Hallo iedereen, ik heb hier nog wel wat gelezen, maar een tijdje niet geschreven. @Jinky: Jammer dat jullie iui niet gelukt is, zijn jullie nu de volgende ronde weer direct begonnen of even pauze tussenin? @Wies: Jullie ook geen geluk gehad met de cryo terugplaatsing. Hopelijk lukt het bij jullie spontaan om zwanger te worden, want ik lees dat jullie geen ivf meer willen. @Vruchtje: Jammer dat het de eerste ronde niets is geworden, maar inderdaad: een nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hoe gaat het met je neefje? En hoe reageert Finn op hem? @Hopefully: Hoe gaat het met je 2 meisjes? Voor wanneer ben je eigenlijk uitgerekend? Hier gaat alles zijn gangetje, Noor babbelt er hele dagen op los, en zegt alles na wat wij zeggen. We zijn ook weer van start gegaan met de icsi, ben nu bezig met de decapeptyl, vrijdag de basisecho en als die goed is zaterdag dan starten met de puregon.
dankje je wies. Ik moest wel aan de meiden denken die ongie worden na een IUI, IVF of ICSI. Dan zijn je verwachtingen (nog) groter dus de teleurstelling ook. Petje af hoe je er mee omgaat. En jullie krijgen vast nog wel een geluksmomentje voor nr. 2 timonneke: Wat schattig dat Noor zo aan het brabbelen is, leuk hé is dat? Finn doet dat ook steeds meer? Met mijn neefje gaat het heel goed. Hij is alweer 1 maand. Echt een heerlijk mannetje. Finn reageert er verder heel goed op. Als ik de kleine vasthou is hij ook helemaal niet jaloers ofzo. Spannend dat jullie weer zijn begonnen met ICSI. Heel veel suc6 en ik ga duimen.
Timonneke: hoe gaat het met je? Groeien er al mooie eitjes bij je? Je bent weer begonnen toch? Ik duim mega voor je. Hoe is het met de rest? Hier gaat het op zich wel goed. Gisteren met zijn drietjes een dagje naar de Efteling geweest. Wat is dat gaaf zeg echt een aanrader zelfs al voor Finn zijn leeftijd. Hij vindt ook niets eng en alles leuk. Mijn moeder ligt momenteel weer in het ziekenhuis. Ze is weer geopereerd ze hebben een neurostimulator aangelegd. Dat moet de pijn via prikkelingen tegenhouden/verminderen. Echter blijkt nu dat het niet helemaal op de goede plek is geplaatst en moet ze snel weer terug onder het mes. Bah bah zit weer eens niet mee. Verder bezig met 2e ronde clomid. Laatste pil dinsdag ingenomen dus laat het ei maar groeien. Waarschijnlijk volgende week vrijdag mijn eisprong.
