Sorry hoor, ik moet even klagen! Ik heb nu al voor de 2e x tijdens m'n zwangerschap buikgriep! In week 6 kreeg ik t en toen in een paar dagen tijd 2 kilo kwijt. Toen kwamen de normale zwangerschapskwaaltjes waardoor ik moest overgeven en weinig at, weer een kilo kwijt... Het bleef stabiel, zat niet lekker in m'n vel, maar door medicijnen en hulp van mijn man ben ik er doorheen gekomen. Vorige week (13 wkn zwanger) ging ik me eindelijk beter voelen en kreeg meer eetlust. Kwam nog niet aan, maar werd wel een stuk gezelliger en optimistischer (tot dan toe had ik de roze wolk nog totaal niet bereikt). Ik ga dus lekker plannen maken om weer te werken , leuke dingen te doen, te shoppen voor onze beeb, krijg ik weeeeeer buikgriep. Overgeven en diarree, wat een hel! Weer 2 kilo eraf!! Ik haaaaaaat de winter en al die ziekte kiemen.... Ik kan gewoon niet genieten ik vraag me af of ik me deze zwangerschap nog es een keer goed ga voelen.....
Wat vervelend zeg ik heb het pas 1 dag gehad en had zowat de hele dag krampaanvallen erg pijnlijk! Ik dacht eerst dat het al weeën waren omdat het om de zoveel minuten kwam Maar het was toch echt buikgriep bleek even later.. Heb me zo ellendig gevoeld en 's avonds toch maar paracetamol genomen voor die krampen en toen werd het langzaam minder gelukkig.. Maar ik wens je veel sterkte want je voelt je echt beroerd en zo kun je inderdaad niet genieten
Ik ben tijdens de zwangerschap van de eerste ook 2 keer geveld geweest met buikgriep. De eerste keer rond 9 weken. Ik kwam weer uit bed toen ik dacht dat mijn misselijkheid ongeveer hetzelfde niveau had als voordat ik begon te spugen. Ik was namelijk al vanaf 4 weken misselijk, dus de buikgriep was erg vreemde ervaring. Daarna nog een keer met 36 weken en toen kreeg ik er oefenweeen van. Erg vervelend, vermoeiend en wat beangstigend. Je doet er helaas helemaal niets aan, heel veel sterkte. Het blijft vreselijk. Je kindje heeft er gelukkig geen last van, jij helaas des te meer.
Ik had afgelopen week ook buikgriep. Heeft wel vijf dagen geduurd. Ben bijna vier kilo afgevallen. Maakte me veel zorgen en had veel harde buiken. Ben zelfs een nachtje ter observatie opgenomen geweest in het ziekenhuis. Nu gelukkig weer helemaal hersteld. En voor de geruststelling: volgens de gyn kan het geen kwaad voor de kleine, die pakt al het vocht en voedingsstoffen, (waardoor wij ons dubbel zo beroerd voelen...).