruchtje: Die tandengel heeft niet echt een naam, staat gewoon op "balsem voor eerste tanden, gel voor tandvlees". Leuk dat je denkt dat Finn al mama zegt,ben je zo trots denk ik . Wij zijn gisteren al begonnen met wat kerstpakjes te kopen, zijn we de drukte nog voor . Met kerstavond gaan we naar mijn ouders eten, en met kerst zelf bij mijn schoonouders. Met oudjaar moet ik werken tot 14.45u, en 's avonds eten wij hier gewoon thuis en maken het gezellig onder ons drietjes. Op 1 januari gaan we overal nieuwjaar wensen, ouders, schoonouders, grootouders,...
Wies, leuk om weer wat van je te horen. Fijn dat Sam zo goed gaat. Wat balen dat jij nog steeds last van je wond hebt, dat duurt nu toch al een behoorlijke tijd. Kom je verder een beetje aan je rust toe ´s nachts??? Even een snel berichtje, want ik duik zo mijn bed in. Donderdag laatste werkdag gehad, was erg vreemd. Mijn baas bleef maar roepen dat hij mij gaat missen en begon van alles te mompelen over mijn vervangster....vrijdagavond belde hij al voor de eerste keer ...mannen...ben benieuwd hoe vaak hij gaat bellen. Zit nu in een vrij leeg huis, met alleen een heel klein stukje bank en een bed en tv ....o ja en een heleboel troep uit de keuken. Vanaf dinsdag slapen we bij mijn schoonouders in huis. Zij gaan gelukkig zelf vanaf woensdag een aantal dagen weg. De bedoeling is dat we vanaf vrijdag of zaterdag de eerste nacht in ons nieuwe huis gaan doorbrengen. Zal niet al te vaak op internet zitten, omdat ik straks zelf geen internet heb....oeps, was te laat met opzeggen zoals ik al eerder doorgegeven had. Met oud en nieuw ga ik proberen onze meid binnen te houden Meiden, ik probeer snel weer online te zijn.
Alles goed met iedereen? Hier gaat het zijn gangetje ben ieder geval vandaag en morgen vrij van werk dus dat is lekker. Finn is weer behoorlijk grieperig. Geen koorts maar voelt zich niet lekker en heel veel hoesten en verkouden. Vandaag moeten we ook voor de 2e prik voor de mexc griep. Naar lang er over nagedacht te hebben gaan we de prik toch halen. Hoop dat maar dat hij geen bijwerkingen krijgt of in ieder geval minder dan de vorige keer. Doordat hij niet lekker is slaapt hij ook heel slecht echt zielig voor hem. Hij wordt steeds wakker door het hoesten. Vannacht eindelijk weer redelijk geslapen van 23.30 tot 7 uur. Hopefully: joehoe jij hebt lekker verlof geniet ervan
@hopefully: Verlof!!! Geniet ervan! Bijna in jullie nieuwe huisje gaan slapen, fijn... Ga jij eigenlijk thuis bevallen of in het ziekenhuis? @vruchtje: Wat erg dat Finn zich weer niet zo lekker in zijn vel voelt. Hopelijk volet hij zich al wat beter nu! Hier alles goed, Noor wordt steeds handiger in het tijgeren en gaat ook steeds sneller, erg leuk om te zien .
Timonneke: wat leuk zeg dat Noor het tijgeren/kruipen zo goed door heeft. Leuk om te zien hé hoe ze de kamer doorgaan. Moet je al veel corrigeren dat ze niet aan iets mag komen? Hier gaat het niet beter met Finn. Vannacht hebben we maar 4 uur geslapen zo huilen en niet lekker was hij. Gisterochtend heeft hij zijn 2e prik gehad en s'avonds na eten begon hij koorts te krijgen. Ook gister slecht gedronken over de hele dag maar 250cc. Wel ook fruit en had net info lijn gebeld en mevrouw zei dat dat ook vocht valt. Hij sliep dus van half 3 tot half 7 en toen hij wakker was wilde hij nog steeds geen fles. Tot nu toe heeft hij nog helemaal niets gedronken. Net 3 kleine slokjes waterige diksap en een stukje banaan. Koorts heeft hij niet meer alleen beetje verhoging. Weet ook niet of ik huisarts hiervoor moet bellen. Kijk ochtend nog wel even aan. En dat hij niet eet maakt niet uit maar vooral dat drinken hé. Nu slaapt hij gelukkig lekker kan hij mooi herstellen. Ik heb die prik echt vervloekt samen met manlief!!
