@hopefully: Hoe gaat het met Resa en haar voedingen? Gaat de bijvoeding goed nu? De dieren een naam geven doet Noor nog niet, bij ieder dier wijst ze met haar vingertje en roept ze iiiiieeeee, maar wat ie wil zeggen zijn we nog niet achter gekomen, misschien dier? Haar favoriete woordjes zijn papa en ba (bal). @vruchtje: Super dat je zus een goede echo heeft gehad, je zult vast een trotse tante zijn! Gefeliciteerd! Ik wil Finn ook wel eens een middagje lenen, zo ijverig met de stofzuiger! Is hij al naar de kapper geweest? Hij heeft zo'n mooie haren! Hoe was het bij de neurochirurg? Hopelijk goed nieuws gekregen? Fijn dat jullie ook weggaan in september, het zal hier inderdaad rustig zijn dan . Wij gaan de week van 6 september. Noor heeft nu 11 tanden, 4 boven en 4 beneden, en dan 3 kiezen. @marisha: Hoe is het werken gegaan? Valt het wat mee? En hoe heb je de opvang geregeld? Ik ben vandaag op controle moeten gaan na mijn amandeloperatie, en daar was alles in orde. Maar nu blijkt mijn schildklier wat vergroot, en daar moet ik nog een keertje bloed voor laten nemen. Met Noor gaat alles goed, die heeft weer haar slaapdagen. Ze is gisteren om 20u gaan slapen, en ik heb haar vandaag om 10.15u moeten wakker maken, omdat ik anders te laat kwam in het ziekenhuis. Ze is deze namiddag om 13u gaan slapen, en het is nu na 17u, en ze slaapt nog steeds. Ze is blij als ze in haar bedje mag, ze kan daar echt van genieten, kleine slaapkop!
Timonneke, wat goed dat de controle in orde was. Alleen een vergrote schildklier.....mmmhhhhh, laat dat maar even goed testen. Ze hebben dat vorig jaar bij mij ook gedaan. Toen bleek net voor de IVF dat hij hoge waardes aangaf en was het nog maar de vraag of ik mocht starten, gelukkig was alles goed, maar ik moet het wel in de gaten blijven houden. Hoe gaat het met je kleine slaapkoppie? Resa is erg wisselvallig de laatste weken. Zo wil ze overdag niet slapen en zo slaapt ze de hele dag. Af en toe is ze een beetje van slag en wordt ze vroeg wakker 's morgens of geeft ze 's nachts even een gil. Zal dat met groeien te maken hebben ofzo? Ik dacht eerst aan haar tanden aangezien er 4 tegelijk doorkwamen, maar dan moet het nu toch wel voorbij zijn. Voedingen gaan steeds beter. Groente is alleen geen favoriet, behalve als ze het met haar vingers op kan eten. Hahaha....Jinky ze gaat met groente de kant van de Rapley methode op. Geen probleem als ze zo wel eet. zat trouwens te bedenken hoe ik straks in het vliegtuig haar melk ga geven. Het is dan tijd voor haar fles en dat komt mooi uit met opstijgen, alleen mag je tegenwoordig geen water meenemen.....alleen kant en klaar babyvoeding. Hebben jullie die kant en klaar pakken wel eens geprobeerd. Misschien doe ik dat wel, dat kan volgens mij ook koud gedronken worden ( al is ze niet dol op koud drinken of eten). In het vliegtuig kunnen ze wel opwarmen maar dat doen ze vast niet voordat we de lucht in gaan. Vruchtje, dus jij bent ook dol op internet shoppen....ik ken er nog 1. Zo makkelijk Sta je al op de wachtlijst inzake je rug? Hoe gaat het eigenlijk met je moeder? Jullie volgen elkaar wel op zeg....balen hoor. Resa krijgt af en toe een stukje brood. Het liefst propt ze het helemaal in haar mond en dan weet ze ineens niet wat ze moet dan.....bah dat geplak aan mijn gehemelte...jek! Maar verder vind ze het lekker....als het maar iets is wat ze in haar mond kan proppen @all....hoe gaat het met de rest?
