@jinky: Bij ons was op 6w 4d het probleem dat de hartslag onregelmatig was. Ik heb toen een vraag aan de verloskundige gesteld. Hier is de link: http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/114159-trage-hartslag-embryo.html Als de gyn zei dat alles er goed uit ziet, dan moet je je niet te veel zorgen maken! Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Groetjes
Dankjewel Timonneke! We wachten af, ik voel me wel beter, ik voel me op en top zwanger! De gyn. heeft niet zoveel gezegd tegen ons, doordat ik nerveus was verliep het allemaal wat anders, hij zei alleen maar dat hij het hartje niet duidelijk kon zien,maar ik weet niet hoe snel het ging of regelmatig. Ik heb er zelf ook niet opgelet,mijn man dag wel wat te zien knipperen. Ik heb er wel een beter gevoel over.
Jinky: fijn dat de echo goed was. Geen zorgen bij de volgende echo klopt het hartje duidelijk!! Dat is het enige nadeel van een "vroege" echo dat het vaak (onnodig) onzekerheid met zich mee brengt. Het zegt dus echt helemaal niets. Hier 2 keer vroege echo's gehad rond de 6 weken en toen klopte er wel een hartje, maar nogmaals het zegt niets. Timonneke: hoe gaat het met jou en Noor? Wies: hoe gaat het met jou? Hopefully: met jou en de meiden ook alles goed? Hier gaat het allemaal erg goed. Ik ben helemaal verliefd op mijn kleine meisje. Ze doet het heel goed, is heel tevreden en drinkt haar flesjes goed. Ook gaat het slapen voorbeeldig. De 1e 1,5 week was wat minder, maar wat wil je met zo een kleintje daar mag je nog niets van verwachten al doen we dat wel onbewust. Nu krijgt ze haar laatste flesje rond 23 uur en dan komt ze vaak om 4 uur en dan weer om 8 uur. Finn reageert vanaf het begin al goed op zijn zusje. We vinden het ook erg belangrijk dat hij zijn aandacht blijft krijgen en betrekken hem overal bij. Misschien dat dat ook helpt dat het zo goed gaat. Ik moet zeggen dat dat wel echt heel fijn is. Hij doet ook heel voorzichtig bij haar al moeten we er altijd alert op blijven en laten we ze geen seconde samen zonder één van ons. Hij wilt haar graag vasthouden en kusjes en knuffels geven. Mijn man is 3 weken vrij geweest en mag dinsdag weer aan 't werk. Ik zag daar heel erg tegenop maar ook nu heb ik zoiets van het gaat me wel lukken. S ochtends zal altijd even spitsuur blijven. Zij komt meestal rond 8 uur voor een fles en dat is precies het tijdstip dat zoonlief wakker wordt. Hij komt nog niet alleen uit bed en van zijn kamer af dus dat kan wat lastig zijn. En ook s avonds als hij naar bed moet is meestal haar flestijd dus als manlief s avonds moet werken moet ik ook even kijken hoe ik dat ga doen. Ach komt vast vanzelf goed.
@vruchtje: Wat fijn dat je meisje het zo goed doet! En ook fijn dat de nachten zo goed gaan, want met een eerste kindje kun je overdag nog een dutje meedoen, maar met 2 kindjes is dat ook geen optie. Mag Finn in september starten met school of hoe werkt dat in Nederland? Hoe gaat het met de rest?
Ons 2e wondertje is goed gegroeid en zijn/haar hartje klopt perfect! We zijn dolgelukkig! Vruchtje: Fijn dat het allemaal goed gaat en dat jullie zo genieten. Super dat Finn het zo goed doet! Geniet maar lekker!
Wow goed nieuws Jinky ik moest in ene aan je denken timonneke: hier gaan ze vanaf 4 jaar naar school dus pas eind maart volgend jaar is hij aan de beurt. Tot die tijd is het peuterspeelzaal of kinderdagverblijf wat natuurlijk niet verplicht is. Hoe gaat dat bij jullie dan? En hoe is het met Noor?
@vruchtje: Hier mogen ze naar school vanaf 2,5 jaar, dan mogen ze na de eerstvolgende vakantie instappen. Noor is dus na de kerstvakantie, in januari gestart. Ze vind het heel fijn om naar school te gaan, en ze leert er echt enorm veel bij. Ze komt dan met knutselwerkjes thuis, leert liedjes en gedichtjes, echt super om te zien. Hoe gaat het met je nu je man terug werken is?
hey meiden, sorry hoor, heb even niets van me laten weten. vruchtje, nog proficiat met de geboorte van jullie dochter! fijn dat ze het goed maakt! genieten! jinky, gelukkig dat de echo goed was gisteren, gefeliciteerd! kan beprijpen dat je er wat ongerust over was hoor. nu lekker genieten! hier zijn we weer gestart met de pil, zit op dag 17, morgen weer beginnen met spuiten van lucrin. dit zal onze laatste ivf poging zijn, hebben we zelf besloten. mijn man wilde deze al niet meer doen, maar ik kan dat niet, aangezien het laatst toch weer bijna gelukt was. nu krijg ik wat meer hormonen, dus hopelijk meer eitjes en cryo's. eind mei zal ergens de punctie plaatsvinden. dikke knuff aan jullie allen!