hey meiden, vruchtje, balen zeg, je moeder weer in het zh, heftig zeg dat het niet goed is gegaan, wat een pech zeg. hopelijk voor jou weer een goede eisprong volgende week. timonneke, wat spannend ook weer voor jullie, icsi weer begonnen, hopelijk maar 1 keer nodig! hier een rare tijd achter de rug met sam. het gaat hem gelukkig nu weer goed, maar hij heeft nog een paar dagen in et zh gelegen in frankrijk. hier in roosendaal had ie al een keer een koortsstuip gehad, en de kans is groot dat er een 2e keer komt. helaas was dat toen wij in euro disney zaten met mijn ouders en broer en gezin. de avond voordat we vertrokken gebeurde het, en zijn we in het zh in parijs beland. onderzoeken gehad, niets kunnen vinden, paracetamol meegekregen om te onderdrukken en weer terug. de volgende dag gingen we naar huis, en onderweg werd ie weer warm. een zetpil gegeven, al na 3 uur, en we zijn ergens gestopt. daar tempte ik hem met het verschonen en zat ie op 40 graden! we wisten niet goed wat te doen, en belde de hapost in roosendaal. tijdens dat gesprek kreeg hij weer een koortsstuip, en konden zij niets meer doen. we moesten daar naar het zh. met de ambulance (ja, daar echt gelijk met tig man en loeiende sirenes) naar het zh, ergens nog niet halverwege de terugreis. we moesten zoiezo een nacht blijven, dat is een regel, 2x koortsstuipen in 24 uur mag gewoon niet. daar weer paracetamol, die wel gewoon aansloeg, iedere 6 uur ongeveer. bloed geprikt, urine onderzocht, longfoto, de volgende dag kno-arts die constanteerde dat hij een heftige middenoor ontsteking had. we waren eigenlijk wel blij dat er iets gevonden was, zodat we wisten waar die koorts vandaan kwam. hij kreeg antibiotica, die vrij snel aan zou slaan. toch kreeg hij nog regelmatig koorts, wel steeds minder, en met grotere tussenposes, maar uiteindleijk hebben we toch nog 3 nachten daar gezeten. het gaat gelukkig nu weer goed, maar het is wel heftig zeg. het heeft wel impact op ons en op sam. als ie een ambulance hoort zeg ie, tuutaatuutaa, doe niks,doe niks... of tuutaatuutaa, mee? mee? hij weet dus nog goed wat er gebeurt is denk ik dan. de 1e nachten hier thuis waren we ook zo ongerust. 's nachts de wekker gezet om te voelen of ie niet warm was, eventueel tempen zelfs. nu gelukkig niet meer, ik was bang dat we voor altijd de ongeruste ouders zouden blijven. ik voel nu af en toe als ie aan het spelen eens in zijn nekje, toch een tic denk ik,haha, maar verder gaat het prima. sorry voor het lange verhaal, had het al eens eerder geplaatst, maar volgens mij ging er toen iets mis, want het lukte niet. maar hoopt niet nog eens zoiets mee te makne, zeker niet in het buitenland. de artsen spraken zelfs niet eens engels. nu kennen we wel een paar woorden frans, maar ook geen hele zinnen. de laatste dag, toen de arts het sortie uitsprak, verstonden we maar al te best,haha. spullen gepakt en weg! hopefully, loopt alles nog steeds goed met de zwangerschap? wordt het nog niet te zwaar met een kleine erbij? lijkt me ontzettend leuk om te zien hoe zo'n kleine dat allemaal meemaakt, begrijpt ze het een beetje?
Wies, wat een verschrikkelijk verhaal. Dit hoop je nooit mee te maken en in jullie geval nooit meer en dan ook nog eens in het buitenland. Kan me voorstellen dat jullie nu constant ongerust zijn, dat moet weer slijten. Een koortsstuip lijkt me heel heftig en dan te lezen dat ze met een eerst koortsstuip weinig doen, schijnt een natuurlijk afweerproces van het lichaam te zijn....alleen bij kinderen zo heftig. Je bent zo bang dat je kind er niet meer uit gaat komen. Arme Sam, nog zo jong. Die kleintjes zijn absoluut niet achterlijk en weten precies wat er gaande is. Ook bij hem zal het geluid van sirenes moeten slijten. Hopelijk is hij weer helemaal de oude en kunnen jullie zonder al te veel zorgen lekker genieten van elkaar. Vruchtje, wat een drama dat je mams weer in het ziekenhuis ligt en ook nog eens een operatie die weer niet is goed gegaan. Is dat constant in hetzelfde zh? Nu weet ik dat rugoperaties heel gecompliceerd zijn, maar zoveel tegenslag wens je niemand toe. Je hoopt toch, dat ze tegenwoordig een hoop (goed) kunnen doen. Timonneke, spannende tijd Hoe gaat het met je. Hier waggelen we gewoon door. Op zich gaat het heel goed, alleen een plekje onderin mijn rug die pijnlijk is als ik opsta of een stap zet. Alsof er een wervel verkeerd zit. Is misschien ook wel het geval. Ik ben een buikslaper en dat gaat nu niet meer. Van op mijn zij liggen krijg ik dus pijn. De kleine is behoorlijk bewegelijk en het volgens mij overdag weinig slaap nodig. Met 1 aanraking op mijn buik, krijg ik minimaal 3 slagen/schoppen terug Heerlijk.
