Ma Vr Ev Sr Wi Ho - Uitgekomen dromen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door hopefully, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Lieve schatten,

Allemaal een gelukkig nieuwjaar. Dat het maar een heel mooi jaar mg gaan worden. In ieder geval met al 2 bevallingen op het programma. Ik heb mijn benen stevig bij elkaar gehouden gisteravond. Onze kleine meid heeft goed geluisterd :)

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Lieve meiden allemaal een heel gelukkig en gezond 2010!!

Hebben jullie allemaal en leuke avond/nacht gehad? En zijn er nog kids wakker geworden van de herrie?

Hopefully & Marisha: reageerde jullie kindje nog op het vuurwerk. Ik weet nog goed van vorig jaar (toen ik week of 26 was) dat Finn erg veel drukte maken in mijn buik.

Finn is gisteren bij mijn ouders heel lief gaan slapen om 20.00 uur en ongelofelijk gewoon door alle herrie heen. Heel raar kindje hebben wij:) maar toen het vuurwerk was afgelopen rond 1.00 uur werd meneertje hysterisch wakker en wilde met geen mogelijkheid meer terug naar bed:(. Om mijn ouders ook nog wat nachtrust te gunnen ben ik uiteindelijk om 3.30 naar huis gereden. Ouders heel lief bij de telefoon gewacht tot ik belde dat ik veilig thuis was voordat ze ook weer terug naar bed gingen. Uiteindelijk was Finn om 8 uur wakker dus was een kort nachtje. Vanavond maar bedtijds naar bed. Als mannetje straks wakker is even lekker frisse neus halen buiten en naar wat mensen toe om nieuw jaar te wensen.

Fijne 1e dag van het nieuwe jaar allemaal.

3. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Jee, wat een toestand dat je nog midden in de nacht naar huis toe bent gegaan. Kan me voorstellen dat je je bezwaard voelt tegenover je ouders....maar het zal niet meevallen om dan nog even over straat te gaan. Je zal zelf wel bekaf zijn geweest.
    Is Finn nu weer in zijn ritme?

Onze kleine kickt de hele dag, dus het was niet extra met het vuurwerk.

Pff, heb het gevoel dat ik mijn dag nacht ritme aan het omdraaien ben. ´s Nachts moet ik er constant uit om te plassen en slaap ik niet. Af en toe maar 1 van de 100 tijdschriften lezen, die zich inmiddels opgehoopt hebben. ´s Morgens val ik eindelijk in slaap...met het gevolg dat je natuurlijk leuk om half 10 wakker gebeld wordt. Er is ook altijd wel iemand die even langskomt. Is het niet aangekondigd dan is het wel onverwachts. Probeer mijn mannetje duidelijk te maken dat ik al die bezoekjes een beetje zat raak...al is het maar voor 5 minuten. Soms loop ik gewoon liever even in mijn huispak (zo uit mijn bed zonder bh) en dan ga ik toch maar weer als een gek naar boven om me een beetje te fatsoeneren. Manlief begrijpt het allemaal niet echt. Die roept constant...het is die maar of die en ze komen maar even.Je kan dit toch aanhouden....Nou ik voel me net bokito met die borsten die lekker an je buik blijven plakken als je zit :)
    Deze week ook iedere dag wel wat. Dat rusten is ook niets voor mij, maar het begint wel zwaar te worden zo zonder slaap.

Nou dat was even mijn klaag uurtje.

Wies hoe gaat het met jullie? Trekken jullie het een beetje?

Vruchtje hoe gaat het eigenlijk met jouw moeder? Moest ze nou in januari terug naar Heliomare?

Marisha, groeit je buik al lekker en hoe gaat het met je knie?

Timonneke, maandag weer naar het werk toe? Of moet je ook in het weekend werken?

4. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    een dikke proficiat hoor !

5. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!

@vruchtje: Wat erg dat Finn zo hysterisch wakker is geworden bij je ouders. Zijn zijn nachten nu terug oké? en is hij al over zijn sprongetje heen?

@hopefully: Lastig dat je 's nachts niet goed kan slapen, ik herinner me die helse nachten ook nog goed! En hoe vervelend dat jullie zo veel bezoek krijgen, als je er echt geen zin in hebt zou ik het toch maar zeggen hoor, je kan je rust goed gebruiken nu met je bevalling in aantocht!

