Ma Vr Ev Sr Wi Ho - Uitgekomen dromen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door hopefully, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Heb nog steeds baby in buik :)

Sorry voor het late antwoord, kwam laat thuis (voor het eerst dat het meg uitliep in dit zh) en moest daarna meteen weg.

Beeb ziet er goed uit, flink gegroeid (vergeleken bij de vorige keer) 2,5 cm. Het hoofdje zag er goed uit en was dicht, hartje was goed te zien en ging flink te keer. Zag stompjes waar armen en benen komen.
    Volgende echo is al over 2 weken, 3 vond ze te ver weg, dan lukte het pas aan het eind van de week en ben ik ruim over 12 weken. Dus over 2 weken weer...mij hoor je niet klagen.
    We hebben eindelijk 3 fototjes....het is nog wel een vlek (nog niet zo mooi als Wies haar profielfoto), maar ik ben er trots op.
    Mijn eierstok was geslonken, maar de pijn was niet vreemd gezien de sutuatie bij de punctie. Doordat ik zwanger ben blijft dat tot ongeveer 12 weken gevoelig.

Vruchtje, schoonmaakneigingen...ik zou zeggen kom gezellig langs :) Ik heb nog wel wat puntjes waar ik zelf even geen puf voor heb.

Wies, morgen 20 weken echo. Heel veel plezier!!!!!

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hopefully yoepie goed nieuws. Fijn dat alles goed was. ik Haalde alweer van alles in mijn hoofd omdat je nog niet online was geweest.....zo stom maar je leeft zo met elkaar mee.

wies: veel plezier en suc6 morgen. Laat je weten hoe het is gegaan.

3. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Gebruik je fantasie...heb een foto in mijn album geplaatst :)

4. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @hopefully: Proficiat met jullie goede echo. Is altijd fijn om te horen dat alles goed gaat met je kindje, hè?! Ik heb even naar je foto gekeken, en ik denk dat ik er een hoofdje in zie, en de plaats waar armpjes en beentjes komen, kan dat kloppen?
    Je zei dat je thuis wil bevallen als jullie huis klaar is tegen dan, zijn jullie dan aan het bouwen of verbouwen?
    Van de pijn in de eierstokken na de punctie kan ik meespreken. Ik was ook overgestimuleerd, en heb nog enkele weken last gehad van men eierstokken. Ik kon geen broeken meer verdragen op men buik vanaf een paar dagen voor de punctie, en toen bleek dat ik zwanger was, ben ik enkele weken later maar zwangerschapsbroeken gaan kopen. Was een veel fijner gevoel op men buik :).

@Wies: Geniet van jullie 20 weken echo vandaag!

@Vruchtje: Een koperspiraal is een goede oplossing denk ik. Je bent beschermd, en je kan ze zo laten verwijderen als je graag wil proberen om weer zwanger te worden. Wat ik ook nog een voordeel vind is dat deze spiraal niet hormonaal is.
    Ik zal me vanaf nu dagelijks komen melden hier, dan weten jullie dat ik naar het ziekenhuis ben als ik er een dagje niet geweest ben. Dus bij deze: ***Meldplicht***

Hier is het gerommel in men buik weer wat stilgevallen, zal nog niet voor vandaag zijn denk ik. :) Ik voel me eigenlijk wel beter dan enkele weken geleden. Men buik zit wel in de weg bij alles wat ik doe, maar verder voel ik me vrij goed. Hopelijk kan dit nog zo blijven tot aan de bevalling. :)

5. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    joehoe, hopefully, alles in orde! gelukkig maar, ik begon ook al met een vreselijk idee in mijn hoofd te zitten. en je eerste echofoto in je album zag ik! Over 2 weken zal het alweer een ander zicht zijn. leuk hè, zoveel echo's!

Bij ons was ook alles ok, hij was weer heel erg beweeglijk, maar al met al kon ze toch alles goed bekijken. Het ziet er naar uit dat we een gezonde jongen krijgen.
    Onze box is klaar, en vanavond wordt ie in elkaar gezet, kunnen we er alvast aan wennen.. Mijn oom heeft hem gemaakt en mijn broer gespoten (donker rood), en mijnmoeder maakt het boxkleed. Echt geweldig! Ik zal er een foto van plaatsen zodra ie mooi in elkaar staat.

timonneke, mss is het wel de stilte voor de storm...fijn voor je dat je je goed voelt nu, nog even volhouden meid dan ben je van je buik verlost!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wies: toch heel fijn dan hé om te horen dat alles er prima uitzag op de echo. Echt een mijlpaal vind ik :). Ben benieuwd naar de box. Leuk dat je moeder het boxkleed maakt.

