Ma Vr Ev Sr Wi Ho - Uitgekomen dromen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door hopefully, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Vanochtend gebeld voor de uitslag van de progesteron (kon niet wachten tot dinsdag haha). Maar wat ik al vermoeden werd bevestigd ik heb geen eisprong:(. Het is lang niet meer zo'n teleurstelling als 4 jaar geleden, maar toch niet leuk dat je lichaam het niet vanzelf doet. Dinsdag bel afspraak met de gyn en dan zal het wel weer aan de clomid worden. Maar liever bij mij minder goed nieuws dan bij manlief want nu kunnen we wel eerst zelf aan de klus. Ik ben zo blij dat ik niet eerst zelf 6 maanden ben gaan klussen voor de stap te zetten naar de gyn. Want dat waren dan 6 weggegooide maanden zonder eisprong.

Het is dus wel een feit dat de uitslag van zaadonderzoeken kan veranderen/verbeteren of verslechteren. In ons geval dus positief gelukkig.

Jinky: maak het lekker gezellig van het weekend:). Hopelijk ontsnap je nog aan de IUI je zal niet de eerste zijn.

Wies: ik herken dat wel hoor. Wij hadden ook zoiets van wel of niet voor een 2e gaan etc. Maar nu we de knoop hebben doorgehakt kriebelt het ook mega. En dat zal nog wel erger worden als mijn neefje straks geboren is.......zo spannend!!

2. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Vruchtje: balen dat je geen eisprong hebt van jezelf, ik begrijp je gevoelens daarover. Ik had in het verleden ook geen eisprong van mezelf. Maar lang leve de clomid. Inderdaad fijn dat bij je mannetje alles perfect is. Aan het klussen jij en ik hoor graag snel goed nieuws!

Ik ga me best doen van het weekend;)

Timonneke: Hoe gaat het met jou?

3. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Even ego, ik reageer later wel op iedereen.
    Hier een tegenvaller, geen van de 3 embryo's is geschikt voor terugplaatsing. Begin april hebben we een afspraak bij de fertiliteitsarts, en we staan ingepland om gelijk weer op te starten als ik nu ongesteld ben geworden, maar we weten nog niet of we dat wel willen of dat we het even gaan laten rusten.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oh lieve Timonneke wat een klap in je gezicht is dat zeg:x. Sterkte met het verwerken van dit vervelende nieuws. Neem de tijd voor jullie zelf en probeer te genieten van je kleine meid.

Liefs vruchtje en een knuffel via het internet.....

5. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Heelveel sterkte met deze teleurstelling, pff, inderdaad een klap in gezicht.
    Neem de tijd voor jezelf en knuffel fijn met je gezinnetje.

Liefs Jinky en dikke knuffel

6. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    oh nee timonneke, wat een flinke tegenvaller moet dit zijn. Heel veel sterkte meid, en kroel maar extra veel met je kleine meid!
    liefs wies

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Timonneke gaat het allemaal een beetje met je? Misschien dat je bewust even afstand neemt van het forum wat heel logisch zou zijn. Ik denk aan je!

Ik heb sinds gisteren heel veel last van mijn rechtereierstok dus ik met mijn stomme kop doe toch nog maar is een ovulatietestje op cyclusdag 26 en ja hoor vet positief. Denk dus wel een ei maar mega laat. Vorige cyclus duurde ook 39 dgn dus zou wel kunnen. We maken het maar gezellig vandaag niet geschoten is altijd mis:). Geen idee of je met zo'n late eisprong nog zwanger kunt worden? Heb dinsdag overleg met gyn dus weet ik meer.

Fijne zonnige zondag xx

8. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Timonneke: hey meid, hoe gaat het met je?

Vruchtje: hey, dat was een verrassing zeker, een rijpe ei is een rijpe ei, zou ik zeggen, maar ik heb geen idee.
    Ik heb wel eens gehoord dat je met een hele lange cyclus geen eisprong hebt. Maar als de ovulatietest positief wordt lijkt het mij goed zitten.
    Ik zou het dinsdag gewoon even vragen. En nu aan de klus natuurlijk!

Wies: Wanneer heb jij de 1e echo, deze week toch?

Liefs Jinky

9. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    wauw vruchtje, dat is wel goed nieuws, maar gauw aan de klus dan! ;) en even aangeven idd bij de gyn, want met hormonen wordt het anders mss té, en heb je straks een overstimulatie. wordt je trouwens dan in de gaten gehouden met echo's als je clomid moet gebruiken?

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Vanmiddag hebben we het gezellig gehad haha:). Ik ga het zeker tegen de gyn zeggen hoor, maar van telkens zo een lange cyclus word ik ook niet vrolijk. Dan duurt het allemaal wel erg lang.

wies: omdat ik eerder met 50mg al overstimulatie heb gekregen zullen ze denk ik de 1e ronde wel echo's gaan doen. Gyn zei namelijk toen dat ze het wel goed onder controle willen houden. Maar ja een positieveovulatietest hoeft natuurlijk ook geen garantie te geven voor een goede eisprong. Wie weet is het een optie op nog eens bloed te prikken voor progesteron. Wanneer heb jij je uitgangsecho?