@marisha: Hoe gaat het met jou en Noa, en de kleine in je buik? Hebben jullie ou op nieuw gevierd?

@Wies: Kleine Sam al goed gegroeid? Je moet nog maar eens een foto posten, ben wel benieuwd!

Wij hebben thuis gevierd onder ons drietjes. Lekker gegeten en nog wat tv gekeken.
    Het werken ben ik al wat terug gewoon. Vrijdag heb ik niet moeten werken, gisteren wel, en vandaag weer niet. Volgende week moet ik donderdag, vrijdag en zondag niet werken, de rest wel.
    Noor heeft een goed verkoudheid. Overdag heeft ze er weinig last van, maar 's nachts wordt ze 2 à 3 keer wakker omdat haar neusje dicht zit. Als we haar neusje spoelen gaat ze wel direct terug slapen.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hopefully: lig hier helemaal in een deuk om jouw bokito opmerking:). Begrijp wel wat je bedoelt en ook die nachten zijn verschrikkelijk, maar gelukkig zijn dit de laatste loodjes en die zijn helaas het zwaarts. Nu wordt het spannend moeten denk ik maar elke dag de site checken voor nieuws. Doe lekker rustig aan en geniet nog van het zwanger zijn want dat ga je vast en zeker ook nog missen straks.

Timonneke: vervelend van Noor haar verkoudheid, maar gelukkig gaat ze wel weer snel verder slapen nadat ze wakker is geweest s'nachts.

Finn is wel weer aardig in zijn ritme gelukkig. Heeft nog klein beetje last van zijn sprongetje. Gisteravond gingen wij beetje op tijd naar bed 22.30 en toen begon hij juist met huilen. Uiteindelijk is hij na een uurtje in slaap gevallen tot volgende ochtend 8 uur:). Ook wordt hij wel een beetje eenkennig als er bezoek komt of als hij in ene opschoot wordt gezet of wordt opgepakt. Hij blijft dan maar kijken waar zijn papa en mama zijn wel heel schattig.

Marisha, wies evaz met jullie ook alles goed?

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wat een rot weer hé meiden:(. Moest net even brief posten met Finn ging weg toen het droog was maar kwamen zeiknat terug. Gelukkig had ik voor de kleine een regenhoes.

Mijn moeder gaat trouwens a.s. woensdag weer terug naar Heliomare voor waarschijnlijk 6 weken. Langer dan 6 weken zal het sowieso niet zijn. 1e week van maart gaan we dan midweek weg met ouders en broers en zussen i.v.m. 30 jarig huwelijk van mijn ouders en vanaf daarna gaat mijn moeder weer oppassen:) :).

Wies: hoe gaat het met jullie? Was de begravenis/crematie allemaal goed en mooi verlopen. Denk aan je hoor!

liefs vruchtje

8. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Het weer is inderdaad verschrikkelijk. Wij waren gister bij familie op bezoek vlakbij Alkmaar en daar was het spek en spek glad....1 grote ijslaag op de weg. Ik kneep hem wel een beetje, stel je voor dat je vliezen breken en je snel naar huis toe moet. Verder ben ik wel blij dat ik ´s morgen niet de weg op hoef om naar mijn werk te gaan.

Vandaag weer bij de vk geweest. Kleine is wel weer meer gedaald, maar het kan nog meer...al zei ze wel dat er geen beweging meer zat van onder. Ook gaf ze aan dat de kleine nog wel goed zit en genoeg vruchtwater heeft, dus waarschijnlijk ga ik de uitgerekende datum wel halen of zelfs nog verder. Hoop in ieder geval dat het niet donderdag is. Dan moet ik 60 minuten lang bij de tandarts in de stoel voor het afmaken van een zenuwbehandeling (die ik in juli ook al had gehad maar nog niet goed was). Het zal je maar gebeuren....hoe snel zullen ze dan het gat weer dichthebben? :)

In ieder geval nog geen actie.....

9. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Heb sinds vanavond lichte ongi krampjes, maar ze verdwijnen ook weer en ik kan het nou niet noemswaardig noemen....misschien moet ik wel gewoon naar de wc toe :)

Verder is de kleine flink bewegelijk in mijn buik, alsof ze nog alle kanten op wilt.