timonneke: wat fijn dat de nacontrole goed was. Heb je er nu nog last van? En Noor is zeker een slaapkopje zeg, wel lekker voor haar. Finn slaapt altijd tussen 12.30 en 14.30 en geniet er ook echt van om even naar bed te gaan. hopefully: wel herkenbaar hoor wat je beschrijft met het wisselende slapen. Hier was dat ook wel wisselend en meestal had dat te maken met sprongetje. En wat dat gilletje betreft misschien dat ze nu gaat beginnen met dromen. Ik weet niet precies vanaf welke leeftijd dat begint? Ik sta inderdaad op de wachtlijst voor begin november. Maar ik moet zeggen dat ik er eigenlijk nog steeds niet uit ben waar ik goed aan doe. Opereren of niet. Het is namelijk zo dat 80% van de hernia's vanzelf overgaan en dat dat ook de beste manier is. Mijn huisarts zegt ook dat ik een operatie beter zolang mogelijk uit kan stellen (maar huisarts wilde me niet eens doorsturen voor MRI want hij zei "nee je hebt geen hernia" en daar zat de huisarts dus ook mooi naast. Mijn fysio heeft al vanaf het begin gezegd je hebt een hernia en je moet vragen om MRI. En de fysio heeft dus ook gelijk gehad. Ik belde hem op om advies te vragen over wel of niet opereren en hij zei weer "ja dat zou ik wel doen als ik jou was en liefst zo snel mogelijk". Kortom door alle wisselende adviezen van iedereen en op internet weet ik het ECHT NIET. Geschiedenis van mijn moeder is natuurlijk ook bar slecht. Slechter voorbeeld kan je niet hebben. Met haar gaat het ook nog steeds niet goed. Ze pastte 2 dagen op en dat wordt straks als ik weer aan het werk ben 1 ochtend. Ze loopt ook nog in het ziekenhuis bij pijnpoli maar veel kunnen ze er niet aan doen. Als ik terug kijk naar 2 á 3 weken geleden zie ik bij mezelf toch wel wat verbetering. Ik heb nu bijna geen pijn meer met zitten en liggen, maar alleen met lopen en dan bedoel ik nog niet eens in huis lopen maar echt 100meter. Dus ook in die zin omdat er verbetering in zit weet ik niet of ik goed doe aan operatie of dit zo een kans moet geven? Pffff lastig...... Ik heb wel zorgbemiddeling ingeschakeld en krijg waarschijnlijk over een week een afspr bij neurochirurg in ander ziekenhuis. Ik zie dat gelijk als een soort van second opinion. Want als hij het niet nodig vindt zal hij me echt niet zo snel al opereren. Hoe is het met de rest van de meiden?? O ja nog even een vraagje over afspreken met elkaar. Hoe gaan jullie dat met de slaapjes doen? Finn slaapt van 12.30 tot 14.30. Geen idee welke tijden we gaan afspreken maar zonder slaap kan hij niet. Geen idee hoor misschien dat hij dan wel gewoon slaapt in kinderwagen/buggy of terug in de auto. xx
kan me goed voorstellen dat je met een dilemma zit. Ik zou het ook niet kunnen zeggen voor je.....alleen dat je er goed aan doet om een second opinion te laten doen. Stel dat het vanzelf over moet gaan, dan neem ik aan dat je voor november al een flinke verbetering moet hebben. Dan kan je een eventuele operatie toch altijd afblazen. Helaas kan je niet in de toekomst kijken, maar als je nu niet op die lijst staat duurt het alleen maar langer als het straks echt niet anders kan. Denk maar niet teveel aan het verhaal van je moeder. Ik weet niet hoe we dat gaan doen met tijden. Resa slaapt of overal of als het te gezellig is absoluut niet.