Jinky: alles goed?

En hoe is het met de rest?

Vandaag met mijn zus en ons kleine man naar het strand geweest. Echt heerlijk! Ze is nu 40wkn en 1 dg dus erg spannend wanneer de kleine man zich gaat aandienen. Ze is echt zo mooi zwanger alleen haar buik is gegroeid. Ik ben ook erg benieuwd hoe hij eruit ziet en hoe hij gaat heten. Leuke tijden komen eraan. Verder druk bezig met voorbereidingen voor F zijn 2e verjaardagsfeestje. We vieren het zaterdag. Net een Bob de Bouwer taart besteld. Bob Bob zegt hij de hele dag haha!

Fijne avond nog allemaal. Voor mij is het weekend om morgen weer aan het werk. F gaat ook naar kdv en trakteren. We hebben hele leuke Bumba traktatie gemaakt. Laat er wel even een foto van zien van de week.

11. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    nou vruchtje, hopelijk levert het mooie vruchten op,hahaha!
    wie weet!

ik heb donderdag as de echo, ben benieuwd, dag 12 dan al, dus dan is er al wat te zien, mss hoef ik daarna nog niet eens terug, en zeggen ze over 2 dagen pregnyl ofzo en dan de tp plannen. hoop het, scheelt weer zh bezoekjes.

12. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Hey vruchtje, de kleine bijna jarig. wat gaat het snel. Leuk een bumba trakatie, die van ons is ook gek op bumba.
    Progesteron prikken is misschien nog wel een idee. Als het een goed eitje is geweest, worden het spannende wachtweken:)duim voor je.

Wies: donderdag dat schiet al op. Waar gaan ze precies naar kijken dan? Ik begrijp het niet helemaal:) In ieder geval heelveel succes!

Vandaag heb ik een inwendige echo gehad bij mijn eigen gynaecoloog en er was een mooi groot eitje te zien. Gevraagd of ik nog iui kon krijgen deze cyclus en dat vond ze prima, dus erg blij!
    Ik vind het wel weer erg spannend!

Liefs Jinky

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Jinky: heel veel succes met de IUI. Heb je die morgen?

Wies: jij veel suc6 donderdag met de echo. Is het voor jullie nog spannend of de cryo goed ontdooid? Sorry heb er niet zoveel verstand van. Ik duim in ieder geval.

14. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    jinky, succes vandaag met de iui! hopelijk is het raak!:)

ik moet voor de uitgangsecho donderdag, ze kijken dan of mijn cyclus goed loopt. als mijn eitjes ver rijp zijn moet ik pregnyl spuiten zodat er een eisprong komt. een paar dagen later plaatsen ze dan de cryo terug. dus in eigen cyclus zeg maar. het is wel heel erg van belang dat ie goed ontdooit, zeker omdat het de laatste is die we hebben. gebeurt dat niet is deze ronde gelijk voorbij. we hebben ook afgesproken met elkaar dat we niet gelijk weer verder gaan met ivf, maar eerst zelf proberen, dus ik hoop eigenlijk wel op een goede kans deze ronde.

vruchtje, heb je al gebeld voor je progestoron? ben wel erg benieuwd of je nu een goede eisprong hebt gehad. zou wel mooi zijn.

15. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    #1035 Jinky, 29 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2011
    Dankjewel Wies! Dat heb je goed uitgelegd, ik snap het.
    Ik hoop voor je dat het cryo-brusje goed ontdooit en dan op naar een zwangerschap natuurlijk!

Vruchtje: Dankjewel, ik heb inderdaad vandaag de iui. Jij ook succes vandaag bij de gyn.!

Liefs Jinky

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    #1036 vruchtje24, 29 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2011
    Wies: ik wist helemaal niet hoe het in zijn werk ging die cryo behandeling. Ik duim op een goede ontdooiing en dat het een hele mooie zwangerschap mag worden natuurlijk.

Jinky: jij zit nu dus in de wachtweken.....spannend:)

Vandaag word ik na 16.00 uur gebeld door gyn over hoe nu verder, maar dat zal wel clomid worden. Maar dan vooral even belangrijk hoe verder qua controles etc.

Wel een klein dilemma of ik dat van mijn positieve ovulatietest nu aan de gyn zal vertellen. Als ik geen testje had gedaan die dag had ik het namelijk ook niet geweten en waren we ook uitgegaan van bloeduitslag op dag 21. En ik neem aan dat ze niet voor niets dag 21 hanteren voor meten van progesteron. Ook vind ik dag 25 voor een eisprong erg laat. Misschien raar hoor, maar ik heb ook geen zin in die extreem lange cyclussen wat me ook niet goed lijkt. Maar aan de andere kant ben ik wel benieuwd of dit een eisprong geweest is en of die goed was dus als ik het wel meldt misschien dan weer progesteron prikken. Maar zo bang dat ze me dan verder alleen aan laat kl*ten en dat vind ik ook niet want vertrouw mijn lichaam niet helemaal. Dit was namelijk toen we voor de 1e gingen zwanger worden ook het 'probleem'. Grrr ik zal wel kijken hoe het gesprek verloopt.