hopefully: heb de foto bekeken.....super joh!

timonneke: leuk dat je meldplicht komt doen. De belangrijkste reden dat ik de koperspiraal kies is inderdaad omdat het niet hormonaal is, dat wil ik niet meer namelijk. Ik ben benieuwd wanneer het gaat doorzetten. Vaak op een moment dat je het niet verwacht dat was bij mij althans.

all: hier een lange zware dag achter de rug. Finn zit niet zo lekker in zijn vel vandaag. Erg huilerig/dreinerig zo ken ik hem helemaal niet. Op dit moment zit hij alweer lief in zijn wippertje *smelt* *smelt*. Ga snel naar hem toe.

7. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Hihihi, Wies heeft al geschreven wat ik dacht....stilte voor de storm. Ik heb meerdere verhalen gehoord van vrouwen die een aantal uren voor de geboorte nog vanalles gedaan hadden.
    Goed idee de meldplicht.

Ok, ik ben dus niet de enige die last heeft van de eierstokken, niet dat ik het iemand gun, maar het is fijn omte weten dat het vaker voorkomt.

Timonneke, je hebt helemal gelijk wat betreft de foto. Je ziet het oogje en dan 4 stompjes waar de armen en benen komen en het hartje is duidelijk te zien.

Wies, wat fijn dat de echo goed was, weer een geruststelling.
    Wat gaaf trouwens dat je een box hebt waar je dierbare een bijdrage aan hebben geleverd. Ik ben benieuwd naar de foto.

Hoe gaat het met de rest van de meiden???

8. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    ***Meldplicht***

@Wies: Gefeliciteerd met jullie goede echo! En hoe is het met de box afgelopen? Staat hij mooi in elkaar? Is zo fijn als de babyspulletjes in huis beginnen te komen, hè?!

@Vruchtje: Hoe gaat het met Finn vandaag? Zit hij al wat beter in zijn vel? Geniet nog van je dagen thuis, het weer is nu weer wat mooier!

@Hopefully: Zijn jullie er ondertussen al uit of jullie het geslacht willen kennen van jullie kleintje wanneer ze het kunnen zien? En heb je al eerste babyspulletjes gekocht of heb je je nog kunnen bedwingen?

Hier niks nieuws te melden. Ga zo meteen het huis weer wat opruimen, stofzuigen en mijn dagelijks kleine wasje doen en strijken. Ik wil namelijk alle dagen het huis op orde hebben voor het geval het zou doorzetten. :)

9. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Hihihihi..ik ben blij dat je je vandaag bent wezen melden :D

Ik ben bang dat wij strijd gaan houden tot het laatste moment. Ik wil wel het geslacht weten, maar mijn mannetje niet. Ik heb wel het gevoel dat hij zich straks gaat overgeven, maar hij doet nu nog zo moeilijk wat betreft onze ouders en mijn beste vriendin.

Ik liep toevallig net in de stad en dacht....laat ik ook eens de Prenatal binnenlopen. Ik heb me heel goed kunnen inhouden. Met kleertjes wil ik sowieso wachten tot ik weet wat het gaat worden. Verder zag ik niets wat ik wou hebben. Ik heb wel zo´n verstevigende buikband in mijn handen gehad (voor onder je kleding). Ik heb een aantal jaren terug behoorlijk last van mijn rug gehad. Heb een scheurtje in mijn SI-gewricht, volgens de arts komt dat ook voor bij vrouwen met bekkeninstabiliteit....dus ik dacht zo´n band is wel practisch en geeft ondersteuning. Maar ik was veel te knierterig, bijna 40 euro...belachelijk. Ik wacht nog wel even.

Het enige wat ik gekocht heb via internet zijn 2 slabbertjes, met de tekst: opa is mijn grote vriend. Die geef ik aan de opa´s voor vaderdag.

Ga hier ook maar eens iets doen aan het huishouden. De wasmachine draait al.
    Krijg vanmiddag t/m zondagavond een 1,5 jarige hummel te logeren. Moest wel lachen om een collega die niet weet dat ik zwanger ben, hij riep gister: ik ben benieuwd maandag hoe het bevallen is. Ik: bevallen, bevallen....nog niet hoor ;)

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Timonneke: leuk dat je je weer even hebt gemeld :). Je huis inmiddels al op orde? Ik had dat ook heel erg dat hier alles schoon moest zijn voordat de bevalling begon. Volgens mij bedoelen ze daar die nesteldrang mee!