@hopefully: Wij hadden voor op het vliegtuig de kant en klare nutrilon mee, en noor heeft die inderdaad koud gedronken tijden het opstijgen. Wij hadden ook een flesje water mee, en dat mocht omdat het voor een baby was. Met mijn slaapkopje gaat het goed, ze babbbelt er de hele dag op los, en begint nu meer en meer woordjes te leren, vandaag zij ze voor het eerst schaap of iets wat er op leek, shaaaaaap ) @vruchtje: Het is inderdaad goed dat je een second opinion krijgt van een tweede chirurg, en zoals hopefully al zei, als het vanzelf betert, zal er tegen november al een hele verbetering zijn, en kun je de operatie nog steeds afblazen. Welke tijd we gaan afspreken, maakt voor ons niet zoveel uit. Noor kan haar slaapje wel wat verzetten, en ze kaan ook nog wat in de auto slapen. Als Finn echt een vast uur van slapen heeft, kunnen we misschien best na zijn slaapje afspreken. Hoe gaat het met de rest? Ik begin morgen aan een reeks van 3 nachten, en als ik dan maandagochtend gedaan heb, dan begint mijn vakantie (bijna 4 weken!) Joehoeeeeee
timonneke: voor jou heerlijk laatste nachtje werken en dan 4 weken vakantie......heerlijk. Gaan jullie nog wat leuks doen? Meen naar Landal toch? Hoe gaat het verder met Noor? Wat leuk dat je nu ook aan het hyven bent. En leuk om dan meerder foto's te zien van Noor en jou natuurlijk. Morgenochtend een afspraak bij neurochirurg in het andere ziekenhuis (via zorgbemiddeling) ik ben erg benieuwd wat zij van mijn situatie vindt. Ik zie het toch als een soort van second opinion. Hier gaat het heel erg wisselend. De ene keer dus redelijk goed en de andere keer behoorlijk slecht. Balen dus en geen peil op te trekken. Ik heb wel in overleg met fysio en werk afgesproken dat ik vanaf maandag 6 sept. op de maandag, woensdag en vrijdag 2 uurtjes ga werken. Tenminste iets. Hoe is het met de rest van de meiden en de kids. Wat een weer hé de laatste paar dagen lijkt het wel herfst bah
elmo: bedankt! Nou meiden we kunnen weer gezellig verder kletsen Hoe is het met iedereen? Hier gaat alles goed zowel met Finn als met mijn eigen gezondheid/rug.
Hoe gaat het met iedereen? @vruchtje: Wat fijn dat het goed gaat met Finn, en ook met je rug! @hopefully: Wat leuk dat Resa het zo goed doet! En fietsen met je kleintje is inderdaad heel fijn! Hier ook alles oké. Gisteren zijn we met mijn grootouders en de hele familie naar de dierentuin geweest, en achteraf uit eten geweest. Iedereen heeft er van genoten, en het was echt een super leuke dag! Het begint hier wel serieus te kriebelen om terug zwanger te worden. We gaan een eerste afspraak maken bij de fertiliteitsarts in januari, en hopelijk kunnen we dan snel starten.
Leuk timonneke dat jullie met de familie naar de dierentuin zijn geweest. Hoe vond Noor het? Had ze het geduld ervoor? Wij wilde ook gaan afgelopen zaterdag, maar dachten toch dat hij er nog iets te klein voor was. Toen zijn we hier naar het bos gegaan met bijbehorende kinderboerderij. Wat leuk dat heb weer kriebelt bij jullie En ik hoop dan ook dat jullie snel mogen starten in januari. Hier kriebelt het ook wel, maar soms ook niet. Finn is niet altijd even makkelijk en slaapt ook wat slechter momenteel dus denk dan maar met Finn alleen hebben we het al druk genoeg. In januari wordt het onderwerp hier wel weer besproken. De wens is in ieder geval duidelijk bij mij veel meer aanwezig dan bij manlief. Hoe is het met de rest?