Wies: jeetje wat een narigheden zeg met die arme kleine Sam. Ik kan me goed voorstellen dat je ongerust was het is niet niks om je kindje in een koortsstuip te zien. En dubbel zo vervelend als je in het buitenland bent. Gelukkig maar dat alles nu weer goed gaat met jullie kleine mannetje. hopefully: wat leuk dat je je kindje zo voelt schoppen. Ik weet nog wel hoe leuk dat altijd was (lijkt langer geleden dan het is). Mijn moeder heeft een neurostimulator gekregen. Dit moest onder algehele narcose met het risico dat ze niet weten of ze de juiste zenuw hadden (ze kon het immers niet aangeven). Nu blijkt dat de prikkelingen niet tot haar voet komen, maar halverwege haar bovenbeen. Dit houdt in dat de neurostimulator iets verplaatst moet worden. Dit gebeurd weer onder al gehele narcose en vindt a.s. woensdag plaats. Duimen maar dat het dan goed komt. De neurostimulator gaat er hopelijk voorzorgen dat de (chronische) rugpijn sterkt wordt verminderen/weggaat.
@wies: Wat een verhaal, dat je zoiets net moet tegenkomen als je in het buitenland bent! Hopelijk gaat alles terug goed met Sam! @vruchtje: Vandaag wordt je moeder terug geopereerd, hopelijk gaat alles goed en is ze eindelijk van haar pijn verlost. @hopefully: Wat leuk dat je je baby'tje zo goed volet bewegen, zalig gevoel! Ik heb gisteren mijn 2de folikelmeting gehad, en er waren al 19 folikels, vrijdag terug op controle.
Wauw Timonneke wat een goed nieuws 19 stuks....das veel. Hoe zat dat toen met Noor? Had je er toen ook zoveel? Met Resa had ik ook steeds een behoorlijk aantal, maar zat toen wel iedere keer tegen overstimulatie aan. Vruchtje, al nieuws over je mams? Wies, hoe gaat het met Sam?
Met Noor had ik 20 folikels, bij de punctie hebben ze toen 18 eicellen gepunceerd waarvan er 16 rijp genoeg waren. Vorige keer had ik 12 follikels, 10 eicellen waarvan 8 rijp genoeg. Waarschijnlijk zondag of maandag de punctie.
Timonneke: wat een goede score joh tot nu toe. Ik duim voor jullie op goede vele mooie gezonde embryo's. hopefully: hoe gaat het met jou Wies: bij jullie ook allemaal weer tot rust gekomen Jinky: hoe gaat het met jullie? Zijn jullie deze maand weer bezig met IUI. all: mijn moeder is vanochtend weer geopereerd en morgenochtend zullen we pas weten of het geslaagd is. Ze heeft wel nog veel last, maar dat hoort erbij. Morgen wordt dus een heel spannende dag en duimen dat het gelukt is. Anders weet ik het ook niet meer hoor.
timonneke, wat een goede score zeg! succes weer vrijdag! vruchtje, ik zal voor je duimen morgen! knuff! ik ben met sam nog terug naar de ha gegaan, en zijn trommelvlies was nog steeds rood. we moeten zijn temp nu iedere avond meten, en zodra ie weer stijgt meoten we terug. verder deed ie er niets aan...hij is wel happy verder hoor, maar soms wat pips, en hij zit veel aan zijn oren. voorheen nog niet eens zoveel, maar ja, mss is het aan het helen, en dat het jeukt ofzo. we wachten maar af...
Vandaag folikelmeting gehad, en er waren nu 24! folikels! Zondag om 9.45u op het fertiliteitscentrum zijn voor de pick up.