Hoe is het met jullie allemaal. Doen jullie wel voorzichtig met dit gladde weer?

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hey hopefully wat lees ik nou................is het al zover of zit de kleine nog rustig in je buikje? Ik kan natuurlijk even spieken op je hyves:) hihi.

Vandaag eerder van me werk weggegaan want het was haast niet te doen hier met die sneeuw. Ik heb er 1 uur over gereden terwijl ik het normaal in 20 á 25 minuten kan rijden vreselijk.

Gisteren met de kleine naar consultatiebureau geweest en alles was prima. Hij weegt nu 8,6 kg (gemiddelde is 9,3) en hij is alweer 73 cm precies het gemiddelde. Ook moest hij blokjes vastpakken met 1 handje en dan met het andere handje overpakken en dat deed hij ook prima:). We hebben een hele leuke arts en Finn was goed geslaagd altijd fijn natuurlijk.

Met de rest van de meiden ook alles goed ?

evaz: hoe is het met je meiden en met jezelf? Beetje een ritme kunnen vinden met combi werken erbij?

liefzzzzz

11. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Nog niets aan de hand.
    Ik kwam gisteravond niet meer op het forum, dus kon niet eerder een bericht sturen.

Vannacht weer voor het grootste gedeelte wakker gelegen...kon mijn draai niet vinden. De nacht ervoor ging goed, al was ik wel een aantal keer wakker en werd ik uiteindelijk zwetend wakker...ik was toen uitgerust. Wat mij betreft was ik er gister dus helemaal klaar voor :) maar helaas. Nu weer behoorlijk moe.
    Moet straks naar de tandarts, dus hopelijk houd de kleine zich rustig.

Vruchtje, maar goed dat je eerder van je werk bent gegaan. Ik hoorde dat er op mijn traject ook een giga lange file stond....das dan toch wel een voordeel als je de weg niet op hoeft. Hopelijk is het vandaag een beetje te doen.

Wat lekker dat alles weer goed was bij het cb en dat Finn de blokjestest goed heeft doorstaan.

Hoe is het met de rest?

12. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @vruchtje: Wat fijn dat Finn zo goed geslaagd was voor zijn test, dan ben je toch weer een trotse mama, hè?! Ik heb geen last gehad van de files, ik moet om 6u vertrekken, en dan is er nog niet zo veel volk op de baan.

@hopefully: Hopelijk houdt je meisje jullie niet meer te lang in spanning. Je bent waarschijnlijk reuze benieuwd om haar te zien. Succes bij de tandarts!

Ik moet vandaag een controle echo laten nemen van Noor haar heupjes, hopelijk zijn we dan van het dubbel pamperen vanaf. Ook moet ik morgen met haar naar de kinderarts, omdat ze weer moet braken. Gelukkig lijkt ze er niet veel last van te hebben, want ze speelt nog goed en is nog even vrolijk als altijd.

groetjes

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hopefully: is jouw meldplicht begonnen hihi.......echt zo spannend kan nu elk moment baby nieuws komen:)

Timonneke: heel veel succes bij de kinderarts en met de controle echo. Ik was zeker trots dat alles weer goed was met Finn bij CB.

Fijne avond allemaal

14. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Hey meiden,

Ik wil me graag aan mijn meldplicht houden, maar heb problemen met internet. Zo uit het niets had ik donderdag ineens geen internet meer...wel verbinding maar de webpagina´s konden niet worden weer gegeven. :(
    Bellen en nog eens bellen met KPN. Na de verhuizing bel ik zo een beetje dagelijks met KPN, dus de rekening zal behoorlijk stijgen (a 10ct per minuut en dan gemidddeld een uur bellen).

Nu heb ik een nieuw modem gekregen. Thank god! Hij zou dinsdag komen, maar kreeg hem gelukkig vandaag al. Nu kan ik wel met een kabel op internet komen, maar draadloos lukt niet. Schijnt er een breuk in de laptop te zitten. Wel vreemd hoor dat alles dan ineens samenvalt (geloof er niets van). Krijg van de laptopproducent een herstel cd toegestuurd (volgende week) en dan moet ik het zelf maar even uitzoeken, want garantie heb ik niet meer. O ja, moet wel even een back up maken want na de herstel cd ligt alles van de computer. Zo fijn, die tijd heb ik wel. Ik weet me aardig te redden op de computer, maar ben echt geen wizzkid, dus hoe ik alle info eraf krijg is nog even de vraag. En dan het idee dat ik alle software weer opnieuw moet installeren is ook erg leuk.