Hopefully: belachelijk hoe duur sommige dingen zijn hé begrijp dat je het nog even aankijkt. Maar in jouw geval is het misschien wel verstandig toch een ondersteuning voor je. Ik hoop dat je man snel gaat inzien hoe leuk en vooral handig het is om het geslacht te weten. Het is inderdaad veel leuker om iets te kopen als je het geslacht weet. Maar als ik je zo hoor heb je er wel vertrouwen in dat hij van gedachten gaat veranderen? Leuk die slabbertjes voor de opa's. Ik heb voor vaderdag bij Simply Colours een T shirt besteld met de tekst "Finn" plaatje van een "hartje" en daaronder de tekst "papa". Veel plezier met de hummel van 1,5 daar zal je je handen wel even vol aan hebben. Wel leuk :)

Ik ben net lekker terug van een best wel lange wandeling. Bijna 2,5 uur gelopen. Finn heeft daarvan 20 min. geslapen vond het rondkijken veel leuker. Nu ligt hij lekker lief te slapen in zijn eigenbedje boven. Ik ga zo even lekker in de tuin zitten.

Evaz & SBR: hoe is het met jullie? Gaan jullie straks weer aan het werk? En wanneer en hoeveel uur?

x vruchtje

Fijn weekend allemaal!

11. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    ***Meldplicht***

@hopefully: Ik heb me ook heel lang kunnen inhouden met het kopen van de eerste babyspullen. Ik dacht iedere keer: "misschien zie ik volgende keer wel iets leuker". :) Het eerste wat ik gekocht heb waren badcapes, en ik denk dat ik toen toch al een 15 weken zwanger was.
    Veel plezier met het babysitten, kun je alvast oefenen. :)

@vruchtje: Wat leuk zo'n t-shirt voor je mannetje! Zal hij vast geweldig vinden! Leuk zo'n lange wandelingen met je kleintje, ik kijk er echt al naar uit om met de wandelwagen te wandelen terwijl het zonnetje mooi schijnt. Vandaag en morgen is weer mooi weer, kun je weer goed wandelen.

Huis was gisteren op orde ja, maar ben er nu weer mee bezig. Een keertje stofzuigen, een beetje afstoffen, en zorgen dat alles op zen plaats ligt en daar ook blijft liggen! :) Haha, ik lijk wel een freak, is anders ook niet zo hoor, maar nu MOET alls goed liggen. :) Mijn moeder komt seves de ramen nog een keer binnen en buiten poetsen, dan zijn die ook nog een keertje gedaan voor de bevalling.

Groetjes, Timonneke

En geniet van het mooie weer allemaal!

12. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi meiden,

Na heel veel gedoe ben ik eindelijk ook terug ingelogd geraakt. Ik vind het maar niets... al de 4e keer in korte tijd dat we terug banners/avatars/albums moeten aanmaken... ben het een beetje beu :x OK, de site zal er misschien op vooruit gaan maar konden ze dat nu niet allemaal in 1 keer doen? Moet ik weer helemaal opnieuw beginnen (en gezien het tijdsgebrek zou het nog wel even kunnen duren)...

Voor de rest hier allemaal goede berichten gelezen! Wies, gefeliciteerd met je goede 20 weken echo... nu kan je beginnen aftellen he, je zit over de helft!

Hopefully, geweldig dat de tweede echo ook goed was en ook wel lekker dat je binnenkort ook weer een nieuwe echo krijgt! Hoe meer hoe beter, toch? Wat die band betreft, had je het dan over die van Anita? Een ander goedkoper merk heeft er ook (ik veronderstel dat ze dat merk ook wel in NL verkopen) maar deze zijn minder stevig volgens mij. Ik zou het toch maar even aankijken en de investering toch maar doen zodra je ook maar een beetje last van je rug begint te hebben. Een vriendin van me heeft met erge BI thuis gezeten (meer dan een jaar) waarbij ze het einde van haar zwangerschap en de eerste maanden erna de grootste tijd in een rolstoel heeft doorgebracht. Ik wil je geen schrik aanjagen of zo maar je gezondheid is zo veel waard...

Vruchtje, ik kan me voorstellen dat je ertegenop kijkt om Finn te moeten achterlaten hoor! Wanneer moet je juist weer aan het werk... misschien heb ik erover gelezen maar er zijn zo veel berichten verdwenen dat ik het niet meer weet...