Jee Wies, wat een zenuwslopende tijd zeg. Wat balen dat de vorige niet gelukt is. Laat de laatste het beste zijn en een vette positieve test geven. Heel veel stekte en vooral geluk met de behandeling. Ik zal heel hard voor je duimen. Jinky wat fijn dat het goed gaat met je zwangerschap. Vruchtje, heerlijk aan het genieten van jullie nieuwste wondertje. Prachtig meisje. Heb de foto's even bewondert. Timonneke, wat gaan ze bij jullie vroeg naar school. Ben er wel een voorstander van. Gaat Noor alle dagen? Ben blij als R over 1,5 week eindelijk naar de speelzaal mag voor 2 dagen. Zal even moeilijk voor de mama worden , maar ze is er zo aan toe.
@wies: Succes met deze poging! Mijn duimen draaien alvast! @hopefully: Noor gaat inderdaad alle dagen naar school, ze gaat volledige dagen, maar ik ga haar wel 's middags halen om thuis boterhammetjes te komen eten. Fijn dat R bijna naar de peuterspeelzaal kan. De eerste dagen is het inderdaad wennen voor de mama, maar als je merkt dat ze het naar hun zin hebben, vind je het fijn dat ze kunnen gaan.
Timmoneke: hier gaat alles goed.Het ritme zit er nu wel aardig in. Met jou en Noor ook? Ze gaan bij jullie echt vroeg naar school vergeleken hier. Na ja hier heb je eventueel peuterspeelzaal dat zal wel op hetzelfde neerkomen. Heerlijke dagen hebben we gehad het qua weer. Jammer dat het nu weer even over is. Hopefully: Gaat R al naar school? Zoiets dacht ik te hebben gelezen op FB of is dat peuterspeelzaal? Verder alles goed met de meiden? jinky: hoe gaat het met je? Hoeveel weken ben je nu en wanneer ben je uitgerekend? Willen jullie van te voren het geslacht weten ? Wies: ik zie in je onderschrift dat 28ste mei tp is geweest? Ik ga mega mega hard duimen voor jullie. Dit moet hem gewoon worden. Hoe voel je je verder? Is het geestelijk/emotineel gezien zwaar? Knuffie voor jou.
Jinky hoe gaat het met je zwangerschap? Inmiddels al de 12 weken echo gehad en was het allemaal goed? Wies: hoe is het met jou als het goed is heb jij toch een TP gehad wanneer mag je testen? Timonneke: hoe is het met jou en Noor ? Hier gaat alles hartstikke goed. Ons kleine meisje is alweer bijna 10 weken. Eng hoe snel het gaat hoor. Finn is ook nog steeds grote trotse broer en dol op zijn zusje. Hij heeft het zelfs over "mijn baby" haha. Hier nog volop aan het genieten van verlof over 4,5 week moet ik weer aan het werk. Voor 3 dgn per week dus best te overzien. Aan de ene kant niet erg om weer aan het werk te gaan, maar kan mijn kleine meisje en grote man weer zo moeilijk missen maar ja dat hoort er ook bij. Meiden nog vakantieplannen? Wij gaan eind september midweekje naar Landal/Limburg zie er nu al naar uit.....
@vruchtje: Fijn dat het zo goed gaat met je kleine meisje en grote broer. Ik las op facebook dat ze al doorslaapt, wat goed! Zal jullie vast ook wel goed doen dat de grbroken nachten voorbij zijn. Wij gaan eind augustus een midweekje naar de Belgische kust. Hier alles goed. Noor is een echte kletskous, en wil steeds "groot" zijn. Nu zou ze super graag zonder luier slapen, maar dat kan nog niet, want haar luier is 's morgens nog nat. Is Finn 's nachts al droog? @Jinky: Hoe gaat het met je buikbaby? En hoe ist het met Merlijn? @Wies: Wanneer mag je testen? Ik duim alvast voor een positieve test! @hopefully: Hoe gaat het met je meisjes? Heeft Resa het naar haar zin op de psz?
Timonneke: het zindelijk worden gaat hier nog moeizaam overdag dus laat staan in de nacht. We blijven oefenen, maar hij zit nu in een fase dat hij het eng vindt op het potje of het toilet. Hij voelt het aan en voelt ook aan als hij een grote boodschap moet doen. Plassen doet hij wel regelmatig op het potje maar als we hem zonder luier laten gaat het nog vaak mis. Ik maak me er ook niet druk om komt vanzelf goed hij kan het wel namelijk. Misschien ook door de geboorte van zijn zusje dat hij terugval heeft. Leuk dat Noor "groot"wil zijn. Het gaat hard hé de tijd. Hebben jullie nog steeds zoiets van eentje daar zijn we tevreden mee? Ik kan het mee helemaal voorstellen hoor echt waar.
@vruchtje: Zindelijk worden komt als ze er klaar voor zijn, dat kun je inderdaad niet forceren. Hier zal het inderdaad bij 1 kindje blijven, wij hebben vorige week alles op internet te koop gezet. Wij vinden het wel makkelijk zo, nu Noor naar school gaat en we niet steeds opvang meer hoeven te zoeken. Bij ons was dat moeilijk omdat we beiden onregelmatige uren werken. En we zijn beiden tevreden met kindje, dus iedereen blij.
Meiden hoe is het met jullie? Hier gaat alles goed. Y is alweer 4 maanden. Grote trotse broer doet het ook allemaal hartstikke goed. Hij is volledig zindelijk wat wordt het een grote jongen zeg. In maart gaat hij gewoon naar school snik snik haha.