hey meiden, fijn dat ie weer heropend is! vruchtje, wat fijn dat het goed gaat met je rug, kun je ook meer genieten! grappig dat het hier en daar weer gaat kriebelen voor een kleine. timonneke, mogen jullie weer gelijk naar de fertiliteitsarts, of moet je eerst weer zelf proberen, of was dat geen mogelijkheid bij jullie? Sorry, weet niet zo goed jouw achtergrond meer. Wel spannend in ieder geval dat het in aantocht is. hopefully, leuk hè, fietsen met Resa! Ik kan daar ook nog zo van genieten, ondanks dat het minder weer wordt. hier gaat ook alles goed, sam alleen wat last van spuitluiers, wrs tandjes of nog van de prikjes van donderdag. verder is het best een snelle, al los staan en lopen aan de hand en tafel. ik denk dat ie rond zijn verjaardag wel loopt. gaat ook snel, is al over een week of 3. feest!!!! hier kriebelt het heel af en toe ook wel eens, bij mijn man al veel langer, maar dat had ik al eens eerder verteld. ik ben wel een week of 5 geleden gestopt met de pil, maar meer om lichamelijke redenen. Met de gedachte dat we dan wel uitkijken, en dat het toch niet gelijk raak zal zijn. Nu ben ik nog niet ongi, en weet ongeveer wanneer mijn ei is geweest, en ja, ook nog eens gemeenschap gehad, dus niet echt slim. Maar goed, nu het dan spannend is of ik ongi ga worden kriebelt het wel weer meer moet ik zeggen. We wachten rustig af... liefs wies
Wies wat gaat dat snel zeg...Sam over een paar weekjes alweer 1 jaar oud! Ik hoop over een paar weekjes te bevallen van mijn 2e kindje! Ik heb nu lekker verlof en doe het lekker rustig aan!
Liesje: jeetje wat gaat het snel jij allweer ruim 35 zwanger. Suc6 alvast met de bevalling! wies: ben stiekem wel benieuwd of je ongie bent geworden.......? Zou toch ook wel weer leuk zijn toch een kleintje erbij. Ach je ziet wel wanneer het komt toch. Sam alweer bijna 1 gaat snel hé. Leuk dat hij vlot is en al los staat en loopt aan tafel en hand. Toen Finn dat eenmaal deed ging het snel en voordat je het weet lopen ze door de kamer. Leuk hoor! Hoe is het met de rest van de meiden? Hier gaat het super. Finn is zo een schat. Als ik vraag 'geef je mama kusje'. Dan komt hij lief aangelopen en geeft hij een kusje *smelt*. Dansen op muziek is ook zo leuk om te zien. Ook begrijpt hij nu heel veel wat je tegen hem zegt/vraagt. Hij heeft zijn heerlijke slaapritme weer terug van 19.30 tot 7.30 en s'middags 2 uur. Als hij straks wakker is wordt hij door mijn ouders meegenomen en gaan ze lekker naar het bos en kinderboerderij. Na het eten wordt hij teruggebracht. Wij hebben dan even tijd om eindelijk de laatste dingen van de 2e verdieping af te maken. Plinten en trap schilderen. Het is echt mooi geworden. Binnenkort kunnen de spullen naar boven en slapen we daar! Hoe is het met de rest en de kids?