Timmoneke, ik herinner me dat je uit BE komt (van bij de walvissenclub). Hopelijk schiet de bevalling snel in gang en hoef je niet overtijd te gaan! Nog enkele weekjes en dan kan je je kleintje ook in je armen houden! Geniet ook vooral van de hulp in het ziekenhuis... eens thuis sta je er alleen voor (dus voel je niet te beroerd om af en toe hulp te vragen aan de verpleegsters... daar zijn ze voor he)! Succes!

Eva, SRB, hoe gaat het met jullie kleintjes?

All, hier zijn we net terug van een weekje zuid frankrijk! Het was schitterend. Niet te warm voor Noa (gemiddeld zo'n 26 graden dus ideaal) maar wel zonnig dus echt leuk! De reis ernaar heen (en terug) viel ook goed mee. We zijn met de auto gegaan maar 's nachts gereden en Noa heeft het grootste deel van de rit braaf geslapen dus dat ging heel goed... tis toch een schatje hoor!

Hij was vandaag trouwens 7 maandjes oud en heeft vandaag zijn eerste stukjes brood gekregen. Vanaf vandaag moest hij 's morgens en 's avonds een boterhammetje bij zijn fles krijgen. De eerste hapjes gingen wat aarzelend (lees kokhalzend - best akelig) maar nadien ging het wel wat beter... hij was wel erg moe dus heb maar een stukje van de boterham gegeven, voor de eerste keer zal dat wel voldoende geweest zijn!

Nu nog even genieten van de laatste dagen voor we weer aan het werk moeten!

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Marisha: zeker irritant dat je steeds alles opnieuw moet instellen op zwpagina. Ik vond het ook beter hoe het eerst was. Wat lekker dat jullie lekker naar Zuid-Frankrijk zijn geweest en super dat Noa zich zo lief heeft gedragen :). 7 mnd alweer wat vliegt de tijd toch hé vind het met Finn ook al zo snel gaan. Leuk dat hij nu ook een boterhammetje mag. In het begin is dat inderdaad akelig als ze het niet goed weg kunnen slikken, maar dat zal ook wel wennen zijn natuurlijk.

Ik moet woensdag 1 juli weer aan het werk. Begin rustig die week alleen dus woensdagochtend en donderdag gewoon de hele dag. Vand 6 juli werk ik 24 uur op ma, wo en donderdag. Op zich lijkt het me wel weer leuk om aan het werk te gaan en collega's weer te zien etc. Maar hem missen is gewoon lastig en kwestie van wennen zijn (hoop ik!!). Gelukkig pas mijn man het meest op en anders mijn moeder.

Timonneke: ojee je hebt je nog niet gemeld......zo het....... :)

Hoe is het met de rest van de meiden?

Jammer hé van het weer. Hier regent/miesert het bah. Finn slaapt nu weer lekker. Zo even wat dingen in huis doen (geen zin in)

gr vruchtje

14. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Wat heerlijk Marisha dat jullie genoten hebben in Frankrijk en zeker fijn dat de reis etc prima ging.

Inderdaad nog geen moelding van Timonneke vandaag....arme meid...is ze er even een paar uurtjes niet :)

Het weer is inderdaad jammer. Gister was het heerlijk en had ik een zwembadje in de tuin...maar vandaag is het over met de pret. Vanmorgen even naar de kinderboerderij geweest (wat denk je hangt er een a4-tje aan de binnenverblijf hokken: zwangere vrouwen opgepast voor bacterië....das lekker, ben meteen naar buiten gegaan en mijn handen in mijn zakken gedaan, dat had ik niet bedacht)

Nu even lekker alleen op de bank. De kleine ligt op bed .....en manlief is er natuurlijk achteraan gegaan. Nou dat gaat wat worden als hij zelf een kleine heeft. Nu ben ik degene die er het meeste energie insteekt, aangezien ze niet zo heel veel van mijn mannetje moet hebben en constant aan mij hangt. Maar ach...het is een man...en dan heb je het bij voorbaat al heel zwaar :)

Eva, SRB en Wies hoe is het met jullie????

15. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    ***Meldpicht***

Nog geen bevalling hier. Was deze middag bij de schoonouders gaan eten en deze namiddag zijn we nog wat kleren voor men man gaan kopen (zodat hij mooi naar het ziekenhuis op bezoek kan komen, hihi :)). Nu weer veel last van harde buiken, maar is door het rondlopen in de winkel vrees ik.
    Morgen moet ik weer op controle bij de gyn, ben benieuwd of er al iets van ontsluiting is ofzo.