@vruchtje: Heeft Finn vandaag nog wat gedronken? En heb je de huisarts moeten bellen? Zielig, zo klein en zo ziek. Noor komt soms wel aan dingen waar ze niet aan mag komen, en dan zeggen we ook wel dat dat niet mag, en draaien haar dan naar een andere richting, maar ze begrijpt dat natuurlijk nog niet. Begrijpt Finn het al als je zegt dat hij iets niet mag? Ik was net nog een beetje aan het oefenen om haar uit een beker te laten drinken, en ontdek dat haar 2de tandje ook net door het tandvlees staat. Gelukkig heeft ze geen last meer. Ik ben vandaag ook naar de dokter moeten gaan en daarna een echo moeten laten nemen van mijn rechter nier, en er zit een niersteen. Rond de middag kreeg in een helse pijn, maar dankzij de pijnstillers is het nu over. Nu heb ik medicatie gekregen, en hopelijk kan ik de steen spontaan uitplassen.
Even een ego bericht: Noor is ook ziek. Sinds deze ochtend kan ze niets van voeding of melk binnen houden. Ze wil wel eten, maar moet steeds braken erna, zo zielig. Ik wou langs de huisarts gaan, maar die hadden deze namiddag en avond geen raadpleging, en de huisarts van wacht behandelt niet graag kleine kinderen. Ik heb dan met de kinderarts in het ziekenhuis gebeld, maar er was vandaag geen plaats meer. Ik moet haar een klein flesje geven als ze wakker is, en als ze dit niet uitbraakt, morgen naar de huisarts. Als ze dit wel uitbraakt, moest ik naar de spoedgevallen in het ziekenhuis, omdat kleine kindjes snel uitdrogen . Hopelijk hoeft het niet. Ik laat wel weten hoe het is gegaan.
Hier ook beetje echo berichtje: Maar allereerst wat erg zeg voor Noor, een lekkere ziekenboeg. Hoe gaat het nu met haar drinkt ze al iets? Gistermiddag toch naar huisarts geweest omdat hij toen nog steeds niet had gedronken. Dinsdagavond om 19 uur voor laatste keer 70cc. Dokter heeft hem nagekeken en een antibioticakuur gegeven. Gistermiddag om half 4 gelijk mee begonnen en vanochtend was de koorts weg en oogde hij al wat opgeknapt. Echter hebben wij nog steeds het verschrikkelijke probleem dat hij nog steeds niet wilt drinken, maar dan ook helemaal niets behalve 3 inieminie slokjes diksap. Wel heeft hij goed fruit en groente op en ook zijn boterham, maar drinken wil hij pertinent niet. Morgenochtend of misschien vanavond maar weer huisart of vervanger bellen. Vindt het nu wel zorgwekkend worden. Maar zolang hij plasluiers had 2 a 3 per 24 uur zou hij niet uitdrogen. Pfff wat zielig en een zorg.
@vruchtje: En, heeft Finn nog voldoende plasluiers gehad? En kan hij nog een beetje slapen? Noor heeft nog 2 flessen gedronken, de eerste helemaal terug uitgebraakt, de tweede nog maar een klein beetje gebraakt. Nu ligt ze te slapen, morgen voormiddag ga ik met haar langs de huisarts. Hopelijk knappen de kleintjes snel op!
Ow wat zielig zeg, zowel Finn als Noor ziek. Ik kan me voorstellen dat je je als mama toch wel zorgen maakt hoor, als je je kindje zo ziet afzien! Hopelijk knappen ze allebei snel weer op!
Marisha hoe gaat het met jou, je zwangerschap en met Noa? Timonneke: hoe is het bij jullie thuis ? Is Noor nog ziek en spuugt ze nog veel? Hopelijk knapt je meisje snel op. Gisteravond nog teruggebeld door huisarstpost en moest met theelepel vocht blijven geven en dan vandaag eigen huisarts bellen. Vannacht was weer beetje drama Finn sliep pas tegen 23.45 en was om 3 uur weer wakker tot uur of 5. Vanochtend gelijk onze huisarts gebeld en 9 uur hadden we afspraak. Hij kon niet echt iets vinden, behalve dat hij denkt aan misschien een oorontsteking maar hij kon niet goed zien. Antibiotica had hij al dus daar zo dat eventuele probleem ook mee opgelost moeten worden. Verder hoeven we ons geen zorgen te maken zolang hij vrolijk/alert is en gemiddeld 3 plasluiers heeft per 24 uur. Net heeft hij met moeite wat yoghurt op en 2 theelepels diksap, ach beter iets dan niets. Ben vandaag ook lekker thuis gebleven van mijn werk (gelukkig zijn ze zo makkelijk). Nu ligt hij de slaap van vannacht in de halen. Hoe is het met de rest?