Vanmiddag naar verjaardag en vanavond met mijn moeder uiteten en naar de bioscoop (gooische vrouwen) ik ben benieuwd leuke verhalen over deze film gehoord. Ik laat je vanavond of morgen weten hoe het gesprek met gyn is gegaan en hoe nu verder.

Leuk leuk leuk dat we zo een beetje allemaal bezig zijn en elkaar kunnen steunen;)

Timonneke: hoe is het met jou?

17. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    hey vruchtje , ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag bij de gyn.

Liefs Jinky

18. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @vruchtje: Wat goed dat je een positieve ovulatietest had. Heb je het verteld aan de gyn? Spannend dat je zus ieder moment kan bevallen... Wanneer is Finn juist jarig?

@jinky: Vandaag de iui gehad? En alles vlot verlopen? Is het nu 2 weken wachten om te testen?

@wies: Ik duim mee dat jullie embryo goed mag ontdooien, en dat het resultaat een mooie positieve test is.

Ik ben vandaag ongesteld geworden, een week vroeger dan voorzien. We twijfelen nog of we nu al terug gaan starten. Begin juni heb ik examen, en ik weet nog niet goed of ik het ervoor of erna wil, als het ervoor nog zou zijn, zou alles alweer achter de rug zijn voor mijn examen, maar ik twijfel nog. Dinsdag naar de fertiliteitsarts, en dan zullen we beslissen wanneer we gaan starten.

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Nou meiden gisteren was ik dus mooi niet teruggebeld door de gyn. Ik baalde er enorm van. Vanochtend vroeg dus meteen de poli gebeld en zou vandaag dan worden teruggebeld na 16.00 uur en dat is gebeurd.

Ze vroeg of ik ovulatietesten had gedaan deze maand en of ik nog buikpijn/eierstokpijn had gehad. Ik heb dus gezegd dat ik dat had vanaf cyclusdag 23 en dat ik op dag 25 dus een positievetest had. Ze wil nu dat ik a.s. maandag nog een keer bloed ga prikken om te kijken of ik alsnog een goede eisprong heb gehad. Weer even afwachten dus. Maandag eind v.d. middag kan ik wel gelijk bellen naar de poli voor de uitslag. Als ik namelijk wel een ei uit mezelf geven ze niet zo graag clomid i.v.m. overstimulatie etc.

Uitslag van manlief was echt super zei ze, maar dat hadden we ook al gehoord van d uroloog:). Hij had er 59 miljoen waarvan 60% goed van vorm en beweegelijk. Ze zei wel 3 keer dat het super was. Dus dat is dan wel weer fijn. Ze zei ook zeg maar niets tegen je man want dan gaat hij nog 'naast zijn schoenen lopen' haha.

Vandaag is onze kleine man 2 jaar geworden. We vieren het zaterdagmiddag. Vandaag zijn wel de opa & oma en mijn zus op de thee geweest. Jammer genoeg is ze nog niet bevallen.

timonneke: pfff lastige beslissing dus of jullie gelijk gaan starten of niet. In wat ga je examen doen? Gelukkig is Noor ook nog jong toch dat scheelt misschien......

Jinky, wies, hopefully: met jullie ook oké?

Fijne avond nog

20. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Vruchtje: Van harte gefeliciteerd met julie kanjer!!!
    Leuke dag gehad?
    Spannend even afwachten op de uitslag, ik begrijp je gemengde gevoelens daarover, zulke lange cyclussen zit je ook niet op te wachten. Had ik nou gelezen dat je eerder overstimulatie hebt gehad? bij mij is juist geadviseerd als ik niet zwanger ben na deze iui, volgende cyclus clomid te slikken,omdat het zaad slecht is en met meerder eitjes hebben we meer kans op een zwangerschap.
    en wat een super zaaduitslag, dat van mijn man was tijdens zaad onderzoek 3,4 miljoen(vertelde mijn eigen gyn.) waarvan de helft niet bewegend en de andere helft was 30% langzaam bewegend en 20% snel bewegend.
    Nu met de iui weet ik de zaaduitslag niet. De assistente heeft de iui gedaan en zei wist niks van de zaaduitslag. Ik hoop dat met deze iui het zaad wat beter was. Maar je man mag er trots op zijn!

Timonneke, moeilijk beslissing. Ik kan er moeilijk iets zinnigs over zeggen. IUI behandeling is veel milder. Ik weet niet wat voor effect het heeft. Goed op je gevoel af gaan meid!

Liefs Jinky

Deel Deze Pagina