@Marisha: Leuk dat jullie een fijne vakantie gehad hebben, en inderdaad goed dat het niet te warm was voor Noa. Wat wordt hij nu al een grote jongen, dat hij nu al boterhammetjes mag eten. Heb je ondertussen al kunnen kiezen uit je foto's?

groetjes, Timonneke (en hopelijk niet tot morgen ;))

16. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hey marisha, fijn dat je er weer bent! En een goede vakantie gehad, da's ook prettig. goh, die noa, alweer 7 maanden, wat vliegt de tijd zeg.

hier alles ok, heb heeeeeel veel lekkere honger de hele dag door, en kan er ook chagrijnig van worden als er dan net niet iets lekkers is op dat moment, ggggrrr. maar goed, als dat het ergste is, haha. nog 2 weken werken dan hebben wij lekker vakantie. we gaan nog een weekje naar italië, heerlijk, heb er echt al zin in.

17. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    ***Meldplicht***

@Wies, die grote honger heb ik ook gehad, maar is nu gelukkig al enige tijd terug over. :)
    Leuk dat jullie nog op vakantie gaan, de laatste vakantie met jullie tweetjes...

Deze namiddag moet ik weer op controle bij de gyn, ben benieuwd of er al enige vooruitgang is...

18. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ow, timonneke, vandaag op controle... je zou niet de eerste zijn die na het toucheren in gang schiet! Hopelijk is het voor vandaag of morgen! Succes alvast! Wij zijn trouwens voor de bevalling ook naar de kapper enzo geweest... die eerste foto's draag je immers je hele leven mee he ;)

Wies, wat fijn zeg, naar Italië op vakantie! Gaan jullie met de auto?

Hopefully, zo te horen verloopt het babystipartijtje goed. Wel zonde van de boerderij he! Hopelijk slaat het weer weer snel om zodat we weer wat BBQ's kunnen doen :D

Vruchtje, nog een tweetal weekjes dus voor je weer aan het werk moet. Maar zo te lezen hoef je Finn ook (bijna) niet naar een onthaalmoeder te brengen. Ik vind dat dat zo veel scheelt! Je vertrekt 's morgens zonder je kindje bij een "vreemde" te moeten achter laten! Wij hebben ook afgesproken dat mijn man thuis blijft tot onze kids naar school zijn (beetje omgekeerde wereld bij ons ;)).

De boterhammetjes zelf gaan eigenlijk best goed. Deze morgen had hij al een bijna een hele snee brood op (hij zou twee sneetjes bij de eerste en laatste voeding moeten krijgen). We zijn met hele kleine stukjes begonnen en enkel bij de eerste hap heeft hij zich wat verslikt/gekokhalsd. Nu gaat het veel beter die kleine stukjes, we zullen langzaam aan de stuksjes wat groter maken tot hij kleine vierkante blokjes zelf in zijn mond kan steken!

19. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik heb me dan toch nog maar eens een banner, avatar, enz aangemaakt... hopeflijk voor de laatste keer! Eens zien hoe het eruit ziet!

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Timonneke: suc6 bij de gyn. Laat je even weten hoe het was?

wies: ik had ook last van honger gevoel tot 6 weken na de bevalling zelfs. Lekker over 2 weken naar Italië. Jullie laatste vakantie zeker met zijn tweeën? Nou jij toch wel beetje met zijn drietjes natuurlijk.

Marisha: mooie avatar en banner :) is weer gelukt dus!! Het scheelt zeker dat Finn gewoon lekker fijn in zijn eigen huis/omgeving is en dat ik hem inderdaad niet ergens heen hoef te brengen of naar "vreemden". Schattig hoor Noa en zijn bammetje. Zou hem wel willen zien smullen.........

all: vandaag is onze trouwdag en zijn nu 1 jaar getrouwd:). Echt de tijd vliegt zo snel voorbij. Toen droomde ik er alleen nog maar van om zo een kleintje te hebben en nu is het gewoon werkelijkheid had dat toen een jaar geleden niet gedacht. Woensdag gaan we samen een dagje weg. Op zich heel leuk alleen ga dan wel de kleine missen, maar alvast goede oefening voor als ik straks aan werk ga. Straks komen vrienden op visite gaan we ergens een hapje eten (even kort) want Finn gaat mee. Ben benieuwd hoe dat gaat. En s'avonds een leuk spel spelen.

Nou tot later. x

Deel Deze Pagina