WAUW wat een mega goede score. Je bedoelt toch dat de punctie a.s. zondag is? Heel veel succes en ik ga duimen. wies: hou de kleine Sam maar lekker goed in de gaten. Arm knulletje. Gelukkig heeft hij ook zijn goede momenten. Mijn moeder had weer wat....de draden waren losgelaten van de neurostimulator dus kon dat apparaat nog niet worden gebruikt. Sinds vanavond zit hij weer goed en morgen kan ze dus echt gaan testen of het lijkt te werken of niet. A.s. dinsdag wordt hij dan definitief geplaatst als hij lijkt te werken. Als het niet werkt halen ze hem er operatief uit en is het over en kunnen ze haar niet meer helpen. Hopelijk komt het niet zo ver. Met onze kleine man gaat het super ondanks 2 keer lelijk gevallen. Hij begint echt te kletsen nu en we begrijpen hem steeds beter/hij ons ook. Echt super leuke fases allemaal Geniet lekker van het mooie weer komend weekend en elkaar. x
@vruchtje: Hoe gaat het nu met je mama? Doet de neurostimulator zijn werk? Leuk dat Finn zo goed begint te babbelen, Noor babbelt ook al goed. Ik vind het ook super handig dat ze nu kan zeggen wat ze wil, hoewel dat ook soms zijn nadelen heeft (vb Noor chocola eten haha). @wies: Hoe gaat het nu met Sam? @hopefully: Met jou en de 2 meisjes ook alles goed? Moet je nog lang werken? Ik heb zondag de punctie gahad, en er zijn 22 eitjes gepuncteerd. Maandag dan telefoon gekregen over het aantal bevruchtingen, en dat viel weer wat tegen. Van de 22 eitjes waren er 18 rijp genoeg, en daarvan zijn er slechts 8 bevrucht. Hopelijk zit er toch eentje bij dat niet aangedaan is, zodat we toch een terugplaatsing kunnen hebben. Donderdag weten we de uitslag. Donderdag moet ik ook voor een controle echo en bloedname ivm overstimulatie, ik mocht normaal ook 2 weken na de punctie niet werken, maar daar ga ik me niet aan houden. Nu is het dus afwachten tot donderdag. groetjes
Jee Timonneke, ik vind het een geweldige score. Hopelijk een super terugplaatsing. Mogen jullie kiezen of het er 1 of 2 worden en zo ja, wat kiezen jullie dan? Gaan ze pas achteraf kijken hoe het zit met de overstimulatie...is dat niet laat? In Nederland niet werken na de punctie zit er ook niet in. Moest gewoon de volgende dag weer aan de slag of je moet zelf vrij nemen. Ik ga heel hard duimen op mooi gedeelde emmy's. 20 juli ga ik met verlof....duurt nog effies.
Timonneke: ik ga mega hard voor je duimen op mooie embryo's. Ik hoop dat jullie donderdag een mooie uitslag krijgen. En eventueel nog cryo's over houden zo helemaal top zijn. Met mijn moeder gaat het naar omstandigheden goed. De neurostimulator doet zijn werk sinds afgelopen weekend en vandaag is hij definitief geplaatst. Er lijkt eindelijk een eind te komen aan alle ellende die al duurt vanaf begin 2009. Ik moet a.s. vrijdag weer bloedprikken en dan zal ik maandag weten of ik een eisprong gehad heb. Maar ik denk het wel want ik heb veel last gehad van (denk ik ovulatiepijn). Zit weer in de wachtweken. Hoe is het met de rest? Hopefully: lekker vooruitzicht dat je straks weer met verlof mag Je zal zien hoe snel het 22 juli is....
Wij zijn de trotse eigenaars van een mooi emryo! Van de 8 embryo's was er slechts 1 geschikt voor terugplaatsing, maar het is wel 1 van goede kwaliteit. 6 juni is de zwangerschaps-bloedtest.
Even een snelle reactie. Timonneke wat een super nieuws! Je hebt er maar 1 nodig Nu lekker gaan broeden en hier gaan alle duimen draaien.