Pff, kan net zo goed een nieuwe laptop kopen voor mijn gevoel.

Anyway, hopelijk brengt deze ergenis wat weeen met zich mee :) en heb ik straks iets anders aan mijn hoofd.

Dacht donderdagnacht dat mijn vliezen braken. Zat op de wc en stond op maar moest meteen weer zitten, voor nog een sloot water...Toen ik weer op stond opnieuw hetzelfde. Het was niet dat het er uitvloog moest wel gewoon de druk zetten die je normaal ook zet met plassen. Ik weer naar bed in de hoop op wat krampen, maar helaas is het stil gebleven. Vrijdag na aandringen van onze schoonmaakster toch maar even de vk gebeld, maar die was alleen via het spoednummer te bereiken en dat durfde ik niet. Wil haar niet storen voor waarschijnlijk vals alarm. Ik voel de kleine nog flink bewegen, dus heb niet het gevoel dat ik al mijn vruchtwater kwijt ben. Maandagochtend weer heen dus we zullen het wel zien. Nog 2 dagen tot uitgerekende datum...en ik ben er helemaal klaar mee.

Laat maar komen die hap!!!!!

15. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @hopefully: Wat vervelend van je internet en je laptop! Hopelijk kun je de problemen oplossen nog voor de kleine er is, want eens je bevallen bent, steek je al je tijd in je kleine meid. Spannende dagen nu voor je! Succes bij de vk maandag!

Hoe gaat het met de rest?

Hier alles goed. De echo van Noor haar heupen was in orde, dus we zijn van het dubbel pamperen af. Nu heeft ze niet meer zo'n dikke kont :D. Bij de kinderarts viel het ook mee, het is reflux waar ze "uit moet groeien". Bij de meeste baby's gaat dit over tussen 6 à 9
    maanden, en ze wordt er nu 7, dus zou het snel moeten beteren.
    Toen ik vandaag thuis kwam van mijn werk waren er kindjes met de slee op straat aan het spelen. Mijn man had Noor in haar eetstoel voor het raam gezet, zodat ze de sneeuw en de spelende kinderen kon zien, en gezellig dat ze het vond. Ze schaterde het uit van plezier! Papa heeft toch goede ideeën :)!

Fijn weekend nog!

16. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Wat een goed nieuws over Noor. Heerlijk dat je de dubbele pamper nu achterwege kan laten. Had ze daardoor ook grotere kleding nodig?

Heerlijk he dat die kleintjes zich zo kunnen vermaken door alleen al ergens naar te kijken...dat scheelt jullie weer de koude sneeuw in.

Hopelijk is haar reflux snel over.

Hier alles rustig. Kleine meid was gisteravond nonstop in de weer, maar ik denk dat het door de pasta kwam, misschien iets te zout of te pittig. Daarna en vrij rustige nacht gehad. Mijn zwager is vandaag jarig en ook het nichtje van mijn mannetje. Toch heeft hij altijd geroepen dat onze meid de 10e komt. Het idee dat de rest dan zijn verjaardag moet verzetten in de toekomst omdat de kleine voor gaat bevalt hem wel. Nou ik heb toch liever de 11e.....
    Voel helemaal niets. Starten het bij jullie ook zo out of the blue, of waren jullie wel al dagen aan het rommelen, want dan kan het nog wel even duren.

Wies, hoe gaat het met Sam? Ben je zelf al weer een beetje de oude?

17. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @hopefully:Hier was het al een tijdje aan het rommelen, en ik had weeën maar niet sterk genoeg. Ik ben dan naar het ziekenhuis moeten gaan om mijn weeën te versterken en ze hebben dan ook mijn vliezen gebroken. Maar ik heb ook al van mensen gehoord waar het ineens uit het niets begon. Het kan dus alle kanten uit.
    Noor had geen grotere kleding nodig, gelukkig. Ze is redelijk smal, dus al haar broeken pasten goed aan haart kont met die 2 pampers, nu zijn ze iets ruimer :).

Wij krijgen deze namiddag nog kraambezoek, iedereen is nog steeds niet geweest.