vruchtje, smelt idd, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn. leuk dat ie dat allemaal al weet zeg. hier ongi geworden, ben toch wel blij achteraf. ik wil nog teveel genieten nu van sam en van andere leuke dingen, waarbij een zwangerschap niet echt uitkomt. maar goed, was het wel zo, hadden we natuurlijk een gat in de lucht gesprongen! liesje, spannend wordt het weer bij jou zeg! voel je je goed verder? geniet van je verlof. x wies
@vruchtje: Wat lief dat Finn een kusje geeft als je het hem vraagt. Noor geeft soms ook kusjes, maar alleen als ze er zelf zin in heeft. En hoe gaat het nu met je rug? Nog steeds alles in orde? Noor heeft het zeker naar haar zin gehad in de dierentuin, ze heeft met grote ogen gekeken, en tussendor waren er ook wat speeltuinen waar ze zich in kon uitleven. @wies: Door een fout in de chromosomen van mijn man hebben wij meer kans op een kind met een handicap, daarom dat wij meteen weer naar de fertiliteitsarts mogen. Sam al bijna 1 jaar, wat gaat het snel! Binnenkort rent hij de hele kamer door! @liesje: Geniet van je verlof! @hopefully: Hoe gaat het met jou en Resa? @marisha: Met jou en de jongens ook alles oké? Hier gaat alles zijn gangetje. Noor begint nu echt groot te worden vind ik, ze wil alles zelf doen, begint nu echt veel woordjes duidelijk te zeggen, en speelt moedertje met haar poppen. Zo schattig als ze haar pop de fles geeft, en die daarna in de buggy zet waar ze dan het hele huis mee door wandelt. Vorige week is ze voor het eerst naar de kapper geweest, en ze is er super flink geweest. Ik ben nu 2 weekjes vrij van mijn werk, genieten dus... groetjes Oh ja, hoe staat het met onze date???
timonneke, oh ja, dat wist ik wel van die chromosomen. ben sinds mijn zwangerschap qua geheugen nog steeds niet de oude,haha. gaat nooit meer over denk,haha. ja, en de date idd, dat ligt een beetje stil. ik heb zelf nog niets ingevuld omdat ik niet goed weet wat ik dan allemaal heb. wij beginnen hier al op tijd met de carnaval en repetities enzo, en daar verwacht ik binnenkort de planning van. zodra ik meer weet zal ik het invullen. morgenavond weer lekker stappen, sam de deur uit, uitslapen,heerlijk. het is het scheel eraf drinken van mijn nieuwe nichtje, dus dat moeten we maar doen hè! groetjes!
wies: veel plezier vanavond met stappen. En heerlijk dat je dan de volgende dag lekker kunt uitslapen....geniet ervan! timonneke: wat heerlijk vooruitzicht dat je de komende 2 wkn vrij bent. Lekker om veel bij Noor te zijn. Leuk dat ze zo met haar poppen speelt echt die rollenspellen. Finn speelt ook zo lief met zijn auto's en boekjes lezen is hij dolop. Verder begrijpt hij veel en als wij zeggen ga iets zoeken in het boekje, dan gaat hij het schattig opzoeken. Als hij een paard ziet gaat hij hinniken en als hij een hond ziet blaffen te schattig. Vanochtend zijn we heerlijk wezen zwemmen met hem hij genoot ervan en ging wel 10 keer van de kleine glijbaan af. Echt wat gaat de tijd snel. Met mijn rug gaat het nog steeds helemaal goed. Sport nu bij de fysio en werk vanaf 1 nov. weer mijn volledige 24 uur. Nu werk ik 18 uur verspreidt over 3 dgn. Wat de date betreft...ik weet het niet hoor! Ik vind jullie kei leuk en leuk om hier met elkaar te kletsen. Maar of ik het eerlijk gezegd zie zitten om 1,5 uur heen en terug te rijden voor eventjes kletsen met elkaar in real-life geen idee eerlijk gezegd. Hopelijk klinkt het niet lullig naar jullie toe want zo is het echt niet bedoeld. Hier wordt ook steeds minder gekletst. Ook wel begrijpelijk iedereen heeft het druk, maar ook wel jammer. Fijn weekend iedereen xx
@vruchtje: Mooi vooruitzicht dat je weer al je uren kan gaan werken! Finn ook zo dol op glijbanen? Noor kan er ook maar niet genoeg van krijgen. Jammer dat je de date niet meer ziet zitten. Hier wordt inderdaad minder geschreven de laatste tijd, maar dat komt denk ik omdat iedereen het druk heeft met de kindjes, en iedereen is ook terug aan het werk... Dat is bij mij toch de reden waarm ik hier minder schrijf...