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wat een weer hé meiden hier sneeuwt het nog steeds hard. Wel vervelend hoor want je zit nu toch grotendeels aan huis gekluisterd.

Hopefully: Bij mij heeft het helemaal niet gerommeld. Ik werd s'nachts met gebroken vliezen wakker om 2.30 uur. Ging toen voorzicht uit bed en had meteen snelle weeën achter elkaar en ook hevige. Meteen naar ziekenhuis en daar bleek ik om 3.30 al 10 cm ontsluiting te hebben en mocht ik al persen. Hier was het dus kort maar wel heel krachtig hi hi:). Hoop snel op leuke nieuws hoor. Ben ook nieuwsgierig hoe jullie meisje eruitziet.

Timonneke: wat fijn dat jullie van de dubbele luiers af zijn, echt een goed teken en toch fijn dat het heeft geholpen. Nu nog kraamvisite wauw zeg ben blij dat iedereen bij ons is geweest.

Wies: hoe is het met jou en je Sam? Trekt je man het ook nog een beetje ivm overlijden van zijn vader? Hopelijk kunnen jullie ondanks dat grote verdriet nog wel goed genieten van het ouderschap.

Hier niet zoveel te melden. Finn ligt nu lekker te slapen en ik heb even tijd voor mezelf. Wij gaan trouwens een dakopbouw laten plaatsen en straks komt de tekenaar kijken zodat hij tekeningen kan maken en we vergunning kunnen aanvragen. Zal dus afwachten worden wanneer er begonnen kan worden. Misschien april en anders wordt het augustus naar de bouwvak.

Fijne zondag nog iedereen. x

19. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    even checken hier hoor of er al babynieuws is, maar helaas nog niet. Spannend zeg, je bent echt uitgerekend vandaag. Hopelijk ben je nu al bezig, of heb je mss al je kleine meid in je handen.
    wat een slopende dagen zijn het hè, ik weethet ook nog zo goed, kan niet snel genoeg gaan! Heel veel succes in ieder geval mocht je nog niet begonnen zijn! ;)

Verder hier zijn gangetje, rare weken zijn het geweest. A.s zaterdag moet ik weer beginnen met werken. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat. Sam heeft nog niet echt een vast ritme, zit wel op 6 flessen per dag, maar nog niet helemaal op vaste tijden, en zijn dutjes ook niet. Gisteren heeft ie zelfs de avondfles niet op, hij werd niet wakker, en hij drinkt op zich genoeg, dus heb hem laten liggen.Hij heeft dus van 19.30 tot 04.30 geslapen. Maar goed, ik heb straks liever dat ie tot een uur of half 7 door slaapt, meestal is dat tot 5 à 6 uur. en da's dan te laat om weer terug in bed te gaan als ik moet werken. Maar goed, we zien wel, ik ga me er niet teveel meer druk om maken. Verder doet ie het uitstekend, is zo'n lachbekkie! Echt een tevreden manneke.

timonneke, nou nog steeds kraamvisite? ja, het is ook allemaal moeilijker plannen natuurlijk met een kleine. maar wel gezellig toch?

fijn dat de kleintjes allemaal weer goedgekeurd zijn op het cb, dat doet je als moeder toch weer goed hè.

nou, hopelijk het volgende bezoek babynieuws!!

liefs wies

20. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    *meldplicht*

Vandaag D-day, maar nog geen teken van krampjes of andere gein.

Vanmorgen bij vk geweest. Alles klonk nog goed en de kleine ligt eindelijk weer volledig ingedaald. Ik ben er echt helemaal klaar voor....liever een uur geleden dan straks :) Maar ach, geduld is en schone zaak.

Jee Wies, wat gaat die tijd hard....nu alweer aan het werk. Voor mijn gevoel ben je net gestopt. Hopelijk zit Sam straks snel in zijn ritme. Lekker om te horen dat hij verder goed gaat en dat het een echt lachebekkie is...dat brengt veel vreugde met zich mee en dat kunnen jullie wel gebruiken in deze tijd.

Nou, ik ga weer verder met wachten en wachten en wachten....en iedereen beantwoorden die belt, een sms stuurt of een email.....want ook al bevalt maar 3% op de uitgerekende datum.....iedereen vraagt of het nou al zover is.

Deel Deze Pagina