Hey meiden, Inderdaad...druk druk druk. De agenda zit hier aardig vol en zit weinig op de computer. (maar denk wel aan jullie hoor). Grappig dat de meeste denken aan een 2e ( buiten Marisha, die heeft al twee kanjers). Hier kriebelt het ook. Als ik realistisch ben wil ik graag nog even wachten en lekker van Resa genieten, maar wij weten dat de kans nihil is dat er een spontane zwangerschap gaat optreden. Ik ben na mijn zwangerschap niet meer aan de anticonceptie begonnen. Ik vind het zonde om aan die hormonen bende te beginnen. Wil graag de alle kansen pakken om spontaan zwanger te raken. Wel 1 pluspunt, mijn cyclus is veel regelmatiger sinds ik weer ongi ben geworden. Geen ellenlange cyclus meer, maar dan hebben we ook nog een probleem met de zwemmers van mijn mannetje (eigenlijk het grootste probleem). Leuk om te lezen hoe goed al die kanjers van ons het doen en wat gaat het allemaal hard he! Sam ook al weer bijna 1 jaar. Noor en Finn aan het babbelen en zitten niet meer stil. Ehh Resa zit ook echt niet meer stil. Ze is een echt doenertje en heeft het erg druk met haarzelf. Kruipt de kamer rond (steeds beter op knieën en handen) en trekt zich overal aan op...rondjes om de tafel noem maar op. Vandaag naar cb geweest 9,6 kg is mijn stevige meid. Deze week iets uit haar hum. Denk dat het te maken heeft met haar 9 maanden regeldagen. Af en toe 's nachts huilen wakker worden ( naja wakker worden eigenlijk slaapt ze nog). Zit veel in haar mond, dus misschien komen er wel wat kiezen aan, veel poepluiers bah Wies, hoe gaat het met Sam? Is hij niet ziek geworden van zijn 11 maanden prikjes? Vruchtje, fijn dat het zo goed met je rug gaat. Hopelijk is die ellende verleden tijd. 1 november weer volledig werken, gaat de goede kant op. Timonneke, lekker dat je twee weekjes vrij hebt. Geniet er van. Van het weekend gaan wij met de vriendengroep een weekend weg. Pff, voor het eerst dat Resa 2 nachten bij mij weg is. Bah, blijf het wel moeilijk vinden hoor. Ze is ook een echt mama's kindje...momenteel heeft ze momenten dat alleen mama goed is. Maar ze moet leren dat ze ook bij anderen is en dat ik altijd weer terug kom. Zeker als ik alleen even mijn jas moet ophangen. Ga even lekker onder de douche en wachten tot mijn mannetje eindelijk eens thuis gaat komen. Is al vanaf 6 uur vanmorgen aan het werk.
@hopefully: Geniet van je weekendje weg! Leuk dat Resa steeds beter begint te kruipen en zich overal aan recht trekt. Hopelijkt valt ze niet te dikwijls! Noor is enkele keren met haar kin op de salontafel gevallen toen ze zich begon recht te trekken, maar ja, hoort erbij zeker? Hier alles goed. Woensdag ben ik met Noor, mijn mama, een tante, een nicht en haar zoontje in Breda gaan shoppen. Weer lekker veel voor Noor gekocht, en niets voor mezelf. Morgen ga ik met mijn mannetje shoppen voor hem en mezelf, en misschien toch ook nog iets voor Noor. Haha, kan het niet laten om voor haar wat te kopen, ze is dan ook met alles zo mooi . Groetjes, en fijn weekend iedereen!